Paul Verhagen (i SAS) har postet på Linkedin at den nye SAS-loungen på CPH skal åpne 1. juni neste år. Han har også lagt ved en del bilder av hvordan den skal se ut. "3700 sq m on one floor with a fantastic view over the tarmac, +60% seating capacity versus today’s lounge, sleeping facilities, a zone-specific layout, and a large etcetera; there is much to look forward to. An eye-catching bar, a barista coffee experience, a Scandinavian bakery, a family area and an exclusive area for our most loyal frequent fliers are just some of the many elements we will surprise and delight our customers with." Blir spennende å se om dette 'exclusive area' blir for kun EBP eller EBP og EBD. https://www.linkedin.com/posts/paul...ly-one-year-ugcPost-7467286652458033153-hWiO/
Har sagt det før, blir det et Pandionhjørne så kommer det til å bli kalt Ørneredet, kanskje ikke offisielt, men i det minste på folkemunne. Ellers ser dette rått ut. Ser ut som godt gjennomtenkt møblering også, som ikke så enkelt kan okkuperes av enkeltpersoner/enkeltfamilier, men kanskje legger til rette for at det brukes effektivt. Det er bra for alle! Det verste eksemplet er vel sofaseksjonene i København når en liten familie alle ligger langflate med beina i sofaen, og i praksis tar opp en ganske stor prosentandel av sitteplassene.
For en skandinav har det jo ikke noe å si om noen sitter eller ligger i sofaen. Sitter det bare en person i sofagruppa kommer man til å gå videre uansett
Hvem gleder seg ikke til en large etcetera? En av de tingene jeg har savnet mest på loungen på CPH (og OSL forsåvidt) er utsikt mot fly istedenfor parkeringsplass, og det ser det jo til at vi får.
Enig! Der har jo Eventyr (nå: Pearl) vært alene om utsikten. Noen som vet hvor SAS skal få en så stor lounge med tarmac view? CPH skal bygges ut eller forhøyes, da? Det siste ville jo både være praktisk mulig og fornuftig for å skaffe plassen som behøves. Hele/alle terminalen(e) er jo ganske flat/lav, bla sammenlignet med hotell kliss inntil bygget. Kunne brukt anførselstegn her, for inndelingen i terminaler på CPH gir jo bare sånn passe god mening. Gate-soner ala OSL, BCN, RIX og mange flere er jo det de egentlig har.
De driver med anleggsarbeid i hele området mot tarmac fra ca SAS loungen til B-gates. Lov å håpe det er der
Nesten litt synd hvis denne loungen blir for bra, for CPH er en av de flyplassene jeg synes er best på mat/drikke/etc. utenfor lounge. Det er flere ganger jeg har droppet lounge og bare holdt meg blandt hvermannsen Ok ok.. de aller fleste av disse gangene har jeg satt meg i Mikkeller-baren Men dog
Plasseringen av loungen gir mulighet for egen passkontroll inn til C/E, men det er kanskje mye å håpe på.
Du vet, litt ditt og datt og etc. Jeg tipper det er autocorrect for terrace. [Jeg gjetter] Den eneste plassen på CPH hvor denne nye SAS-loungen kan være er i området som nevnt over. Hele terminalen utvides mot sør mellom B og C-gates. Jeg trodde jeg tok et bilde av det sist, men fant det ikke igjen. Denne delen er i flere etasjer, og vis etcetra = terrace vil man da få en nydelig utsikt over rulle- og taxebaner. Gitt at loungen er i øverste etasje, slik de ofte er (vi er jo hevet over allmuen) Jeg har troen på at denne loungen blir blant de bedre i Europa. Ny og flott. I Skandinavisk stil blir den forhåpentligvis passe privat i layout. Jeg håper de fortsetter med de små cellekontorene, og utvider med flere soverom (som er litt mer skjermet enn nå. Et solid løft på maten og en betjent bar (som lovet) tenker jeg vil gjøre susen. Satser på at de kan bedre samarbeidet med Mikkeller igjen. Ovnsferske bakverk er også en fin prikk over i'en. En av utfordringene SAS får, og kanskje har fått, med satsingen på CPH, er mangel på lounge ex-schengen. Det er en ganske betydelig ex-schengen-trafikk, og kombinert med tidvis lange køer i passkontrollen blir det en mindre god lounge-opplevelse. På den positive siden vil passkontrollen utvides betydelig når utbyggingen er ferdig. Visstnok skal et godt stykke av området til høyre for eksisterende passkontroll utvides til dette formålet.
Haha, enig - og dels fordi at loungen ikke har vært allverden verken mens de hadde gull-sone eller etter de la ned gullstuen. Mikkeller, røde pølser og gode kaker - alt man kan ønske seg i min bok
Antagelig for teknisk komplisert og usikkert (Schengens yttergrense er streng) å ha lounge inngang/utgang både innenfor og utenfor Schengen og en slags inndeling inne i loungen. Med mindre de lager 2 helt fysisk adskilte lounges i samme påbygg, da - og en liten avdeling med inngang fra C. Jeg ville ikke holdt pusten SAS har ikke mange flights fra CPH ut av Schengen, sett i det store bildet.
Om AF og KLM beholder sine planer om å starte flygninger fra CPH så blir det fort en betydelig økning.
Mener det er blitt postet her tidligere at de på et event sa det var Pandion+Diamond men fant det ikke tilbake i farten. Uansett, er ikke alltid slike "eksklusive hjørner" egentlig er så eksklusive.
Hva?! Mener du at f.eks den "ekslusive" skammekroken til HON på The loft i Brussel ikke er noe å trakte etter?