Melding om ikke standard catering på fly, hva har jeg krav på?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrt, 18. jan 2026.

1. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk denne nettopp, flyr imorgen:

Dear customer,

We regret to inform you that, for operational reasons, we will not be able to offer you the catering services normally provided on board

We apologize for this situation and thank you for your trust.

We wish you a pleasant flight.

Air France Customer Service

Har jeg krav på noe erstatning i det hele tatt? Skal fly business med AF på Eurobonus.

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,875
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk samme mail fra AF før vi fløy BGO-CDG forrige søndag.
    Jeg fikk det jeg trengte ombord og tenkte aldri på at det var avvik fra standard og i alle fall ikke at jeg hadde krav på noen form for erstatning ….
    Hva i all verden skal de erstatte?
    Du kan drikke svært god champagne hele veien og hvis du er redd for å ikke bli mett på et lite flymåltid på en 2 timers flygning får du gå tidlig i loungen eller ta med matpakke IMG_1501.jpeg IMG_1502.jpeg IMG_1503.jpeg

3. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Ser den. Så lenge det er mat er jeg fornøyd. Avvik kan være så mangt og redsel for å dø av sult og tørst når man er på tur er helt forferdelig :p

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,848
    Bonuspoeng:
    293
    Lignende: Havnet sist for servering i biz kabinen, og da var 3 valgmuligheter for catering redusert til kun 1: vegetar pasta. 100% carbs + litt grønnsaker. Jeg bare "no thanks"

Flyturen var kun 2 timer melkerute OSL-LHR uansett.

Får alltid super service av British Airways ellers, så jeg hadde ingen store complaints. Etter en kort feedback, sendte de 40 GBP som en voucher å kjøpe billetter for "as a gesture of good will" som de skrev.

Bra kompensasjon, det :)

Earl, Kristian, jgroneng and 5 others like this.
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,953
    Bonuspoeng:
    183
    Som @Eddie47 nevner er det ikke sikkert meldingen er relevant for deg, kan f.eks. bare være at de ikke har mat for salg i eco. Om det faktisk blir null mat har jeg fra SAS f.eks. fått 3000 poeng ved klage på kun kaffe på flygning som skulle hatt frokostboks.

mrt liker dette
  6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,704
    Bonuspoeng:
    113
    Da jeg fløy OZ i C (bonus) fra ICN når vi fremdeles var i *A valgte de å fly 13 timer uten mat heller enn å kansellere flighten (antagelig pga økonomi). Det ble mye støy fra passasjerene gitt. Utrolig useriøst. Får håpe du overlever da :D

mrt liker dette
  7. magicbyte

magicbyte Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fløy SAS i Biz fra København til Shanghai en gang det var streik blandt catering personalet på Købehavn. Fikk da utlevert en voucher i loungen (tror det var 400 DKK) for å handle mat og drikke på flyplassen for a ta med ombord.

De hadde litt drikke og snacks ombord (fra tidligere reise), men det var ingen mat.

mrt and eventyrer like this.
  8. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,267
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg overlevde, men det var bare såvidt :p

Attached Files:

Del denne siden