Denne så jeg ikke komme. Hva tenker vi om at Norwegian kjøper opp Ving m.fl og at Strawberry nå blir storeier i Norwegian. Greit at de har et samarbeid om Spenn, men likevel. Norwegian kjøper reisegigant – Stordalen blir storeier | DN
Bedre utnyttelse av Norwegianflåten til charter vil jo være bra for Norwegiankonsernet. God basisinntekt også. Billigere (?) og større tilgang på fly for charteroperatørene? Akkurat hva Strawberry skal få utav det er jeg mer usikker på
...penger på bok De kjøpte jo NLTG på brannsalg i corona-tiden, så jeg tipper Strawberry har gjort en skikkelig kule med solid fortjeneste ifm salget noen få år senere. Oppgjør helt (eller delvis, det sier ikke nyhetene noe om) i Norwegian aksjer er bare en vanlig måte å gjøre slike transaksjoner på. Det sier ikke nødvendigvis noe om at Strawberry mener å ha fordeler av å sitte på disse aksjene i lengden. Selv om Petter'n har sagt at han absolutt ikke skal selge. Det ville alle sagt i slik setting, og de har nok en avtale om en lock-up periode uansett.
Jeg er, i likhet med aksjemarkedet, skeptisk til dette. De lavprisselskapene som er vellykka fokuserer bare på det, ikke alt mulig annet.
Som jeg sa i går: men idag da både DN og Finansavisen at Strawberry gjorde en 3-ganger på investeringen etter 5 år. Flink kar, og jeg må bare si: ikke verst, Stordalen!