Mandag og Mutti dag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 10. juni 2024.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,781
    Bonuspoeng:
    293
    Hverdag, og god kaffe. Sånn er det når helgen glir rett over i mandag morgen her på jobben.

Ukens 30% deal er Mutti tomatsaus som kan dekke Jacobs pastaen din. Og Oreo kjeks som kan fylle arteriene dine litt sammen med …… Jacobs kaffe.

Ha et trumf fylt kosthold :)

Amex sin kundeservice. Det hjelper virkelig ikke på med Philipinsk Call center, som uansett har en setning på flyt diagrammet sitt : computer says no!

Jaja: godt en har tid til å ringe…..

Noen med kunnskap om sørkysten av Irland ? Hvilken by skal vi bo i 3 dager? :)

2. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Fortsatt regnsesong her på Maldiverne IMG_9251.jpeg

Calling, Berlioz, Spielhaug and 12 others like this.
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,258
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra regnsesongen i Oslo!

I kveld blir det gjensyn med Gaggan, denne gangen i Norge. Jeg rakk ikke å få med meg forrige runde på "Der pepper'n gror" så håper han og teamet leverer bra i kveld. Jeg har svært god erfaring fra Bangkok og ok+ fra besøket på den mer uformelle Ms Maria & Mr Singh i Singapore. Blir nok uansett en trivelig kveld i gode venners lag :)

Calling, Berlioz, Spielhaug and 11 others like this.
  4. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    4,282
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra SK1464 CPH-OSL. Flott flyvær med utsikt over den tidligere norsk skjærgården før vi beveger oss inn over den som fortsatt er norsk… :p IMG_1556.jpeg IMG_1557.jpeg

Calling, Berlioz, funkenstein and 6 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,583
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra hjemmekontoret.
    Her får jeg gjort unna arbeidsoppgaver i et forrykende tempo. Skulle nesten tro det var mer effektivt å ikke sitte i åpent landskap?

I tillegg har akkurat hatt en lengre telefonsamtale med Amex, for å få overført litt penger til konto. Tilbakebetalinger fra avbestilte hotell og flybilletter gjorde at jeg hadde penger til gode. Problemet er at Amex må vite hva det som var betalt i utgangspunktet. På eksisterende kort gikk det helt fint, fordi jeg kunne sjekke hva det opprinnelige kjøpet var. Men, på et kort som ble sagt opp i fjor(?) var det litt vanskeligere.. Etter å ha lett gjennom SAS-bestillinger fra hele 2023 fant vi beløp som lignet. (Jeg tror hun ble lei til slutt og bare satte opp en transaksjon for å bli ferdig. :rolleyes:)

Siden jeg nå blir Senator hos LH må jeg finne 6 flighter for å beholde det en stund fremover. Første 4 blir til/fra LHR for å rekke TG F. Her fant ikke SAS tilsutningsfly som passet optimalt uansett, så da blir det ombooking.

Ha en fin en!

Calling, Berlioz, OyvindN and 7 others like this.
  6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,828
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Sunnfjord. Stygg feilmelding i bilen i dag, so då blir det heimekontor fram til Frydenbø i Førde skal få sjå på den på fredag. Helsikkes greier. Hadde det no berre vore kampanje på SASMCP til helga.

Elles kan de meldast om solskin her vestpå. Litt sterk vind, men kva gjer det når ein sit inne og jobbar hardt. Ny økt med malarkosten i kveld. Noko eg kan styre mi begeistring for, men resultatet får vi tru blir bra.

Calling, Berlioz, OyvindN and 6 others like this.
  7. interface87

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    What? Hørtes tungvint ut:confused: Har du prøvd chatten? De kan overføre fra et kort som er avsluttet til gjeldende kort/kontonummer, uten spørsmål! Gjort det med minst 100k siste året.

8. holmen

Likes mottatt:
    75,583
    Bonuspoeng:
    293
    For å overføre til konto måtte de visst ha det sånn. Har opplevd det tidligere også.
    Jeg vil ikke ha det over på gjeldende kort, for da får jeg mindre omsetning mot CT. ;)

9. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,621
    Bonuspoeng:
    183
    God Martini-mandag fra Bangkok.
    Her går livet langsomt og behagelig. Bortsett i fra at man visstnok har avtalt morgenjogg i Lumphini-parken i morgen. Tidlig.
    Jaja, mulig fastlegen (og Strava) gir bonuspoeng på sånt.
    Skål herfra!
    20240610_192313.jpg

Calling, EndreD, Berlioz and 5 others like this.
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,722
    Bonuspoeng:
    293
    Det har ikke forsvunnet omsetning mot CT når jeg har gjort tilsvarende...

11. holmen

Likes mottatt:
    75,583
    Bonuspoeng:
    293
    Da lærte jeg noe nytt. Det var en hos Amex som sa det en gang. Men hvis det ikek stemmer er det jo like greit å få det på det andre kortet.

Berlioz liker dette
  12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,722
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det en stund siden jeg gjorde det sist da, så skal ikke si det 100% sikkert.

13. interface87

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Som sagt. Gjør dette «ofte», minst en gang i måneden. Kort til et annet kort går bra, omsetning forsvinner ikke. Derimot, tar du det på samme kort så forsvinner omsetning og poeng.

14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,774
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra OSL, hvor jeg prøver å jobbe litt mens jeg venter på kveldsfly til LHR. Ankom på separat billett og fikk ikke nytt BP i app, ei heller i lounge da deres pass-skanner er ute av drift, så måtte gå strafferunde ut til innsjekk :( Til gjengjeld fikk jeg heldigvis også BP for morgendagens flygning med ANA, det passer fint for å få litt ekstra tid i United lounge :)

upload_2024-6-10_17-17-49.png

Calling, Spielhaug, EndreD and 3 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,051
    Bonuspoeng:
    293
    Solen skinner på solkysten ..
    Plutselig kom det et rabalder uten like utenfor terrassen, var litt sen med telefonen. Så egentlig pilotene når de fløy forbi.
    Et av de nye redningshelikopterne AugustaWestland kom direkte fra Østfold et sted til Haukeland Sykehus. Haukeland er «Norges» brannskadeavdeling .. (??)
    Etter få minutter lettet helikopteret og gikk til marinebasen på Håkonsvern.
    Dagens fugl IMG_5202.jpeg IMG_5201.png

Calling, Spielhaug, EndreD and 5 others like this.
  16. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Fuglen + 2 andre helikopter, står og hviler i solen fortsatt :cool:
    20240610_180508.jpg

Eddie47 liker dette
  17. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Og avgårde igjen..
    20240610_181611.jpg

Spielhaug, Eddie47 and Berlioz like this.

Del denne siden