Nok en rotete torsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av EndreD, 11. juni 2026.

1. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,174
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra flyplassen i Da Nang.

Da jeg hadde passet sikkerhetskontrollen kom jeg på en ting. Jeg hadde ikke returnert leiescooteeren min. Den står i garasjen til hotellet.

Faen. Og leiefirmaet har naturligvis førerkortet mitt som sikkerhet. Til mitt forsvar hadde jeg prøvd å returnere scooteren i går kveld, men da hadde de stengt.

Jeg har ringt hotellet og spurt pent om de kan returnere den for meg. Relativt klein samtale å ta. Hun på reservasjoner tar henvendelsen min videre til resepsjonen så får håpe det ordner seg.

Ha kontroll på torsdagen!

2. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    42,387
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå det austfinnmarkske!

Det er berre finvêret her i det høge nordaust, så ein kan ikkje klaga. Biletet under er frå ikkje langt unna det trigonomiske punktet Basis A og viser sein kveldssol over Silstadhaugen i Vadsø:
    20260610_220008.jpg

Det er fine dagar og det er endå ei lita stund til turen går sørover igjen :)

Ha ein fin torsdag, gode medforumistar!

3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,900
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

SK-IT har fremdeles ikke greid å rydde opp i min bestilling, selv om agent påstår de ble purret for flere dager siden.

Etter endring er både gammel og ny reiserute flettet sammen på samme bookingnummero_O

Nuvel, sola skinner og det er meldt hyttetur m gutta i helga.

Skal rulle nedom byen etterpå og se på "festivalgata"- det er Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival nå.

Mengder av pussige folk med rare hårsveiser og klær. Metallpynt i fjeset, og sikkert andre steder også. Må være plundrete i security:D

https://pitfestival.no/

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,921
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Solen skinner, og ifølge Yr skal den gjøre det i hele dag. Det kan vi like!

Noen timer med obligatorisk jobb, før jeg skal ta med nevøen min på sin første Star Wars-film på kino. Usikker på om det er mest stas for ham eller meg, men vi gleder oss begge to iallfall! :cool:

Fikk booket ferdig en liten runde i USA i går. Fly, leiebil og "hoteller" er booket. Nå kan sommeren komme!

Ha en fin en!

5. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,279
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.

Bilen måtte nok en gang innom møller på en ikke planlagt avtale, så nå blir det å titte etter en annen bil enn audi siden garantien ryker om ett år.

Ellers var eks-trommisen i Nirvana i fyr og flamme i går, selv om unity arena er et episk høl for konserter. 3 timer show fra en som nærmer seg 60 er ikke annet enn imponerende.

Og fly? Får vise til et bilde fra en flyplass som kun Røkke og co bruker nå, siden rutefly røk ikke lenge etter dette bildet ble tatt på denne dag i 2019 (Lugano).

upload_2026-6-11_8-22-44.png

Ha det kjekt :)

6. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,289
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra sol og sommer og elgbesøk i Oslo. Foreløpig jobb før opphavet ++ skal hentes når de kommer hjem fra Brugge.

Er gullmailen fremdeles stedet å sende en klage når krav om koffert med 25cm sprekk blir avvist som kosmetisk skade av India? Eller hvilke epost bruker jeg?

Kristian, Ololsen, Spielhaug and 3 others like this.
  7. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    Formiddag også fra riksstaden.

Ikke veldig mye spennende å medelde i dag, så ta velger jeg heller bare ønske dere alle en riktig god dag, og solen skinner!

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,253
    Bonuspoeng:
    293
    Når du reiser i Trumpistan har du jo en egen evne til å finne de rareste/særeste steder å besøke!
    Jeg har besøkt en sær restaurant i Nebraska, Paxton:
    Ole’s Big House Strakhous https://olesbiggame.com/
    Startet av en «nordmann» Ole Hersted for snart 100 år siden.

Det første du møter når du kommer inn døren er en isbjørn, akkurat som på flyplassen på Svalbard IMG_0499.jpeg
    Der kan du stoppe på vei fra Omaha til Mount Rushmore og Crazy Horse Memorial ….og ender opp i Rapid City.
    Der kan du spise på en gammel brannstasjon ( Heia Brann)

Bare litt reisetips når du skal besøke dine siste stater i det der landet ..

funkenstein, Kristian, EndreD and 7 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,921
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips! Skal en tur innom Nebraska, men ikke lenger vest enn Omaha. Så Paxton blir litt langt unna. Men jeg tipper jeg skal klare å finne noen rare steder på veien uansett!

Eddie47, Ololsen and Spielhaug like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    888,253
    Bonuspoeng:
    293
    Mat i Omaha .. også et artig sted og berømt sted
    https://www.dundeedell.com/
    Der serverer de «verdensberømt» fish and chips og så har de et omfattende utvalg av whiskey.

Selvbrygget svært godt øl midt i Omaha sentrum
    https://upstreambrewing.com/
    De har også god mat.

(Min datter studerte et år i Omaha og da måtte jo far besøke)

EndreD, Ololsen and holmen like this.
  11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,642
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra vest! Kaffe er drukket og mail er lest. Fanboyen i meg har satt seg på venteliste til Spacex-noteringen, så får vi se om jeg vinner en månereise snart. Håper de har en fin lounge og F-klasse der også. Ha en flyvende fin dag!

12. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,865
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag.

Ble en impulsiv fridag idag, så nå er huset behørig ryddet og vasket, og det ble jammen tid til en tur i skogen også. Greit å ikke kaste bort en solskinnsdag. Markabolle er inntatt, så nå er nesen satt hjemover. Lurer på om det må innvilges en øl på balkongen ved ankomst, ser ikke ut som om det blir vær til den slags til helgen.

Vel, nå skal den siste milen gås. Ev. gjess.
    20260611_145421.jpg

EndreD, Kristian and holmen like this.
  13. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    843
    Bonuspoeng:
    93
    Er det "vanlig" praksis? Hva gjør du om man blir stoppet av politiet som evt. vil sjekke førerkortet? De driver kanskje ikke med slikt i Vietnam? (-:

14. Calling

Calling Veteran

Likes mottatt:
    16,994
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Oslo. Et VM har visstnok startet. Selv sitter jeg med ryggen til, omgitt av kollegaer.
    20260611_214808.jpg

EndreD, Kristian and holmen like this.
  15. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,174
    Bonuspoeng:
    183
    Kan være pass også, trenger ikke være førerkort. Jeg har internasjonalt førerkort som jeg har med i scooteren.

Del denne siden