Minirapport - helg i San Francisco uten å måtte rase mot maskinene

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sonictravel, 02. mars 2023.

1. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det avgårde på nye eventyr, og på tide å starte en tråd for å rapportere, dokumentere, proktastinere.

Turen går til San Francisco med SAS fra OSL via CPH. Bonusbilletter lengst fremme i flyet, så første mulighet til å teste SAS biz post covid for denne karen. Retur er mandag kveld.

Opprinnelig plan - som trådtittelen hinter om - var konserthelg hvor Rage Against The Machine sto på programmet. Svindyre billetter til Oakland Arena var anskaffet, men så ødela Zach de la Rocha foten og konserten ble avlyst. Som et plaster på såret tjente jeg drøye 700 spenn på valutasvingninger før jeg fikk refundert billettprisen!

Reisefølge var egentlig en kompis men med avlyst konsert prioriterte han heller å sitte på vidda i sommer å bli spist av mygg, så da var det ikke vanskelig å få point earneren i familien til å overta billettene.

Turen er temmelig dårlig detaljplan lagt, men satser på en fin blanding av attraksjoner og god mat og drikke. Om noen har noen gode tips til hva vi bør få med oss tar vi de imot med takk!

09B538E0-50A0-4670-A5B8-9F7539C28E3A.jpeg

Nå er det avgang til OSL, oppdateringer kommersielle sedvanlig hulter til bulter underveis.

2. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    39,300
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur, fantastisk by å helgebesøke.

Utover å nyte turen over og sove godt ombord? Kom dere ut av hotellet med en gang dere har sjekket inn i kveld.

T-banen innover til byen funker godt om dere ikke hopper i en Lyft.

Ta en tur ned til Castro street ( igjen funker t banen fint) og opplev veldig laidback og diverst uteliv.

Sykkel er flott for å bevege seg i byen. Det går fint å sykle ut til broen om en vil ha en hav, tåke og sol på rød bro opplevelse.

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,535
    Bonuspoeng:
    293
    Vi kjørte sightseeing-båt rundt Alcatraz og under Golden Gate. (Var ikke tidsnok ute for å kjøpe billetter til Alcatraz). Dert var ganske kult. Var ekstremt heldig med været, ser jeg på bildene. Shorts og t-skjorte i SF i slutten av februar i fjor. Sånn var det vel ikke i California den siste uken..

4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Da var en plassert godt ombord på SK1469 med retning CPH.

Rakk til og med en liten lunch på loungen før avreise.

27EE237A-80D5-4DBD-ADD2-BC5ADDCC31EE.jpeg

5. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Møtte på en flyvende «Karen» på turen ned til Kjøben. Fikk kjeft så det holdt siden vi hadde lagt håndbagasjen vår over setet hennes, som var på raden foran oss, grunnen til dette var ikke for å være kjipe, men pga crew hadde tatt opp plassen over setet vårt med sin bagasje.

Så da var en tydeligvis en tilnærmet idiot med null reiseskikk siden man ikke skjønte at damen selvsagt måtte ha sin «reserverte» bagasjeplass. At det var nok av plass på andre siden av midtgangen var irrelevant, og det var først når jeg begynte å bli litt sur at hun stoppet forsøket på å løfte ned stashet vårt.

6. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Fremme i Køben var det halvannen time til neste flight, avgang fire E-gates langt i hokk på andre siden av flyplassen. Vi droppet derfor lounge og tuslet direkte til gate. Passkontroll og diverse sjekker ble unnagjort og vi måtte vente ti minutter før vi fikk boarde.

E767261A-30A4-4DDE-A042-C4D8E586AD57.jpeg

Dagens fugl er den snart åtte år gamle A330’en LN-RKS og vi har innkvartert oss på rad en i midten. Her er det etter erfaringen bredere fotbrønn, så digg for å kunne strekke seg litt ut underveis.

A8CFEF8F-19A7-4613-B4D9-5A773F9C2730.jpeg

Ikke lenge etter ankomst fikk vi litt vått mot tørsten. Nå blir det spennende om vi har WiFieller ikke over dammen…

9EC65DDC-1263-4323-9C3D-287DA4EA9017.jpeg

7. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,875
    Bonuspoeng:
    350
    "Karen" kan være rimelig utfordrende på tur.
    Spesielt om de har spedd på trygda med tomflasker og fått seg en plusbillett ;)
    Jeg blir sur når plebeierne i go legger bagasjen sin på "min" plass i plus, men ei ellers gitt. #lesesmedironi

8. Tore

Likes mottatt:
    115,875
    Bonuspoeng:
    350
    Funka forrige dagen, så bør være håp :)
    Ha en topp tur!!

