Jeg hadde min flygning nummer 45 i forrige uke. Jeg fikk nå nettopp opp EBG-status i SAS appen og snakket med SAS chatten for å få de til å endre billettene mine fra EBS til EBG, noe som gikk greit trodde jeg. Fikk opp fast track i billetten, men her startet problemene. Jeg kom meg ikke inn i fast tracken på Gardemoen. Servicedisken til SAS kunne ikke hjelpe, tiltross for at de forsøkte i 15 minutter Tips for å få dette ordnet?
Hadde samme problem her, du må gå i skranken og få papirbillett. Da løser det seg av en eller annen grunn..
Sjekk bookingen din i MyTripsApp eller lignende for å se om statusen faktisk er endret. Jeg måtte spørre om endringen to tre ganger før alt var i orden takket være en salig blanding av Berg-Hansen-bookinger og private bookinger fra SAS.no
Ved et tilfelle hvor jeg hadde problemer ble det ikke godtatt. Det er ingen utløpsdato på app-kortet så......
Aldri baser deg på app-kortet! Bestill fysisk kort, dersom SAS ikke sender deg det automatisk! Når det gjelder dette konkrete problemet, så er papirboardingkort løsningen, som nevnt over. Litt tungvint, og helt merkelig, men samme det, bare det fungerer.
Boarding card på mobil er en QR-kode, mens papirbilletten har en strekkode. Vil da være naturlig å tro at informasjonen avviker noe her...