Hadde noen fra IF gleden av å være med ? Gjelder rute SAS SK4031 fra Oslo til Stavanger fredag 22. mars https://www.vg.no/nyheter/innenriks...ngsmitte?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Eddit: (Sorry for lang overskrift - får ikke endret)
Tar det som en selvfølge at dette ikke skjer (og at vi ikke har noen vaksineskeptikeridioter iblant oss). Om noen har allergier har de gyldig grunn, så klart.
Det er faktisk en del voksne som ikke har fått meslingvaksine fordi de fallt utenom vaksineringsprogrammet pga alder, men jeg håper jo alle her (som reiser en del) har sjekket opp at de har denne vaksinen, og husker å fornye barnevaksinene hvert 10. år, som er den nye anbefalingen.
Rare greier. Vi som er noen år, kan minnes at de fleste unger i gamle dager fikk meslinger. Uten at det ble noe oppstyr av den grunn. Det var en av de vanlige barnesykdommene. Etter noen dager med røde prikker her og der, var gutta klar igjen.
Vel, det var nok noen som døde....den gangen også. Er for øvrig så gammel at jeg «rakk» å få de fleste barnesykdommene før vaksinene kom.
Var en del som døde, mellom 5 og 10 personer i året i Norge før vaksinen. I tillegg sliter mange med senskader, og langt over 30% av de som blir smittet av meslinger i dag sykehusinnlegges (tallet var over 30 allerede før vaksinen kom på 70-tallet), så bare sykehusinnleggelsene vil koste samfunnet enorme summer. Og det er rett og slett helt unødvendig, for vaksinen er trygg og utprøvd gjennom 50 år.
90-tallet: Kloner en sau 2019: Jorden er ikke flat og vaksiner mot meslinger er nødvendig Tenk at vi har havnet i den situasjonen.. Ingenting er som anekdotiske bevis..
Svogerforskning er artige greier. Alle eg kjenner overlevde bilkjøring uten barneseter og bilbelte, og me då betyr vel det at det er trygt? Lenge leve konspirasjonsteorier!
Enkelte vaksiner kan man med god grunn være skeptisk til, andre (de fleste) ikke. Det finnes alltid nyanser, så slike grove generaliseringer, særlig med såpass klart negativt fortegn, kan med fordel unngås. Snacky
Hvor er han tastesyke doktoren her inne når vi trenger han? Han kan sikkert legge ut i det vide og brede om dette temaet