Mexico

Tråd i 'Reisemål' startet av aboerr, 05. febr 2017.

1. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    464
    Bonuspoeng:
    63
    Vekker denne tråden, ettersom jeg og mange andre skal til CUN neste år.

Vi skal bo i Playa del Carmen, så tar gjerne imot tips til ting en familie med barn på 2 og 6 kan gjøre der.

Trenger også erfaringer med leiebil. Hvilke forsikringer ville dere kjøpt, og erfaringer med evt. lokale selskap?

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Har veldig dårlig erfaring leiebil av 3 part og mye kaos. Selv om jeg hadde dokumenter som viste at "ansvars" forsikring var inkludert på bestillingen jeg gjorde fra rentalcars.com nektet de og gi meg bil uten at jeg kjøpte ekstra forsikring via dem som var rå dyr.
    Jeg endte med og kansellere hele avtalen og gikk bort til Avis skranken der jeg booket meg en bil. Så vill anbefale og holde deg til en av de store og booke via dems egen side før ankomst. CUN leiebil "hall" opplevde jeg som et kaos.

Fridtjof liker dette
  3. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,235
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har innspill eller erfaring med hva man kan rekke å se og gjøre hvis man har 11 timer å slå ihjel i Mexico City? Lander 10:30 og flyet videre går rundt 22:00. Ser for meg at man i det minste burde rekke å reise inn til byen og få seg en siste taco før man vender snuten hjem igjen. Reiser med en liten tass, så veldig store utflukter utgår, men tror det er greit uaktuelt å henge 11 timer på flyplassen.

4. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Flyr til CUN i jula i år.

Har skjønt at Cancun ikke er plassen for oss Nordiske, men hvor bør man da bo?
    Hvordan kommer man seg til/fra?

Bruker mye Airbnb ellers i verden, og må ikke ligge på resort.

5. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,235
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du utdype hvor du har lest dette og hva du har lest? (Jeg spør fordi jeg tar med samboer og unge til Cancun i februar).

6. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    De som jeg har snakket med, og også her i tråden sier det er amerikanisert og dyrt, med mye fest.

Men jeg vet ikke.......

7. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,060
    Bonuspoeng:
    183
    Kan anbefale Playa Del Carmen. Liten kjøretur ned fra Cancun flyplass. Koselig by, mye bra hoteller/airbnb's til hyggelige priser.
    Kan gjøre videre utflukter til Tulum m.m

8. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Delte opp turen min i fjor sommer 50/50 mellom Tulum og en All Inclusive i Riviera Maya. Vil si området rundt Playa Del Carmen er helt fint, men hele halvøya er jo amerikanisert så det holder, det kommer man ikke bort fra.

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde på all inclusive, riviera maya. 2 små og 4 voksne. Helt ålreit, kan ikke se at det er noe problem med barn. Om jeg skal si noe, så er det vel at hele området vel kan sies å være for amerikanere, hva Mallorca er for oss nordmenn.

Sykkelthor liker dette
  10. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    93
    Dra ut til Øyene. Cozumel (pass på når det er seaweed season) eller Isla Mujeres. Evt Tulum, men det er dyrt. Fergene går ganske ofte og det er enkelt å kjøpe billetter, bare pass på scammere som skal "hjelpe". Isa Mujeres er såpass liten at man kan leie golfbil å kjøre rundt øyen. Fine strender, veldig bra å dykke selv for oss som ikke er proffdykkere. Bestill flyplass transport fra Canada Transfers

Preference liker dette
  11. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,134
    Bonuspoeng:
    113
    Du har god time med 11. Jeg tok selv banen fra Pantitlán til Roma Norte (Pantitlán - Obervatorio). Valgte å gå til Pantitlán fremfor å ta en bane og så bytte. Gikk fra Terminal 2. Det kan ta litt tid, men burde holde rikelig. Litt avhengig av hva du ønsker å se og gjøre, velger du banen ut fra bane (tror det er en bane som gikk til/forbi Roma Sur også Pantitlán - Tacubaya). Dette er baner hvor du ikke trenger å bytte. Personlig liker jeg å ta bane fremfor å ta taxi (jmfr navnet), men det går helt fint med Uber også. Hvis du har SkyPriority går det ganske rask å komme seg airside igjen etter bybesøket.

Sykkelthor liker dette

Del denne siden