Tilbake til Bangkok igjen før avreise til Bali Hadde booket ei natt på ett nytt hotell i Sukhumvit som het Nysa som så veldig bra ut. Kom til innsjekk, da beklaget de men rommet var fylt med vann og de var overbooket idag så de skulle flytte oss til hoteller vedsiden av. For en nedtur det var å sjekke inn på Solitaire hotellet som lå vedsiden av. Det var helt nedslitt, og hundre prosent sikker på at det hotellet kostet klart mindre enn det vi betalte for rommet på Nysa. Tipper at de på Nysa valgte å selge rommet vårt til noen som betalte mer Kjører en klage til Hotels. Opprinnelig rom bestilt Mottatt rom hos nabohotellet Terningkast 1. Bassengområdet var også crap Var fortsatt i fin form den fredagen til å treffe @Kjetil L etter en hyggelig kjøretur opp fra Hua Hin, for pils og biljard igjen! En tur innom Suda restauranten og der står det jo ett hyggelig SAS fly i hyllene Marchet med til Thai gull, det kom godt med med tanke på bagasjen. Skulle bruke Gull innsjekken men med kid så skulle vi komme oss bort på innsjekkingsområde A istedenfor. Nede hvor de har innsjekk for F og royal silk. Der fikk vi også fast track. Smooth å reise med små i Thailand Valgte tidlig flighten til Bali siden det var en A350-900. Den var halvfull, så massevis av plass Ble anerkjent 3 ganger som ROP Gold medlem, hyggelig Blir kanskje en tur til før medlemskapet forsvinner i sept 2026. Vel fremme på Bali som skrevet i første post. Ikke fått gjort så mye enda men håp på å komme oss til hektene i løpet av ett par dager nå Bytte villa på fredag. Oppdaterer neste post med villaen vi er i nå i Canggu
Takk! Var først innom Siloam Hospital, det anbefales virkelig ikke Neste vi var på hvor de var veldig flinke var Kasih Ibu. Jeg ba om BIMC i Nusa Dua men de hadde ikke ledig barnelege den dagen så derfor vi endte på Kasih
Siloam Denpasar er egentlig et godt sykehus, men er vel som alle andre sykehus litt hit en miss. Tror de fleste turister velger BIMC, så de er nok mer drevne på forsikringspapirer og sånn. Kan anbefale BIMC Kuta og Ubud. Nusa Dua har jeg heldigvis ikke testet, men er nok like bra som de to andre.
Canggu Booket ei uke i Canggu i det som har en flott villa med ett soverom. Selv om man har ligget syk hele den uka og ikke fått opplevd så mye annet enn grab så var det ett bra opphold Fine med Bali er at det er så sinnsykt mye å velge i når det kommer til villaer Dypt basseng med masse sol frem til ettermiddagen Kan anbefale denne airbnben om man vil bo i travle Canggu Forflytter oss videre til Sanur idag. Forhåpentligvis frisk nok nå til å kunne nyte siste uka før hjemreise
Da ble reklamasjonen på de latterlige 1800MYR hos AirAsia som nevnt i tråden her godkjent av SAS Mastercard Så får vi se om AirAsia svarer opp på den eller ikke. Skal hvertfall ikke betale 4800 kr for den overvekta
Sanur Vært i Sanur nå ett par dager. Aldri vært her før, virkelig noe annet enn Seminyak, Canggu osv. Utrolig koselig her, kjempe fin promenade langs stranda og topp villa Skal klare å nyte de siste dagene her, og kommer definitivt til å booke Sanur igjen. Egentlig hadde jeg booket en suite på Meru som var ett nytt 5 stjerners hotell like ved ICON Mall. Så fikk jeg varsel om en ganske bra pris på IC Sanur som jeg vurderte å booke om til mens vi var i Hua Hin. Prisen gikk opp igjen, så var en tur innom Airbnb og fant denne villaen som var 10/10 med prima lokasjon. Sol på terassen frem til kl 15 hver dag. Helt topp
Sanur var en veldig rolig og koselig plass. Fin promenade å gå på langs stranda og masse forskjellige gode restauranter i gata. Kjøpesenteret ICON Mall var også bra Snakket med noen australske som mente Sanur ikke var som det engang var mye pga byggingen av kjøpesenteret og at det bygges så mye, så en del ting hadde blitt lagt ned langs stranda. La ikke merke til stort på det, og kjenner ikke til hvordan det var her før. Men syns det var topp nå I morgen blir det å sjekke ut av villaen, så har jeg booket ett dagrom på Hilton Garden inn ved flyplassen som skal ha greie fasiliteter som basseng o.l Første flight med Garuda til CGK er kl 18.40. Gikk fra 777 til å bli en 737..
