Målet er nådd! 190000EB

Tråd i 'Bonushjelp' startet av PaalAndre1977, 21. des 2017.

1. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    "Endelig" er målet nådd. 190000EB og en CT er på plass.

Begynte oppsamlingen i slutten av november 2016, og hadde et mål om å reise på bonustur i 2019, men ser jo nå at det har blitt fremskyndet ett år. (helt topp)

Da begynner jo andre delen av jobben, nemlig det å finne billetter. Har jo lest endel her på forumet og lært noe, men det finnes en god del hull i kunnskapene mine fortsatt. Sitter og lurer på om jeg skal prøve å gjennomføre bestillinger selv, eller å få hjelp…

Mål for reisen er å komme seg til FRA og reise videre med LH F så jeg og fruen kan oppleve alt FRA loungen har å by på.

Så da er jo spørsmålet: Hvilke ruter er «lettest» å oppdrive to stk F billetter på?

FRA-SIN har jeg skjønt at ikke er veldig lett?

Hva med FRA-ICN eller HND/NRT?

Er det andre ruter fra FRA til denne delen av Asia som er aktuelle med LH F? (og aller helst i en A380)

Hvordan gjør man når ikke LH åpner awardbilletter før 14 dager før avreise? Booker man da eks i C og booker om når det åpnes? Eller booker man gjerne et annet selskap?

Endestasjon for reisen er Thailand, men vi ønsker å ha noen dager i Seuol/Tokyo/Etc slik at billetten til BKK blir utenom denne bestillingen.

På hjemreisen derimot, blir det å reise fra BKK i TG F. Hvordan er det å få tak i billetter her? Lettest til CDG? Eller LHR? Eller er det andre routinger man «bør» ta?

TigerTravel liker dette
  2. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    New York, Boston, Mexico, Kina (utenom HKG) er ofte tilgjengelig

3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer.
    Jeg vil tippe FRA/MUC-ICN - BKK - EUR vil være enklest i forhold til bang for the buck.

4. maarstad

maarstad Medlem

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Gratulerer!

Lufthansa sine A380 destinasjoner i Asia er Bangkok, Beijing, Delhi, Hong Kong, Seoul, Shanghai og Singapore. Jeg ville nok som RoadKing sier, forsøkt meg på FRA-ICN-BKK.

5. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Vi ønsker å være noen dager i Seoul eller Tokyo, slik at da faller den videre reisen til BKK bort. ( den tar vi utenom) Og da er vel alle enige i at å bruke en CT reise med kun 2 legs en vei er dårlig valuta for poengene :)
    Tror dere det vil være lettest å finne LH F for 2 til ICN, eller HKG eller PVG ?

6. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,760
    Bonuspoeng:
    113
    Andre med mer erfaring enn meg på dette området, men mitt tips er:
    OSL-FRA-ICN(-TYO)
    Asiana er en god plan b i F. Har til nå vært god tilgjengelighet via FRA.
    Da er jo også posisjoneringsflight ved evt. ombooking til LH-F bestilt (noe som kan by på utfordringer når det nærmer seg avreise).
    Jeg opplevde at det innenfor 14-dager før avreise dukket opp (og forsvant) flere muligheter med LH-F om en er fleksibel (FRA/MUC-PVG/HKG...). Anbefaler et abonnement på ExpertFlyer med varsler på alternative ruter.

Lykke til!

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tipper at dersom dere ikke reiser i OL tiden pluss et par uker på hver side, så er ICN nok dessverre antagelig det enkleste nå om dagen med han gærningen i nord.

8. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Avreise blir en gang etter 22/4-18, så da er vel kanskje OL over?

RoadKing liker dette
  9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer! Begynte selv sparingen like etter sommeren i år og har akkurat passert 120.000 poeng. Målet er tur med CT mot slutten av 2018. Og LH F frister veldig!

PS: Noen tips for hvordan du fikk omsetning på 100.000 på Amex? Har selv fått Platinum for noen uker siden.

10. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Gavekort på kiwi om du feks vill nå 100k i år?
    Koster 5k per gavekort(største). Så om du handler inn for feks hele neste år så er du godt på vei. Innebærer jo at du klarer og nå 100k neste år uten kjøp av mat ;)

Kjøp julegaver på Elkjøp.
    Kjøp feri for neste år nå med amex.
    Kjøp noe dyrt på eBay :p feks et bilde :cool:

Attached Files:

Baldrick and indahla like this.
  11. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det.

Ikke noen store tips på forbruk, men en LasVegas reise med mye høyere forbruk enn man hadde tenkt er jo en god start... :)
    Bruker kortet til all mathandel, bestilling av ferier og andre ting man kjøper i det daglige.

indahla liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Alle vet at kvaliteten på en CT reise måles i antall flights og unntak fra normale regler som gis.
    Den optimale CT er open-ended med utreise utenfor Skandinavna og 10 segment.
    På andre siden er OSL-EWR i go..

kalleballer liker dette
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-BGO...

NoLimit liker dette
  14. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Venta på en av disse.
    Poenget med CT på OSL-BGO er jo at man i alle fall får brukt den, en nødløsning.
    OSL-EWR er jo noe folk planlegger... :O

indahla liker dette
  15. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Du skriver Seoul/Tokyo eller lignende. Hva med noe sånt som OSL-FRA-ICN/HND/NRT-Hong Kong? Og så retur BKK-Europa-OSL, eventuelt fra et annet feriested som Krabi, Koh Samui, osv. Litt usikker på om du får godkjent OSL-FRA-ICN-HND/NRT-Hong Kong, men ihvertfall OSL-FRA-HND/NRT-Hong Kong kan vel kanskje gå?
    Husk at det er over 7 timer direkte fra Tokyo til Bangkok, "litt" nedtur med first til Tokyo, og så humpe på økonomi ned til Bangkok:p

PaalAndre1977 liker dette
  16. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flydde MUC - ICN med LH for noen uker siden, og da var det kun 2 av 8 i first class til, og 2 av 8 + en oppgradering i first tilbake. Seter ble sluppet 2 uker i forveien. Strålende fornøyd med opplegget her.

RoadKing liker dette
  17. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Drømmeturen er noe sånt som OSL-FRA-SiN-ICN. For meg så bør ICN/TYO være endestasjon, har vært i HKG tidligere og vil prøve ett nytt sted.

6-7 timer i øko går vel til nød, men at det blir nedtur er helt klart. Retur blir fra CNX /KBV/USM -BKK-CDG/LHR-OSL og den tror jeg skal være grei.

18. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    851
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker du at det er lettere å finne F billetter fra MUC enn FRA ?

Ser at lungen på MUC ser fin ut, men ikke helt på høyde med FRA vel? Og så har de vel ikke bil ut til flyet i MUC ? og det har jeg skjønt er et must på en CT reise :)

Last edited: 23. des 2017
  19. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Har du noen tips til optimal CT med utreise utenfor Skandinavia? Reiste OSL-FRA-PEK-SIN-CGK-BKK-ICN-FRA-OSL i november og prøvde Lufthansa, Thai, Singapore og Asiana i first med lounger selvfølgelig.

Upsaker liker dette
  20. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Alt ettersom. Dette var jo min første opplevelse i First og det var over all forventning i alle ledd av reisen.

Etter å ha sirkulert united.com en stund er inntrykket mitt at det slippes first-billetter til Seoul fra MUC over en lav sko. Belegget var lavt, så dette er jo også gode «tegn».

Angående bil er jo dette selvsagt noe som kan sette prikken over i-en på en slik tur, men for min del var det en så god opplevelse at det ikke spilte noen stor rolle. Hvis man står på fjernpark får man bil, men pytt pytt.

Jeg tror at det trumfer opplevelsen dersom man får tak i First fra MUC, og opplegget samt standarden er tilsvarende. Dog er det nok kanskje litt mer helhetlig opplevelse via FRA, men dette kan kanskje andre si mer om?

Del denne siden