Mandag og VM feber

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 06. juli 2026.

1. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    4,825
    Bonuspoeng:
    113
    FOR EN KAMP OG RESULTAT!

GRATULERER NORGE!

Hvor var du når Norge slo Brasil i VM og kom seg til kvartfinale for første gang?

2. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    4,825
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var i Yeoju, Sør-Korea. På familiebesøk hos min biologiske far sammen med mine to Koreanske brødre. Hele familien jublet for Norsk seier, og en skål måtte til selv om det var tidlig morgen.

Messenger_creation_8230A4E6-39DC-4C1D-838D-8A43FF15D786.jpeg

Det har vært en strålende helg med familien som nå er over. Min Koreanske far er 77 år, jobber fulltid, og dyrker masse grønnsaker både i hagen og på lånt mark. Virkelig utrolig i hans alder!
    Han og den ene broren min har leid 1750 m2 jord og dyrker ris. Yeoju ris er den dyreste og regnes som den beste i Sør-Korea.

Fikk en sekk med familieris
    20260705_175314.jpg

Rismark
    20260705_142817.jpg

3. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,186
    Bonuspoeng:
    93
    For en opplevelse på stadion! For en kamp! I morgen går turen videre til Miami.

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,749
    Bonuspoeng:
    183
    For en dag. For et lag. Tidenes norske idrettsprestasjon.

Dette er helt vanvittig. Jeg har jublet sammen med så mange nasjonaliteter i dag at jeg har mistet tellingen. Selv de mange brasilianerne jeg møtte etter kampen tok dette nederlaget med imponerende fatning.

Planen er egentlig hjemreise på torsdag, men hvis noen kan skaffe meg billetter til kvartfinalen i Miami uten at jeg må selge en nyre, er jeg mer enn klar for å endre reiseplanene.

Heia Norge, vi skal vinne vm:)

eventyrer, Spielhaug, EndreD and 9 others like this.
  5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,900
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra arbeidslivet.

Småtrøtt etter en fantastisk kamp i går.

Trenger 90k poeng og en CT world- pm hvis du vil selge

Ha en kvikk dag

6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,448
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Sunnfjord. Nok ein gang har vestlendingane senka Brasil!

Det var femte gangen Norge spelte mot brassane, og tredje gongen vi vinn. Av dei ti måla vi har scora er ni scora av vestlendingar. Tre kvar for Møre og Romsdal, Sogn og Fjordane og Rogaland. Siste målet vart scora av finnmarkingen Gamst Pedersen.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,615
    Bonuspoeng:
    293
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,900
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontoret. (Avdeling godstolen)

Her venter jeg på at vaskemaskinen skal bli ferdig, så jeg kan sette på en til.

I 1998 hadde den lokale baren gratis pizza når Norge spilte kamp. Og det var alltid fullt. Bortsett fra et bord bak i hjørnet, hvor man ikke kunne se TVen. Der satt vi da Norge slo Brasil. Veldig mye støy, men vi fikk iallfall gratis pizza. :p
    I 2026 slo Norge Brasil i VM igjen. Da lå jeg og sov.

Men det var sikkert gøy for de som liker sånt.

Jeg har startet pakkingen til USA-tur som starter i morgen med avreise til CPH. Overnatting der, før jeg flyr til ORD på onsdag. Blir nok et lite reisebrev tenker jeg. :)

Ha en finfin mandag!

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,157
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra sen balkongfrokost. Ingen ihuget fotballfan men det er unektelig god stemning rundt omkring, Ullevål i går funket bra og det var forutsigbart med plasser, og fornøyde vennepar vi kunne ta med.

Nå skal ryddeprosjektet fortsette i boder, med godt tempo for å se om vi klarer å snike inn litt ekte fridager med ferie før flyttebilen kommer neste mandag.

Ha en solid en!

10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,357
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Solen skinner og vi skal trimme gress og hekk. Men først (mer) kaffe og IF.

Fotball er dagens tema. Selvfølgelig. Det som gleder meg mest, i tillegg til at vi vant og at gutta spilte voksenball, er at neste motstander er England. Nå skulle Bjørge Lillelien vært iblant oss!

Flyfronten ligger litt lavt nå, men optimismen blomstrer og ny tur til Granca er bestilt. Om ca 10 måneder!

Ha en fin dag, med eller uten ball!

11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,073
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Tønsberg.