Flott dagsrom på Hilton Garden Inn ved flyplassen. 400kr inkl bil til flyplassen etterpå var meget innafor Ingen oppgradering av rom idag som diamant medlem, men skal uansett bruke mesteparten av tiden ved bassenget Bare greit å ha ett rom å sove på for hu lille Fine fasiliteter, bra mat
Eget innsjekkingsområde når man flyr business class med Garuda. Sitt ned og vent mens de fikser alt. Topp! Turen går nå til Jakarta med en 737 deretter videre ett par timer senere. Boarding nettopp ferdig. Faktisk to nordmenn til foran her
3 nordmenn faktisk Plaza loungen nå. Garuda sin er det bare å styre unna Masse god mat her, og en liten meny man kan bestille ifra. Samme som sist jeg var her Hadde bevisst valgt 6K og 7G. For Garuda sin chat tjeneste mente bestemt at bassinet var på rad 7 og ikke 6.. så jeg satte meg på bulkhead på 6K for å være sikker. Men Garuda personalet i DPS loungen mente vi burde sitte ilag og kom med nye billetter til oss Så nå sitter vi i midten på rad 6 med bulkhead. 6K fortsatt ledig, så det blir sengeposten for natta om den ikke blir tatt før boarding
Garuda Garuda ja.. Det var faktisk skikkelig nedtur. Noe av det dårligste jeg har opplevd på long haul. Var kjempe fornøyd når jeg flydde med de Singapore - Jakarta under million challengen, og hadde sett frem til turen her til Amsterdam. Som enkelte reviews fra slutten av 2024 starten av 2025 viser så er Garuda ett synkende skip… Kabinen var gammel, og ganske trange seter.. Her er bilder fra kabinen. Her er det som gjorde setet helt rævva når man skulle sove Infotainment fungerte ikke første to timene av turen, da var den helt svart med 0 filmer. Etterhvert begynte den å fungere, men med 4 hollywood filmer fra 2012-2014 var det ikke akkurat mye å velge i. Og for ett headset.. Finnes bedre headset i economy Og på de to setene jeg brukte så var det kun lyd i venstre øre, fordi inngangen på setene var ødelagt. Prøvde med forskjellige headset.. Servicen var treg. Fikk velkomst drikke iform av juice. Ble spurt hva jeg ville ha til maten - serveringen startet 1,5-2t etter vi kom opp i lufta. Ingen kom å tilbydde drikke eller noe snacks før det så etter en times venting så måtte jeg plinge på å spørre om å få noe å drikke. Maten får en terningkast to, var ikke bra i hele tatt forutenom suppa. Men kyllingen med ris, så var den faktisk ikke spiselig med det egget. Bedre mat hos AirAsia.. Her er menyen. Frokosten var OK Ble heller ikke delt ut noe aminity kit. Så sidemannen spurte om det og fikk utlevert noe, så plinget på og skulle se hva det var. Da kom dette Tøypose med øreplugger, sokker og sovemaske. Men man måtte be om det, og det var ikke akkurat bra Bare for å illustrere hvor dårlig de setene var mtp soving så gikk det fint å sove med babyen liggene vedsiden av i KLM sitt biz sete på 787en, mens det ikke var plass i det hele tatt hos Garuda. Nå hadde vi de doble setene i midten samt at vindussete var ledig. Så mor og babyen brukte begge sengene i midten mens jeg lå ved vinduet. Men likevel… Alt i alt utrolig skuffende, og kommer til å styre unna Garuda på long haul. Er jo kun AMS-CGK. Om de skulle satt inn nye a330-900neo (den går vel ikke så langt som til AMS uansett) så kan jeg prøve meg på å gi de en sjanse til. Men det er faktisk noe av det dårligste jeg har flydd med i business, og jeg føler selv jeg har hatt en del turer nå i business med ulike selskap oppigjennom årene til å ha en viss sammenligningsgrunnlag. Servicen var også dårlig, måtte flere ganger be om å få drikken min fordi de hadde glemt meg Kanskje Garuda burde bare fokusere på Asia markedet istedet, slik det virker som de skal.
Fremme i Amsterdam var det å ta turen innom loungen. Aldri prøvd non schengen før og med 7t mellomlanding så ble det å bruke dusjen der Haugvis med dusjer, men de burde utvidet med noen cm så det hadde vært praktisk å kunne åpne kofferten sin Familiedusjen var mer romslig og hadde do i tillegg Knipset ingen bilder da det var stappfullt men god frokost hadde de 3 etasjer men fullt Over til schengen loungen ble det etterpå hvor utvalget av mat var stortsett det samme Er kun embraer som opererer mellom TRD og AMS. Har de siste gangene fått den gamle versjonen, men de bruker også den E295 av og til som har de nye setene. På vei nedover var det null problem og ta med barnevogna inn i flyet men på vei hjem nå hadde de endret reglene sa de og at den nå måtte settes utenfor flyet. Samme måtte vi gjøre hos AirAsia på ene strekningen og da havnet den på bagasjebåndet. Er en Jolz Aer+ som er liten og kabin godkjent Endte nå med at styrmannen måtte ut å hente barnevogna til oss og ei til da WGH på TRD ikke hadde planer om å komme med den Vel fremme så ble en koffert forsinket og en annen skadet. Hadde en utrolig lei hendelse med WGH her da vi gikk bort til ankomst service skranken. Var ingen der så vi sto og ventet til det kom ei. Hun sa vi kunne bare melde den bagasjen som var forsinket på nett, så når jeg sier vi har også en skadet koffert så ser hun på den og sier hun ikke tror KLM vil erstatte skaden på den. Javel, kan du lage en rapport ihvertfall? Nei det måtte vi vente med fordi nå var det kø bak oss så hun måtte ta de først… Endte med at hun ikke ville hjelpe oss og vi dro. Helt elendig service. Fordi hun mener vi kanskje ikke får igjen av KLM så måtte vi da vente til hun hadde ekspedert de sju andre som kom bak oss. Hun hadde ikke tid eller lyst til å ta oss først da. 0’stjerner Skaden meldt på nett hos KLM i etterkant.. Så får vi se da. Ganske heftig bulk og ett lite hull i tillegg. Rart ikke KLM bruker Aviator som SAS bruker? En ting som har vært greit å reise med barn er at man kommer seg raskt gjennom både sikkerhetskontroller og immigrasjon uansett hvor man er utenom i Vietnam
Takk for rapport. A330-900 syntes jeg var bra og det samme var servicen i full kabin. Dette var riktig nok ICN-DPS så jeg ble kanskje litt blendet av at det var en kontinental rute (om en kan kalle det for det i Asia).
Syns servicen mellom DPS-CGK og SIN-CGK var knallbra. Jeg kommer definitivt til å styre bort fra Garuda sin 777 på long haul bare pga setet nesten