AirMags and Sonictravel like this.
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er vi forsinket i følge kapteinen. Grunnen er noe så originalt som at noen har klart å skitne til ett av toalettene på et så spektakulært vis at han ikke fant det forsvarlig å fly avgårde i elleve timer med det!

Så nå venter vi på rengjøringspersonell, håper forøvrig at den «skyldige» bak forsinkelsen er bra flau over innsatsen!!!

10. Tore

Likes mottatt:
    115,875
    Bonuspoeng:
    350
    Dævver ;) ;)

AirMags and Sonictravel like this.
  11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det vel bare å drite i EU261 kompensasjon?

12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Sørget for å bli kompensert med påfyll av champagne, tror det er omtrent det beste jeg kan oppnå :D

13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Da har vi kommet avgårde og fått både varme nøtter og GT på ferden over syd Norge.

Sitter midt i flyet så må gå på toalettet for å få vindu. Heldigvis er det fortsatt sanitære forhold bak der så jeg fikk tatt bilde av Norge før vi forsvant ut over Atlanteren.

264209EC-C9E8-4561-B0B0-528CA50603C0.jpeg

14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Mat kom etterhvert på bordet. Til forrett gikk jeg for flamme-grillet røkelakspasta fra Færøyene. Synes dette smakte topp til tross for andre mer kritiske anmeldelser:
    703CF018-8BC6-4E88-AF6D-E00225DC0CD7.jpeg

Fruen gikk for kald røkt hjort, den var litt tørr og salt.

0A9E619C-E537-4D0D-A0FF-3957C3305B8D.jpeg

Til hovedrett gikk jeg for Sør-Amerikansk rump steak med tilbehør, kan tilslutte meg kommentaren om at rosenkålen kunne vært bedre (dvs mindre ihjelkokt), men eller smakte det bra.

52A3FD97-5D75-4F4C-8D79-00CEE2BE4243.jpeg

Fruen gikk for sous vide and, som smakte…tada… helt greit.

D1C4F0F0-DE14-468A-8585-572B3B2B4046.jpeg

Dessert for meg ble iskrem, eplekake, baileys og kaffe.

0E1F6DCC-111F-4854-975E-48BA13BF4498.jpeg

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    God tur :)

Sonictravel liker dette
  16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,928
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du mene noe om smak skal du ikke bry deg om hva andre mener om samme rett.

Det er jo din smak som teller for deg, ikke hva andre har ment som tilsvarende rett for x måneder siden.

Hadde gjerne tatt den retten nå i kveld.

Spielhaug, AirMags, OyvindN and 6 others like this.
  17. ccurrahee

Likes mottatt:
    39,300
    Bonuspoeng:
    293
    Sur ombord på fly @Tore : det er det ikke mange som har opplevd.

Sonictravel liker dette
  18. ccurrahee

Likes mottatt:
    39,300
    Bonuspoeng:
    293

Da vet vi at @pointearneren er vanskeligere å tilfredstil i matveien eller at trådstarter er bedre på å velge god mat.

Helt enig med deg i laksen. En velkomponert rett bortsett fra opphavet.

Sonictravel liker dette
  19. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    Seks timers søvn senere våkner en opp nesten inne i US airspace. Canada som vi flyr over ser temmelig øde ut akkurat her. Trodde først det var helt folketomt men la så merke til rutemønster på bakken, så noen er her i alle fall for å kjøre snøplog.

A9E2C8BC-19E1-4158-A34B-45824555E836.jpeg

Etter den lille skjønnhetsduppen var det på tide å avlegge flyets bar et besøk, sjokolade og rødvin sikret, så nå holder jeg ut de siste par timene

20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,773
    Bonuspoeng:
    183
    En drøy time før ankomst fikk vi siste servering, et stk smørbrød. Jeg gikk for røykelaks med vaktelegg, som smakte supert.

C69094A3-853B-46E8-A98F-9262D85EFB29.jpeg

Fruen som nettopp var våknet mente dette var frokost, mens jeg hevdet hardnakket at det var kveldsmat, og at man derfor kunne ha en pils til maten. Subsidiært vil jeg hevde at om det var frokost, så var det en dansk frokost, og da er pils nærmest påbudt, i alle fall om man er tolv år eller eldre.

Kristian, kjeeli, Nuvolari and 28 others like this.

Del denne siden