Vi ble sittende å se kampen i stuen med chips og brus.
    Når Norge scoret 0-1 målet lovet jeg 11 åringen at vi reiser til Ullevaal å ser kvarten pånfamilieseksjonen der om jeg får tak i billetter til det arrangementet.

Satt våken i de sene nattetimer og ordnet overnatting på Thon, som ligger vegg i vegg med Ullevaal. Billetter til selve arrangementet ble aldri lagt ut.

Samboer sier idag at pga Norges kvinnelandslaget skal spille kamp blir ikke kampen vist med hensyn til tilstand på gresset osv. Leiter dermed febrilsk etter andre arrangementet i oslo og omegn som er barnevennelig.

Ble også litt FOMO og booket CPH-ATL 18-20 Juli. Kjøpebilletter til New York skal jeg nok fikse.
    Om og hvis Norge kommer til finalen SKAL jeg være der.

Resten av dagen skal jeg fostre og underholde tvillingene. Det er en jobb i seg selv.

12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,615
    Bonuspoeng:
    293
    Sønnen på 17 var på Rådhusplassen og sentrum i går. Det så ut til å være bra, også for mindre barn.

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    27,503
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hotellsengen.

Solen står opp om en halvtime, men tenker å stå opp selv før det. Jetlaggen gjør jobben sin.
    Frokost på rommet, siden det visstnok ikke var inkludert i romprisen. Ble en tusletur til bøgda i går og handlet inn litt smått.

Planen for i dag? Ingen plan, men det blir garantert en dukkert.

Ha en fin mandag!

14. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,837
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at Rådhusplassen funket veldig bra. Var masse barn i alle aldre der.

Hele opplegget var ganske godt organisert. Køene inn til området gikk raskt og det var god plass.

15. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,104
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra kontoret. Jeg var her ikke klokken 08.00 i dag tidlig for å si det sånn. KLM leverte stort sett varene i går. Alt i rute og ikke alt for overfylt lounge i AMS, men må innrømme litt kjedelig å sitte bak i bussen da en tross alt som bonusnisse er vant med å sitte fremme :p. Schiphol greide såklart å rote vekk ene kofferten til reisefølget, bare flaks det ikke var vår familie sin.

Ellers ble vi møtt med 7 grader og haglbyger idet de åpnet flydøren på Vigra. Jaja, det er jo tross alt bare 5. juli så må vel bare regne med det...:confused:

Spielhaug, Eddie47, geddi and 8 others like this.
  16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    39,282
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bonaire, solen har stått opp for en time siden og det blir etter alle solemerker en fin dag.

IMG_7277.jpeg

Dagens program er - ikke overraskende - strand og dykking

Spielhaug, Eddie47, mrtrond and 11 others like this.
  17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,073
    Bonuspoeng:
    183
    Av bilder på tv ser det ut til å bli ganske store avstander frem til storskjerm, hvordan er seeropplevelsen om man ikke står helt fremst i mølja?

Spielhaug and Ololsen like this.
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,174
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedkontoret på jobben. Overraskende mange folk på kontoret i dag, men jeg var ikke førstemann på plass akkurat.

Vi kom tilbake fra USA på lørdag kveld, og i går kjente jeg virkelig på angeren på at vi ikke ble lenge. Det var en ut-av-deg-sjøl-opplevelse å være i Dallas og se kampen mot Elfenbenskysten, men Brasil er noe helt annet. Jeg er nå i tenkeboksen om det blir tur til Miami. Får se om jeg får med noen kompiser eller madamen, men tror egentlig ikke det er realistisk å få til. Det blir veldig tett på sommerferien som starter 15. juli og jeg har masse jobb jeg må få ferdig før den tid også (faen)

God mandag alle!

19. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,837
    Bonuspoeng:
    183
    Vi sto kanskje midt mellom skjermene og Rådhuset og hadde god sikt. Da funket det veldig bra. Var ikke lengre bak, så skal ikke si noe om sikt derfra.

Eddie47 and Magnus1001 like this.
  20. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,667
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag, det ble kontrasting rundt Avalsjøen i dag også men hunden synes det var i seineste laget.

IMG_0598.jpeg

Egenkomponert middag, bandpasta med kremet pepperbiff. Blir lengre mellom loungebesøkene så må være enda flinkere for å koke selv;

IMG_0600.jpeg

tobeornot999, EndreD, geddi and 8 others like this.

Del denne siden