Hei, jeg har EBG, klarte ikke å nå nytt EBG for 2018. Kvalperiode: 1.mars 2016- 28. feb 2017. Selve kortet går ut 05.17. Når bør jeg ta imot nytt kort for å være sikker på at jeg får det til 2019? (Har ingen bookinger før august 2017, foreløpig)
Eg ville ha venta ein mnd etter at graceperioden er over for å vere sikker. Det er fleire her på forumet som har rapportert at dei kun har fått ca 15 mnd etter å ha tatt imot kort like etter å ha rykka ned?
Hmm. Kan man ikke klage på avgjørelsen da, i så fall? Jeg er i nøyaktig samme situasjon som @Orjan.eldor. Jeg er også EBG per i dag, samme kvalifiseringsperiode, og har også grace ut mai. Skal dog ut å reise til Japan 9. juli, og ser ikke for meg at dem rekker å sende meg nytt kort om jeg mottar den 1. juli...
Når eg tenkjer meg litt om så er det mulig at eg blandar utløp av graceperiode (for den som har hatt status) med utløp av kvalifiseringsperiode (for den som ikkje har hatt status). Er veldig usikker plutselig. Men om du får gavegull 1.juli og bestiller ekstra EB-kort fem min etter så kan du ha det til 9.juli om du har flaks. Er det SAS du reiser med kan kundeservice registrere ny/fornya status på reisa. Eg har dessverre ikkje betre svar no, heldigvis er det sikkert mange som kan komme med sikrare svar?
Rett etter utløp av grace skal gå bra.. Rett etter utløp av kval.periode går ikke alltid bra sånn jeg har fått med meg. Da bør man vente 1 måned
Takk for svar. Planen min var å akseptere gavegull 2. eller 3. juni. Satser på at det går greit. Skal fly SAS fra Oslo til Shanghai (og tilbake) på bonusbillett i C, og videre derfra med ANA i eco. Var ikke mulig å oppdrive bonusbilletter til NRT i juli, og jeg må jo få brukt CT'en på noe fornuftig
Hei, dersom man er sølv og skal ta imot nytt kort som er høyere status, f.eks gull. Opptjeningsperioden er 1. mars 2016- 28. feb-2017. Selve kortet går ut 05- 17. Jeg ønsker selvsagt å få min nye status lengst mulig, altså for 2 år + grace... Er det noen som vet 100% sikkert når jeg skal ta imot ny status for å få det for 2 år?
Er i nøyaktig samme situasjon (men med opptjeningsperiode 1.mai til 30.april). Har sølv, men kan motta et gullkort. Har en reise planlagt i juli, så hadde vært topp å ha status da, men bytter selvsagt bort det mot nesten et år ekstra hvis man må vente.
Har nå mottatt gave-gull, og fikk utløpsdato 04-19, noe som tilsvarer ut denne perioden + hele neste, men ingen grace. Mottok gavegull 12 juni, altså mer enn en måned inn i inneværende periode.
Samme som meg :/ Får du til å bestille Smart Pass? (Jeg får ikke.. kan hende jeg er "fersk" EBD og de ikke har fått meg inn)? Kommer opp ERROR
Når jeg prøver å bestille smartpass får jeg en rød linje på toppen med følgende: Due to technical problems EuroBonus members may experience problems when ordering replacement cards. Until this problem is solved members are encouraged to use the SAS App for tier level recognition.
Et relevant dillemma. Jeg har muligens mulighet til å få meg et gavegull, og har periode juli - juni (altså har jeg nylig startet ny periode). Vedkommende som har mulighet til å gi et kort har sin periode august - juli (altså han har få dager igjen). Han må derfor gi kortet før det blir august, og jeg vil helst ikke ta imot det før det blir august, noe som er nødvendig om jeg skal beholde det lengst mulig slik jeg forstår det ut fra tråden her. Noen som har noen tips her? Hva om han donerer det f.eks. 23:00 31. juli, og jeg tar imot 01:00 1. august? Jeg ser riktignok ikke bort fra at jeg klarer å tjene meg til gull selv i denne perioden ved hjelp av MC Premium og de ekstra 25% gullet hadde gitt, men usikker på om jeg våger å gamble på det.
1: han kan gi bort kortet mens han er i grace perioden. Altså hvis han begynner ny periode 1. Aug har han 3 mnd på seg til å gi det til deg. Han kan gi det på siste datoen i november. Og for at du skal få det for 2 år bør du vente til din grace periode er over. Altså, september. (Sjekk utløpsdatoen på selve kortet du har nå) og spør den som donerer når hans kort går ut. Jeg mener dette skal være rett fakta. Hva sier dere andre?