Må bestille bonus minimum 3 dager før

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maraug, 17. sept 2026.

1. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk opp meldingen: Currently, you can only book with points at least 3 days before departure. Please choose a later date.

Aldri sett før og ikke fått med meg nok en redusering av tilbudet?
    Noen som kjenner til dette?
    Teknisk feil?
    Var ikke sånn på tirsdag da jeg kjøpte billetter dagen før. Veldig irriterende nå iallefall

Attached Files:

Last edited: 17. sept 2026
  2. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Partner award? Har vært sånn i flere år.

3. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Nei dette er SAS. Vanlig billett fra oslo til stavanger.
    Håper det er en feil - elsker å kunne være spontan

4. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,940
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sagt fra SAS - uoffisielt - at dette er en teknisk feil. Det er heller ikke informert internt i SAS om at dette er en endring.

5. tqv

tqv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    13
    Funket greit med søk bonusbilletter i går kveld onsdag - men feilen (som jeg mistenker det er) dukket opp i morges og har vedvart uten noen annen info fra sas enn (feil)meldinga. Hadde sjæl planer om en hopp-på tur så har sjekket litt til og fra gjennom uka. Ikke nok med at det meste av alternativer går gjennom CPH eller ARN med den begrensede tilgjengeligheten og økt reisetid det medfører, og nå dette - så takk skal dere f*** meg ha sas.

FlyerOslo liker dette
  6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    52,293
    Bonuspoeng:
    293
    La også merke til «endringen» i dag tidlig, krise om dette blir ny virkelighet

Edit; SK skal ha 329kr for å la meg velge sete på SK flight nå. Det går jeg ikke med på. Må jo ha fått virus på it-nerven.

Mulig det er mange som er litt oppgitte for øyeblikket, usedvanlig lang ventetid på diamantlinja

Last edited: 17. sept 2026
    tobeornot999, holmen and Jeanette like this.
  7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    11,026
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, har stått 36 min i kø, og venter fortsatt nå.

8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    52,293
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke flere år vel? Kun etter overgangen til ST om jeg husker nesten rett

9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,976
    Bonuspoeng:
    183
    SAS innførte sperre for booking av partner awards tett innpå avreise noen måneder før overgangen til SkyTeam. Etter overgangen ble det sagt at det var et midlertidig tiltak, noe som så langt har vart i over to år.

10. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,503
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg prøvde å booke en KQ-flight mindre enn 72 timer i forveien via telefon, og da sa han hos SAS at dette var SkyTeam-regler og at systemet ikke tillot det. Jeg får ikke det til å stemme da man via Flying Blue kan søke opp flighter helt opp til samme dag.
    En av grunnene til at SAS gjør dette er at de vil ha buffer for å fange opp eventuell svindel. En annen kan være at de vil ha litt operasjonell buffer slik at de feks rekker å billettere endringer hvor man har endret bookingen tett opptil avgang/nye manuelle bestillinger tett opptil avgang.

Norwegian_Traveller and trygveat like this.
  11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,574
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tipper det er nettopp dette, og at det er noen mekanismer i Skyteam-avtalen som straffer ikke-billetterte reservasjoner hos partnere tett mot avgang. Antar SAS kanskje ikke riggen til å håndtere dette og har gjort en risikovurdering og endt på at det er pragmatisk med 72 timers frist. Så blir kommunikasjonen ut i organisasjonen og til den spisse enden forenklet litt og det blir presentert som Skyteam-regler, selv om det strengt tatt er en sannhet med modifikasjoner.

12. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,082
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er av "tekniske" årsaker (les: fraud prevention) akkurat som de 4 dagene var hos star og skyteam.

I policy står det regelrett at det skal lyves ovenfor kunden.

biaop, Rapolo and Teknolai like this.
  13. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Har dette noe med det som ble omtalt i en annen tråd, at "profesjonelle" aktører selger bonusreiser til tredjepart som ordinære billetter?

14. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    11,026
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med agent på telefon nå og han sa han kunne booke det iallfall. Var helt ukjent med dette, utover Skyteam-bookinger.

15. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,421
    Bonuspoeng:
    93
    Lukter ny "forbedring" av programet det her ja

16. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    11,026
    Bonuspoeng:
    183
    Snakket med en ny agent som også kunne booke imrg, og mente dette måtte være en midlertidig bug. Hun var kjent med det ettersom andre hadde ringt om det.

17. Tomzki

Tomzki Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Jag tror att det beror på att man vill försöka minska bedrägerier. Jag har läst om folk som har blivit av med poäng på resor som bokats i random namn samma dag som avgången är.

18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,538
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er billettering det står på det er det veldig svakt, her handler det kun om ressurser og burde være mulig finne løsninger hvert for all enkelte kundegrupper slik at det kan la seg gjennomføre tett mot avreise.

Gresshopper liker dette
  19. Gresshopper

Gresshopper Senior Medlem

Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    63
    Neste steg blir at bankoverføringer bare kan gjøres tre dager i forveien?
    Billetter kjøpt for penger kan bare bookes tre dager i forveien fordi kredittkortet kan være stjålet?

tobeornot999 and benair like this.
  20. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    534
    Bonuspoeng:
    93
    Det sikreste var om det var et fysisk lokale i sentrum av hver by. Det kunne for eksempel kalles et reisebyrå. Så møter man fysisk opp der – da vet de jo hvem man er. Man kan bla gjennom en katalog på papir med rutetider før man bestemmer seg. Da blir det ingen misforståelser. Så kan de som jobber der, notere ned hvilken reise man vil ha, og sende en telex – det er jo beskyttet mot hacking – til København, der de registrerer reisen på en stor maskin med hullkort. Da er vi igjen trygge på at ingen uvedkommende gjør noe ulovlig.

Så får vi som reisende tilsendt billetten fysisk, i det som blir kalt brevpost. Og da får vi et lite hefte med billetter, med tynt rødt (?) mellomlagspapir mellom hver kopi.

Det hadde vært fremskritt helt i SAS' ånd!

Del denne siden