God morgen fra MBT. Tidlig start på uka med utreise, først til LHR og videre med BA til IAD. Er nesten i mål med HON så prioriterer OW noen uker for å se om det går å ordne BA gull 1 år til. Fly forsiktig folkens
Hilser fra kontorkrakken. Her står/sitter man overfor en femdagersuke, gitt. Evig lenge til helg... nesten uhørt. Jaja, det er vel bare å fylle på med kaffe og ta én dag av gangen. God mandag!
God morgen fra kontoret. Ser ut til at det er enkelte som er slitne etter gårsdagen, for her er det ikke så mange som har møtt opp. Denne uken skal jeg (forhåpentligvis) ut og fly igjen. Må ringe SAS og få endelig bekreftelse på at jeg faktisk har billetter, siden de ikke er mulig å se i SAS-appen. At det skal være nødvendig å ringe inn multiple ganger for å fikse en bonusreise er helt håpløst. Heldigvis er det kort telefonkø for oss med høy status. Ha en fin en!
God morgen fra kontoret i Sandefjord! Det ble endelig en booking mot slutten av forrige uke. Oval helg i Malaga med kona i starten av juni. Det blir bra! 17. mai-feiringen i går foregikk relativt rolig men likevel ble det sent i seng. Får bare stå på de neste 5 dagene. Ha en fin uke!
God formiddag fra Grenland. Ringte fredag for å endre en retur bonusreise fra Maldivene til Oslo. Fremdeles står nå originale og nye reiserute på "mine reiser", og det er ikke trukket endringsgebyr fra kortet mitt.? Det er vel et rødt flagg-burde jeg ringe igjen, eller ha litt is i magen? Ellers er det jobbing, begynner ikke før kl 15 i dag, så da blir det en topptur før jobb Ha en bekymringsfri dag
God litt seig mandag, også sykt at enkelte personer tenker at det å sende eposter på søndag kveld er en fornuftig bruk av nasjonaldagen. Jaja, sykkeltur opp i skauen i kveld og så går det heldigvis fly til Italia også neste uke Som vanlig funket trikset med å hedge en leiebil for så å booke på nytt litt under 2 uker før avreise. Rolige 5k billigere hjå Avis for samme Alfa Romeo Stelvio. Noe annet kan ikke kjøres når man først er i italia Ha det kjekt
Morn fra kontoret. Det ble en tvungen tur ut av kontoret pga brannalarmtest. Kan konkludere med at alarmen bråker nok til at man ikke har lyst å være innendørs. I går morges hørte jeg "plopp" fulgt av jubel fra en balkong i nærheten. Tenkte det var en grei anledning å ploppe en Henriot. Men, vi drakk kun ett glass hver, så da "må" vi drikke resten av flaska i kveld. Greit å ha en plan for dagen. Ha en finfin mandag.
18. mai på solkysten er litt skyet, men det er egentlig godt vær. Å treffe unge bleke, litt slitne damer i bunad på bussen om morgenen er ikke alltid et vakkert syn, men får håpe at de har hatt en kjekke feiring og en fin avslutning…. For oss besteforeldre er det jo en velsignelse at barnebarna har foreldre slik at vi bare kan nyte 17. mai og ta imot. Som mor sier: vi har da gjort vårt! Skulle egentlig reist til Øst-Finnmark i morgen, men helsevesenet ville noe annet og da var det veldig greit med avbestillbare billetter. Ja ja .. det får bli en annen gang. Får bruke tiden på andre ting, hoteller i Canada, Luxembourg og Réunion skal bestilles og dagene skal planlegges. Iblant skulle jeg hatt planleggingstiden til @kjeeli … Godt det er helg T-109
Måtte vente nesten 15 minutter i kø, og så tok det noen minutter på hold før svensken kom tilbake og kunne melde at noen hadde glemt å legge inn noe ved endringen på fredag (surprise!), og nå var det ok. Nå får jeg opp reisen i app, har fått valgt sete, og er klar for tur.
Riktig champagne til slutt Den er nydelig! Ha en topp tur! Og helt enig, ville gjort (og har gjort) oppgraderinger hos BA for penger til F som var så grei pris at "would be rude not to"
British Airways for meg også, men litt mindre eksotisk enn @Wiolenze. Første gang på noen hundre flights kom mail fra BA som sa de ikke kom til å ha catering ombord. Hyggelig av dem å melde fra, i fall folk vil bringe med noe selv. Det går helt greit for min del, på retur flightene LHR-OSL (som idag) sitter jeg oftest i Y, og halvt sløver med BBC iPlayer downloads eller Netflix - uten å trenge catering. Den har Cathay alltid gjort unna på en super måte før avgang
SSP streiker på Gardermoen ser jeg, har det noe å si for lounge tilbudet? SSP driver i alle fall OSL Loungen i tillegg til flere av spisestedene. Mulig de står bak driften av SAS Loungen og, eller er det SAS selv?
Det er umulig å vite. Men SSP har rundt 1000 ansatte på OSL. På landsbasis skal 264 SSP-ansatte streike, så da kan man anta at kanskje 50% av de streikende er på OSL. Siden de har over 2100 ansatte nasjonalt, og også skal streike på: Bergen lufthavn (Flesland) Stavanger lufthavn (Sola) Trondheim lufthavn (Værnes) Sandefjord lufthavn (Torp) Kristiansand lufthavn (Kjevik) Min gjetting er at serveringssteder nede på terminal-gulvet mer sannsynlig blir rammet enn OSLounge x2 (utland og innland). Fordi det rammer flere kunder på kroppen, slik de streikende ønsker.
Enkel humor i Cathay Pacific loungen på LHR3, når de roper opp en passasjer over høyttaleren: "Miss Por Ki Wan, please come to reception desk" Håper de fikk tak i the porky one Forøvrig kan det meldes om at Heathrow appen sliter litt med å skille destinasjoner i dag: