Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nå for første gang benyttet meg av @milehigh sine tjenester – og det blir garantert ikke siste gang!

Starten på reisen var egentlig en planlagt tur til New York, hvor jeg tidlig i år booket Park Hyatt Manhattan gjennom milehigh. Prisen jeg fikk var vesentlig lavere enn hva jeg ville betalt via hotellet selv eller andre bookingsider. Dessverre måtte vi kansellere NY-turen like før sommeren, men milehigh var raskt på ballen og hjalp oss med å finne et alternativ – denne gangen på Côte d'Azur. Valget falt på ikoniske The Martinez i Cannes.

Prisnivået ble omtrent det samme som for NY-oppholdet, men besparelsen sammenlignet med direktebooking var noe mindre. Likevel – fortsatt betydelig og absolutt verdt det, spesielt med tanke på oppgradering og øvrige fordeler.

Ved innsjekk fikk vi beskjed om at vi var oppgradert til et Premium-rom, men ikke suite. Rommet var romslig og flott – men her kommer milehigh virkelig til sin rett: Kort tid etter at han fikk høre om romtypen, tok det under 10 minutter før Guest Relations ringte og informerte oss om at vi var oppgradert videre – til en Junior Suite!

Suiten var fantastisk – stor, elegant og med egen walk-in closet. Ved ankomst ventet en flaske rosévin på oss. Rommet var pent, ryddig og fullt av gjennomtenkte detaljer og amenities, akkurat slik man forventer på et 5-stjerners hotell.

Servicen ellers var førsteklasses:
    • Vi brukte concierge-tjenestene flere ganger, og opplevde dem som både hjelpsomme og profesjonelle. Det var ofte 2–3 concierger tilgjengelige samtidig, og alle bar Les Clefs d'Or utmerkelser.
    • Vi tilbrakte to dager på hotellets strand og benyttet oss også av behandlinger i spaet – alt leverte til forventningene.
    • Rommet ble ryddet og minibaren fylt opp flere ganger daglig.

Som en ekstra hyggelig gest kom vi tilbake etter stranddag nr. 2 til en håndskrevet hilsen, enda en flaske vin og sjokolade på rommet. Trolig en liten kompensasjon for en litt rotete innsjekk – men det viser uansett klasse og oppmerksomhet.

Oppfølgingen fra milehigh både før og under oppholdet var helt upåklagelig. Profesjonell, tilgjengelig og løsningsorientert – akkurat det man ønsker når man benytter slike tjenester.

Vi kommer uten tvil til å bruke @milehigh igjen – og jeg anbefaler ham gjerne videre.

Legger ved noen bilder.
    20250913_192251.jpg 20250913_192253.jpg 20250913_192259.jpg 20250913_192316.jpg 20250913_193041.jpg 20250913_190120(1).jpg 20250915_185438(1).jpg 20250915_185505(1).jpg
    20250913_192406.jpg

2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for fine ord. Jeg vil bare nevne at dette er ment som en intern hjelp til (IF-) venner og kjente. I en del tilfeller kan jeg ikke bistå, anbefaler ikke, eller har ikke tid til booking, research og oppfølging underveis. Dette er ingen 24/7 concierge (selvom det virker sånn noen ganger!), åpen tjeneste, eller substitutt for expedia og andre reisebyråer. Jeg kan ikke garantere noen ting, og iallfall ikke mer enn jeg og andre statusmedlemmer får (eller ikke får). Jeg liker å hjelpe så langt jeg kan, og rapportene i denne tråden illustrerer nok det godt. Men som sagt det er unntak. I tillegg er det som alltid et ansvar på dem som reiser. Både ift research, oppførsel underveis (best practice, diskresjon og høflighet) og forsåvidt etterpå. Jeg prøver å informere så godt jeg kan, og har løpende kontakt underveis som regel på whatsapp.
    Skal legge til i en bisetning at man da blir mer enn lett oppgitt, når en som ikke skal nevnes med brukernavn (inaktiv bruker), mener at jeg må betale frokosten da han i et tilfelle ble fakturert det (som vanligvis skulle vært gratis med status), og glemte å sjekke faktura ved utsjekk, slik at vi oppdaget det altfor sent. Jeg kan trylle, men utfører ikke mirakler. Man må være forberedt på worst case- at man kun får det man faktisk betaler for iht bestilling og signatur. Altså at man kan miste en eller flere av statusfordeler. Jeg anslår suksessraten til minst 95%, og det er høyt med så mange (bonus-) nisser på tur:D

3. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det greit å starte julekalenderen!!

