Mulig å booke Aerolineas Argentinas (AR) i Sky Team-søket

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av btm, 13. mars 2025.

1. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sett litt på feederflights i Sør-Amerika, men har tidligere ikke funnet noe med AR. Ikke sett noen poster om det her heller.

I kveld tikket det inn varsel fra Awardfares på to treff på et varsel jeg hadde satt opp. Selv om AR ikke står på landingssiden til ST-søket så får jeg likevel opp opptil 6 Eco-seter flere dager på rad. Så da kan det se ut som at Aerolineas Argentinas er mulig å booke. Kanskje en mager trøst for noen få nå som kranen er skrudd igjen på andre fronter?

Rapolo and Teknolai like this.
  2. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk varsel om det samme, det finnes også noen seter i business til Madrid:
    upload_2025-3-13_23-38-53.png

milehigh, btm and Rapolo like this.
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det bare å følge @holmen og booke først, spør etterpå. Plutselig finner SAS på at de må tweake på hva som vises.

Ser de har nye kabiner, men har valgt å gå for løsningen med annenhver vindusrad som tronesete og ellers 2-2-2.

btm and Teknolai like this.
  4. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, ja. Men jeg står over denne ruta her, inntil videre :rolleyes:o_O
    upload_2025-3-13_23-46-1.png
    Kort nattflight, flyplassbytte og i økonomi... Håper det dukker opp mer interessante alternativer, men det ser ikke så lovende ut...

btm liker dette
  5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    AR er vel først og fremst interessant for feed i Sør-Amerika heller enn å komme seg over Atlanteren. Det blir spennende å se om FCO-ruten blir stående når ITA forsvinner ut av ST, om hva som eventuelt blir alternativet.
    Veldig merkelig å se på rutekartet til AR. De virker til å ha tilsvarende størrelse på rutenettet fra både EZE og AEP. Det må da være veldig lite effektivt å drifte slik versus å samle all operasjon ut av en flyplass.

Teknolai, milehigh and btm like this.
  6. graphite

graphite Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Dagens opplegg har vel med flere faktorer å gjøre. Tradisjonelt var jo AEP grovt regnet innenriks og EZE utland. AEP er jo i prinsippet midt i byen, med de fordeler og ulemper det medfører. Hadde ikke AR vært der, ville de antakelig mistet "alt" av innenrikstrafikken til konkurrenter. "Ingen" gidder å dra til EZE om man like gjerne kan dra til AEP.

Begrensningene til en byflyplass gjør det på annen side umulig å droppe EZE dersom man vil være en aktør innen langruter med store fly + frakt.
    Så har vel oppdelingen blitt mere diffus av faktorer som lett kapasitetsøkning på AEP pluss at "småflyene" nå kan fly lenger enn før, pluss at AR har begynt å legge inn det som i hovedsak framstår som feeder flights til/fra AR-longhaul på EZE. Så selv om f.eks MDZ står som destinasjon fra både AEP og EZE, er det stor forskjell i volum.
    Fra EZE er det på tilfeldig valgt dato én avgang 07:15, sikkert for å fange opp pax fra MAD og FCO med sjarmerende ankomsttider mellom kl 04 og 05. Mens AEP-MDZ har 9 avganger.
    I tillegg slynger de ofte en longhaul-332'er som kommer inn på morgenen til EZE på en dagstur innenriks før sen kveldsavgang til MAD.

Last edited: 04. april 2025
    milehigh, Cumulus and Rapolo like this.
  7. graphite

graphite Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel bare 2 maskiner som har det som framstår som nyere kabiner (LV-KAN, har tydeligvis vært ute siden februar, og LV-KAO som for tiden går i skytteltrafikk EZE-MIA). De er slik fordi de ble kjøpt slik fra TAP. Resten av 332'ene er 2-2-2 med "ligg skrått"-seter.
    https://www.aerolineas.com.ar/en-ar/onboard-comfort

Last edited: 03. april 2025
    Cumulus, Rapolo and btm like this.
  8. oggaman

oggaman Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Har sikret meg billetter fra BGO til Rio de Janeiro i november. Hjem var det ikke ledig, men jeg fikk bestilt retur fra Lima. Nå ser jeg at det har dukket opp businessbilletter med Aerolinas Argentinas fra Buenos Aires (EZE-FCO-AMS-BGO). Bør jeg prøve å booke om fra Lima til Buenos Aires?

Fordeler
    - Raskere og billigere å fly fra Rio til BA
    - Buenos Aires er en mer interessant by?
    - Kan få til en dagstur til Montevideo

Ulemper
    - Mer krøkkete flytur hjem
    - Ser for meg at det blir mer styr med AA enn med KLM
    - KLM-business er et bedre produkt?

Hva ville dere erfarne bonusjegere gjort?

9. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil si at det kommer litt an på hvor mye tid du har til overs. Dersom du ikke har planer om å reise rundt i Peru (som er mer omfattende enn en dagstur til Monte Video, ville jeg valgt BsAs over Lima. For en pescetarianer vil kanskje ceviche'n i Peru trumfe biffen i Argentina, men det gjelder i hvert fall ikke meg.

milehigh and oggaman like this.
  10. graphite

graphite Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Business-opplevelsen vil etter alt å dømme være bedre på KLM ja. De aller fleste flyene til AR (ikke AA) har forretningsklasse med 2x3 seter i hver rekke, som ikke kan legges flatt.

Du kan jo vurdere pose og sekk. ;) GIG-EZE kan man finne for kr 1700. Så kan du avslutte BsAs med hurtigbåttur til Montevideo, og deretter direktefly MVD-LIM for kanskje kr 2500.

Eller så venter du og ser om ikke AF eller KLM slipper noe fra BsAs (eller GIG/GRU for den saks skyld) når det nærmer seg.

oggaman liker dette

Del denne siden