"Endelig" er målet nådd. 190000EB og en CT er på plass. Begynte oppsamlingen i slutten av november 2016, og hadde et mål om å reise på bonustur i 2019, men ser jo nå at det har blitt fremskyndet ett år. (helt topp) Da begynner jo andre delen av jobben, nemlig det å finne billetter. Har jo lest endel her på forumet og lært noe, men det finnes en god del hull i kunnskapene mine fortsatt. Sitter og lurer på om jeg skal prøve å gjennomføre bestillinger selv, eller å få hjelp… Mål for reisen er å komme seg til FRA og reise videre med LH F så jeg og fruen kan oppleve alt FRA loungen har å by på. Så da er jo spørsmålet: Hvilke ruter er «lettest» å oppdrive to stk F billetter på? FRA-SIN har jeg skjønt at ikke er veldig lett? Hva med FRA-ICN eller HND/NRT? Er det andre ruter fra FRA til denne delen av Asia som er aktuelle med LH F? (og aller helst i en A380) Hvordan gjør man når ikke LH åpner awardbilletter før 14 dager før avreise? Booker man da eks i C og booker om når det åpnes? Eller booker man gjerne et annet selskap? Endestasjon for reisen er Thailand, men vi ønsker å ha noen dager i Seuol/Tokyo/Etc slik at billetten til BKK blir utenom denne bestillingen. På hjemreisen derimot, blir det å reise fra BKK i TG F. Hvordan er det å få tak i billetter her? Lettest til CDG? Eller LHR? Eller er det andre routinger man «bør» ta?
Gratulerer! Lufthansa sine A380 destinasjoner i Asia er Bangkok, Beijing, Delhi, Hong Kong, Seoul, Shanghai og Singapore. Jeg ville nok som RoadKing sier, forsøkt meg på FRA-ICN-BKK.
Takk for svar! Vi ønsker å være noen dager i Seoul eller Tokyo, slik at da faller den videre reisen til BKK bort. ( den tar vi utenom) Og da er vel alle enige i at å bruke en CT reise med kun 2 legs en vei er dårlig valuta for poengene Tror dere det vil være lettest å finne LH F for 2 til ICN, eller HKG eller PVG ?
Andre med mer erfaring enn meg på dette området, men mitt tips er: OSL-FRA-ICN(-TYO) Asiana er en god plan b i F. Har til nå vært god tilgjengelighet via FRA. Da er jo også posisjoneringsflight ved evt. ombooking til LH-F bestilt (noe som kan by på utfordringer når det nærmer seg avreise). Jeg opplevde at det innenfor 14-dager før avreise dukket opp (og forsvant) flere muligheter med LH-F om en er fleksibel (FRA/MUC-PVG/HKG...). Anbefaler et abonnement på ExpertFlyer med varsler på alternative ruter. Lykke til!
Jeg tipper at dersom dere ikke reiser i OL tiden pluss et par uker på hver side, så er ICN nok dessverre antagelig det enkleste nå om dagen med han gærningen i nord.
Gratulerer! Begynte selv sparingen like etter sommeren i år og har akkurat passert 120.000 poeng. Målet er tur med CT mot slutten av 2018. Og LH F frister veldig! PS: Noen tips for hvordan du fikk omsetning på 100.000 på Amex? Har selv fått Platinum for noen uker siden.
Gavekort på kiwi om du feks vill nå 100k i år? Koster 5k per gavekort(største). Så om du handler inn for feks hele neste år så er du godt på vei. Innebærer jo at du klarer og nå 100k neste år uten kjøp av mat Kjøp julegaver på Elkjøp. Kjøp feri for neste år nå med amex. Kjøp noe dyrt på eBay feks et bilde
Takk for det. Ikke noen store tips på forbruk, men en LasVegas reise med mye høyere forbruk enn man hadde tenkt er jo en god start... Bruker kortet til all mathandel, bestilling av ferier og andre ting man kjøper i det daglige.
Alle vet at kvaliteten på en CT reise måles i antall flights og unntak fra normale regler som gis. Den optimale CT er open-ended med utreise utenfor Skandinavna og 10 segment. På andre siden er OSL-EWR i go..
Venta på en av disse. Poenget med CT på OSL-BGO er jo at man i alle fall får brukt den, en nødløsning. OSL-EWR er jo noe folk planlegger... :O
Du skriver Seoul/Tokyo eller lignende. Hva med noe sånt som OSL-FRA-ICN/HND/NRT-Hong Kong? Og så retur BKK-Europa-OSL, eventuelt fra et annet feriested som Krabi, Koh Samui, osv. Litt usikker på om du får godkjent OSL-FRA-ICN-HND/NRT-Hong Kong, men ihvertfall OSL-FRA-HND/NRT-Hong Kong kan vel kanskje gå? Husk at det er over 7 timer direkte fra Tokyo til Bangkok, "litt" nedtur med first til Tokyo, og så humpe på økonomi ned til Bangkok
Jeg flydde MUC - ICN med LH for noen uker siden, og da var det kun 2 av 8 i first class til, og 2 av 8 + en oppgradering i first tilbake. Seter ble sluppet 2 uker i forveien. Strålende fornøyd med opplegget her.
Drømmeturen er noe sånt som OSL-FRA-SiN-ICN. For meg så bør ICN/TYO være endestasjon, har vært i HKG tidligere og vil prøve ett nytt sted. 6-7 timer i øko går vel til nød, men at det blir nedtur er helt klart. Retur blir fra CNX /KBV/USM -BKK-CDG/LHR-OSL og den tror jeg skal være grei.
Tenker du at det er lettere å finne F billetter fra MUC enn FRA ? Ser at lungen på MUC ser fin ut, men ikke helt på høyde med FRA vel? Og så har de vel ikke bil ut til flyet i MUC ? og det har jeg skjønt er et must på en CT reise
Har du noen tips til optimal CT med utreise utenfor Skandinavia? Reiste OSL-FRA-PEK-SIN-CGK-BKK-ICN-FRA-OSL i november og prøvde Lufthansa, Thai, Singapore og Asiana i first med lounger selvfølgelig.
Alt ettersom. Dette var jo min første opplevelse i First og det var over all forventning i alle ledd av reisen. Etter å ha sirkulert united.com en stund er inntrykket mitt at det slippes first-billetter til Seoul fra MUC over en lav sko. Belegget var lavt, så dette er jo også gode «tegn». Angående bil er jo dette selvsagt noe som kan sette prikken over i-en på en slik tur, men for min del var det en så god opplevelse at det ikke spilte noen stor rolle. Hvis man står på fjernpark får man bil, men pytt pytt. Jeg tror at det trumfer opplevelsen dersom man får tak i First fra MUC, og opplegget samt standarden er tilsvarende. Dog er det nok kanskje litt mer helhetlig opplevelse via FRA, men dette kan kanskje andre si mer om?