Har 2 stk free nights (capped på 70k points) med IHG. Bo i løpet av 2025. Kan gi betydelig besparelse. Bookes fra IHG Diamond royal ambassador toppstatuskonto. Som regel best value på Intercontinental. Pris etter avtale og bruk.

1 igjen

Har 2 stk free weekend night med IHG. Bo i løpet av 2025. Må betale fleksibel rate første natt så andre natt gratis. Bookes fra IHG Diamond royal ambassador toppstatuskonto. Disse gis bort gratis.

1 igjen

Gir bort en bekreftet suite upgrade med IHG, men stay by 7. oktober.

gone

Har 2 stk category 4 og 1 stk category 7 free nights med Hyatt. Bo innen mars 2026. Kan gi betydelig besparelse. Pris etter avtale og bruk. Bookes fra Hyatt Globalist toppstatuskonto.

gone

Gir bort en håndfull suite upgrades med Hyatt. Bookes fra Hyatt Globalist toppstatuskonto. Forutsetter at standard suite er ledig på booking tidspunktet så bekreftes dette ved booking. Booking gjelder inntil 7 netter. Bør nok derfor brukes på bookinger på minst 3 netter.

legger inn et par til gratis

Gir også bort 5 suiteupgrade-netter (bruker hver for seg eller sammen).
    https://www.marriott.com/loyalty/nightly-upgrade-awards.mi
    Bo i løpet av 2025.

ledig

Edit: Har også mulighet til å booke et opphold for noen på valgfritt antall netter for kun ca 2000 kr pr natt med IHG Diamond royal ambassador benefits på fantastiske Intercontinental ANA i Tokyo (meget bra club lounge). Innen utløpet av november.

trolig mulig til medio desember

Last edited: 15. nov 2025
    geddi, AirMags, magnusant and 32 others like this.
  4. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Benyttet meg igjen av @milehigh sine bookingtjenester, denne gang på Grand Hyatt Washington DC. Oppgradering til suite, tilgang til god lounge (frokost og middag, samt drikke og snacks gjennom dagen) og sen utsjekk.

Veldig god oppfølging, som alltid.

AirMags, Lillegutt, EndreD and 7 others like this.
  5. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,132
    Bonuspoeng:
    113
    Benyttet meg av tjenestene til @milehigh for booking på Caption by Hyatt Namba Osaka for en uke. Flott service som alltid. Fullbooket hotell pga Osaka Expo 2025, men ble oppgradert til rom med utsikt, gjenkjent med status. Fikk gratis frokost hvor man bestilte fra en meny og kunne betale litt for å få noe annet eller mer. Flott oppfølging som vanlig, anbefales på det sterkeste!

6. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,746
    Bonuspoeng:
    163
    Grand Hyatt Washington DC på 2 ulike bookinger

IMG_3645.jpeg
    Natt 1 var booket som double Queen oppgradert til double queen city view

Natt 2-3 booket som double queen
    Oppgradert til Conference Suite etter spørsmål om ledig i resepsjonen, reisefølget fikk sofasengen som var heilt kurant :rolleyes:

Lounge ganske bra, men betal for alkohol heile åpningstiden, rabatt på kvelden, bra frokostutvalg, mineralvann og kaffi heile dagen, samt litt snacks og småretter tilpasset tidspunkt på dagen, vi var innom ganske mange ganger og lurte til oss nokre brusbokser og never med nøtter :p

