Noen som har efaringer med Codan Forsikring?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chberge, 15. febr 2017.

1. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Ser at man som ny kunde hos Codan Fosikring kan få 3000 EB-points for å bytte, og samtidig rabatt for flere forsikringer, og 200 poeng pr 1000kr i forsikring hos de i løpet av et år. Noen som har erfaringer med de?

Jeg har i alle fall bedt om et tilbud, det skal visst gi 1000 EB-points slik jeg ser det!

https://www.codanforsikring.no/privat/rabatter-og-fordeler/sas-eurobonus

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,163
    Bonuspoeng:
    293
  3. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,064
    Bonuspoeng:
    183
    Eg bytta til Codan for snart seks månadar sia, fekk 3000 poeng og det fungerte igrunn heilt fint. Har no meldt flytting vidare til DNB (ja, eg takka ja til at dei kunne kontakte meg om forsikring når eg hadde ein amex-sak).

Hadde ingen saker, so kan ikkje seie noko om den sida.

chberge liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Har dere regnet på pris også? Gikk forsikringen opp eller ned. Kjøper du poeng er det 200kr/1000pt, så om ikke forsikringsprisen går ned, bør den iallefall ikke øke mer enn den satsen.

5. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tipset! Ringte Codan nå og fikk tilbud på en av bilene vi har. Prisen jeg har i dag kunne de ikke matche. 1000 poeng på vei der altså. Får bare håpe de ikke ringer og maser i flere uker fremover...

6. thestig84

thestig84 Medlem

Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Peiling om de forsikrer Tesla i Codan?

7. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,064
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fekk eit betre tilbod enn det eg hadde hjå IF, men DNB gav meg eit mykje betre tilbod etterpå, so reknar med at utgangspunktet mitt var dårleg.

Det skal dog seiast at eg ikkje har hatt full bonus, og vil difor dra nytte av å bytte forsikring kvart halve år, slik at eg får full bonus fortast mogleg.

RoadKing liker dette
  8. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Er det mulig å tegne en ny billig forsikring for å oppnå 3000p? Hva er i så fall lønnsomt? Har noen erfaring med dette? Hva ble pris? Regner med det kun er å si den opp etter poengene er i havn om ønskelig.

9. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    750
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaring med Codan har vært god. Halvert premie på bil (fra Tryg), samt billigere på fritidseiendom. Har også hatt MC med kondemnering, der Codan behandlet saken raskt og med gunstig økonomisk resultat for min del.

10. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,456
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt Codan i en del år på bil, funker som andre bilforsikringer. Var best på pris, men nå blir mye indeksjustering så jeg bytter nok snart. Har dem på hus, innbo også, virker kurant men har aldri hatt noen sak.

Jeg er veldig utro hva gjelder forsikring, har ikke noe i mot å bytte årlig, avhengig av hvor mye prisene øker. 4,8% økning fra Codan nå er for mye for meg, og de er ikke villig å justere. Adios

11. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    28
    Vi gikk over til Codan, fikk alle startpoeng, og siden også jevnlige poengoverføringer ved forfall. Våre erfaringer er gode, vi kom fra Gjensidige (bil og reise). Vi gikk (betydelig) ned i pris, og reiseforsikringen er helt uten egenandel. Ingen grunn til ikke å være fornøyd slik vi ser det!

12. henrikvd

henrikvd Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Han som ringte meg for å gi meg et tilbud var veldig vanskelig å sno seg unna. Han tok ikke et nei for et nei i hvert fall, men jeg klarte omsider å få avsluttet samtalene.

13. chberge

chberge Medlem

Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hm, enda ikke fått poeng jeg. Får ringe og etterspørre.

14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Da er du ikke bestemt nok... tror jeg..

"Hør her, din tid er bedre brukt på noen andre enn meg. Jeg er ikke interessert."

Lar alltid disse telefonselgerene snakke ferdig før jeg forteller at jeg ikke er interessert og sier ha en god dag videre. Dette stopper alle sammen ( så langt). :)

15. RemiWM

RemiWM Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Noen av disse selgerne prater så fort og sammenhengende at det er umulig å komme igjennom til å få sagt noe.
    Når slikt skjer pleier jeg å si: "Unnskyld, jeg må drite. Kan du vente litt?" Da pleier de som regel å legge på raskt. Hadde en selger som ventet i 12 minutter før han la på.

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Derfor jeg lar de holde på frem til det første spørsmålet. Tar som regel ikke mer enn 1 minutt..
    Om de ikke gir seg setter jeg opp hissignivå 1-2 hakk og samtalen er over.

17. Hamburgersmauet

Hamburgersmauet Medlem

Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    E-post fra Codan i dag; fortsetter ikke samarbeidet med Eurobonus:

Avtalen med SAS EuroBonus fornyes ikke

Avtalen vår med SAS EuroBonus fornyes ikke fra nyttår.
    Det betyr at du med virkning fra 1. januar 2019 dessverre ikke lenger kan opptjene SAS Eurobonus-poeng gjennom din forsikringsavtale. Du beholder selvfølgelig allerede opptjente poeng og trenger ikke foreta deg noe på grunn av dette.

Betryggende at de understreker at mottatte poeng beholdes...

Del denne siden