Manglende poeng for hotellbestillinger via SAS (powered by hotels.com)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Skyline, 07. aug 2025.

1. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan går man egentlig frem for å kreve manglende EuroBonus-poeng fra hotels.com for hotellbestillinger gjort via SAS sine nettsider (SAS powered by hotels.com)?

Bestillingen ble gjort korrekt, og jeg har mottatt en e-postbekreftelse fra SAS med antall poeng som skulle overføres. Det har nå gått over fem måneder siden utsjekk.

Ifølge informasjonen skal man kontakte hotels.com ved manglende poeng. Chatten deres er stengt, så jeg måtte ringe. Svaret jeg fikk fra kundeservice var det merkeligste jeg noen gang hadde fått. Jeg ble nemlig bedt om å prøve å finne et slags kravskjema på SAS sine sider på egen hånd (!). "Men det finnes jo ikke noe slikt skjema på SAS sider knyttet til hotellbestillinger" svarte jeg o_O. Da fikk jeg beskjed om å gå gjennom alle 'ofte stilte spørsmål' knyttet til dette hos SAS...

Er det noen andre som har erfaring med dette?

2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,373
    Bonuspoeng:
    183
    Litt usikker på fremgangsmåte, men sammenlignet med Trumf netthandel (der man som oftest får flest EB-poeng), så har de siste overføringene variert mellom 150-210 dager etter utsjekk. Oftest rundt 190.

Skyline liker dette
  3. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har god erfaring med å bestille hoteller via Trumf-netthandel, men da SAS hadde en dobbelpoeng-kampanje i januar, ønsket jeg å prøve det. Det har nå gått mer enn 190 dager siden utsjekk, og jeg kan godt vente litt til og se hva som skjer. Det er ingen hast, men jeg kommer ikke til å bestille via SAS igjen før det blir tydelig for meg hvordan poengopptjeningen faktisk fungerer. Jeg reagerte også på behandlingen som jeg fikk på 'SAS-linja' hos hotels.com o_O

biaop liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Men fikk du poeng ? :p

(Feil tråd?)

oleredv, DJasko and freddyen like this.
  5. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,512
    Bonuspoeng:
    93
    Sorry feilpost, fiksa no :) Får nok poeng ;)

holmen liker dette
  6. Marmag

Marmag Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Flyttet meg fra Trumf netthandel til hotels by SAS siden de tilbyr level points og planla bruke dem for å berge rekvalifiseringen til diamant. Spørsmålet blir - krediteres poengene på overnattingsdato eller 190(+) dager senere?

7. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg prøvde dette én gang tidligere i år, men fikk aldri poengene. Du kan se mer om denne saken på toppen av denne tråden. Det har nå gått ca. ni måneder siden overnattingen fant sted. Jeg har gjort alt riktig og har til og med fått en bekreftelse på e-post fra SAS ved bestilling om alle detaljer og hvor mange poeng som skulle overføres.

I etterkant hadde jeg to telefonsamtaler med hotels.com og én med SAS. Begge ganger anbefalte hotels.com at jeg skulle fylle ut et eller annet skjema på SAS sine sider eller kontakte SAS kundeservice, selv om jeg begge ganger påpekte at på SAS sine sider står det at man må kontakte hotels.com ved manglende poeng. Begge agentene hos hotels måtte konferere med en «manager» underveis, men det førte ikke frem.

Hos SAS opprettet de en sak og jeg fikk til og med et saksnummer, men ingenting skjedde der heller.

Til slutt ga jeg opp hele greia. Det var snakk om ca. 1000 poeng, men jeg gadd ikke bruke mer tid på det og har gått videre o_O Jeg bestiller imidlertid ikke lenger overnatting via Hotels by SAS.

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som vet når statuspoengene for hotellbestillingene dateres? Kjøpsdato, overnattingsdato eller datoen man mottar poengene?

9. Marmag

Marmag Nytt Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Ser det er hit and miss om en noen sinne får poengene. Jeg er i situasjon hvor jeg har veltet omtrent 15 000 NOK den siste halvannen måneden inn i hotels by sas og håper jeg får NOE igjen For min del kan dette bli make or break for å rekvalifisere for diamant. Hvis minst halvparten av poengene blir kreditert på dato for overnatting er jeg good, hvis ikke må jeg nok bite i meg at det 7. året med diamantopptjening nok går ned i sluket.

Håper noen som faktisk fikk poeng kunne svart på spørsmålet, og håper du får poengene dine en gang, dog aaaaalt for langt på overtid

Del denne siden