Ny SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis man har status og reiser business er hva man kan sjekke inn og ta med seg i kabinen nesten latterlig. Særlig hvis man reiser to som har det.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Reise med familien på 5 i sommer, i det som da var Plus. Vi var til sammen 1x EBD, 2x EBG og 2x EBS.
    18 kolli a 23 kg...
    Screenshot_20250707_094602_SAS.jpg

Last edited: 06. des 2025
  3. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, er vant med det. Men syntes 32 kg kofferter var litt svært på tur i Europa

4. baniii

baniii Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har kjøpt biz billett Arlanda - Bergen, men ser i appen at det står som Premium.
    De selges dog som Biz.

Biz CPH-SVG, står som Biz i appen, men på selve flyet (skiltet som skiller klassene), står det rett som det er "Premium". Er det fordi de ikke orker skifte på fly som går inn og ut av innenriks-fart og skandinaviske destinasjoner hver dag?

5. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Siste avgangen fra LHR - OSL i kveld. Hyggelig crew som spurte om jeg ønsket påfyll av hva det skulle være, enten kaffe eller champagne. Noe smått å utsette er at da både jeg og samboer har nøtteallergi og fortalte det til verten da det ble servert så skulle man forvente å bli tilbudt potetgull som alternativ (som de har gjort på andre flights), men det glapp altså her. Ellers supert.

Maten var vel det beste vi har prøvd av Eurobusinessen til SAS så langt (typ 4 tur-retur), servert med varmt og godt brød til.

Eurobusiness er og blir eurobusiness og jeg er permanent bitter på at det ikke er bedre hard product, men god mat og god service gjør det litt mer trivelig å hoppe frem og tilbake mellom Norge/UK. Litt som med BA så er SAS crewet hit or miss, men jeg må si at BA har "lower lows and higher highs", altså både på godt og vondt.

Forsåvidt hadde det vært trivelig om SAS nå serverte litt juletematisk middag som da igjen BA, men men.

IMG_0757.jpeg
    IMG_0759.jpeg

Calling, Earl, jgroneng and 9 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Alle har sine preferanser.

Jeg kan bare si at BA har julemat på siste 3 flights for min del :p Se bilde nederst.

Jeg er ikke er enig i "deep lows" innimellom hos BA. Flyr dem nesten hver uke mellom OSL og LHR i business og noen ganger i turist.

Crew kan selvsagt ha bedre og dårligere dager som alle andre mennesker, men jeg har aldri vært borti den nå-lukker-vi-gardinen og gir ingen service holdningen som SAS alltid driver med hos BA.

T3 er dessuten et ekstremt mye hyggeligere sted med langt bedre lounges enn SAS sin T2 hvis man har biz billett hos BA og/eller 1world Sapphire+

Champagne flyter (nesten for) fritt i business.

BA over SAS anytime i min bok. Men så gidder jeg ikke å samle poeng hos SAS lenger etter Skyteam.

20251212_123809.jpg

Last edited: 17. des 2025 kl 00:00
    Calling, Earl, jgroneng and 8 others like this.
  7. turaga008

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe det var nettopp din post om at BA serverte julemat som satt den forventningen litt hos meg! :p Jeg er også enig i at T3 er mye greiere å lounge i om man ikke har tid og orker å tråkke hele veien til Singapore loungen på T2. Upper Wing og Virgin Clubhouse er dog favoritten over det jeg har prøvd. Jeg har enda til gode å få gleden av Concorde Room men skal få testet det ut om ikke lenge, spent på det :)

Men ja, absolutt, julemat på SAS flygningen hadde vært tematisk trivelig, kanskje de drar på enda litt nærmere jul? Kanskje ikke?

jgroneng and tobeornot999 like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Tror neppe på særlig stas hos SAS, men kanskje er jeg pessimist, som flyr minst mulig med dem uansett.

Concorde room er topp, men table dining der er veldig god kvalitet og ikke noe mer.

Kvaliteten i baren er veldig høy, så det er helt riktig sted å smake på de forskjellige champagne de byr på. Typisk det samme utvalget som på BA F om bord, som betyr LPGS og en rose champagne pluss 1 til. Super gode, og bra start på turen!

turaga008 liker dette
  9. turaga008

Likes mottatt:
    500
    Bonuspoeng:
    93
    Lov å være pessimist etter erfaring og for det motsatte er bevis, spør du meg.

CCR høres flott ut, og ser flott ut på reviews. Det skal bli en god start på hva jeg regner med blir en veldig god reise på meg og samboer. Jeg avventer litt at de skal få snekret på deres nye F produkt i A380, da den ser lekker ut, men har samtidig tre upgrade vouchers of en CT som må brukes ila et par år (buhu), så noe må jeg jo finne å bruke de på :p

tobeornot999 liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg på min side er veldig glad for at SAS ikke serverer julemat, da jeg ikke er så glad i norsk julemat. Så er dét sagt. ;)

NoLimit liker dette
  11. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Nå var det ikke norsk julemat jeg fikk heller. Ingen ribbe, surkål, fleskete pølse :D

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg fløy F med BA i A380 var det først og fremst vinene som var bedre.

Igjen, inkl LPGS.

Veldig hyggelig, og kjempe-service. Selvsagt gøy å fly F, men ikke forvent kaviar og den helt store højdaren. Man kan ofte få F (særlig kun én vei) for en snill upgrade pris hos BA - men den er ikke på Lufthansa F nivå, bare så det er sagt.

Hard product er ganske likt som Club på A380. Bare at de har turn down service på sengen i F og ikke i C.

Dette kommer fra en som er veldig pro BA generelt :D

jgroneng and turaga008 like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Rart om BA skulle servere norsk julemat, eller?

14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,554
    Bonuspoeng:
    183
    Polarrull med lutefisk på kortere distanser, smalahove om en skal over dammen, se det ville gitt overskrifter, men usikker på om all PR er bra PR? o_O

Bushyflyer and holmen like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden …

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, om man ønsker å misforstå, er det vel alltid en åpning.

17. chipcampden

chipcampden Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    542
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje det er du som misforstår en ironisk kommentar?

18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Eller du som misforstod at jeg ironisk svarte på noe ironisk? :p

Slik kan vi holde på :D

Del denne siden