IMG_3658.jpeg IMG_3659.jpeg
    Kan for øvrig anbefale hotellet, norsk gangavstand til det meste, enkel tilkomst til og fra Dulles med SilverLine, inngang fra T-bane og rett til lobbyen på hotellet.
    Godt med oppfølgning fra Milehigh, han insisterte på at eg måtte spørre om suite, da det skulle være ledig, og da ble det suite :rolleyes:
    Trivelige folk i resepsjon og ingen spørsmål om noe siden navnet mitt var i bookingen:D

Attached Files:

AirMags, twt2, Zendus91 and 12 others like this.
  7. twt2

twt2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Skulle gjerne ha sjekket ut om du kan bistå @milehigh - men får ikke tilgang til å sende deg melding direkte

milehigh liker dette
  8. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Hyatt Centric Magnificent Mile,Chicago
    Lengde på opphold: 2 netter
    Booket rom: 1 king bed
    Fikk romtype: Executive King suite
    Perks: Sein utsjekk (1600), fjerning av lokale avgifter, frukostvoucher for bruk i restauranten.

Nok ein gong ei flott oppgradering til suite. Nesten så ein ikkje kjem seg ut av hotellet med slike fasilitetar :)

Dette var åttande runde med booking via @milehigh og servicen og oppfølginga er framleis upåklagelig!

Lillegutt, EndreD, Calling and 17 others like this.
  9. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatert. Har også div f&b kreditt IHG.

10. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: InterContinental New York Times Square
    Lengde på opphold: 3 netter
    Booket rom: 1 king Corner
    Fikk romtype: 1 king Corner med utsikt, høyt oppe
    Perks: sen utsjekk, gratis frokost for 2

Veldig flott og sentralt hotell. Dette hotellet var fullbooket lang tid før ankomst, så var forberedt på at det ikke ble en oppgradering. Resepsjonisten ønsket meg velkommen som toppmedlem og beklaget så mye for manglende oppgradering.

Hun sa vi hadde fått et av de beste rommene i vår kategori med fin utsikt. Rommet var stort og fint til å være New York. Sen utsjekk og gratis frokost uten problemer. Sparte mye bare på dette.

Veldig bra beliggenhet, vegg i vegg med t-banestasjon 42 St. og rett ved Times Square. Anbefales. Ikke noe spørsmål om hvor det ble av milehigh

Super oppfølging før, underveis og i etterkant.

20250709_194848.jpg

11. NoLimit

NoLimit Evig ung

Likes mottatt:
    427
    Bonuspoeng:
    63
    Hotel: Andaz Miami Beach (Hyatt)
    Lengde på opphold: 3 netter
    Booket rom: 1 king
    Fikk romtype: One Bedroom Balcony Suite (suite upgrade award)
    Perks: sen utsjekk, gratis frokost for 2, 100 dollar stay credit

Dette var et nytt(2025) råflott resort-hotell med direkte adgang rett til eget privat område på stranden. Vi fikk en suite med stor veranda som hadde utsikt over bassengområdet. Ved innsjekk ble det spurt når milehigh skulle sjekke inn, men det ble aldri nevnt senere i oppholdet.

Hotellet har store uteområder med to bassenger og egne private del av stranden der det var gratis solstoler og parasoll. Mulig å bestille drikke og mat fra hotellet levert på stranden gjennom hele dagen. Hotellet har gratis utleie av elsykler, stort fint treningsrom med mer. Det var stille og rolig på hotellet under vårt opphold, så det var aldri problemer med å finne plass hverken ved bassenget eller ved stranden.

Dette hotellet anbefales og vi kommer garantert tilbake. Praktisk på dette hotellet er at resepsjonen ligger i 2 etasje, mens uteområder, bar, frokostsal/restaurant etc ligger i 1 etg. Så det var aldri behov for å gå via resepsjonen etter at vi hadde sjekket inn. Frokosten var tipp topp, og selvfølgelig gratis som statusmedlem.

Dette hotellet anbefales for alle som skal til Miami Beach.

Super oppfølging før, underveis og i etterkant. 20251103_130429.jpg 20251104_075205.jpg 20251104_135643.jpg

Bolle, jgroneng, Lillegutt and 9 others like this.
  12. tgi

tgi Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Vel hjemme etter fint helgeopphold på Hyatt Regency Amsterdam.

Bestilte rimeligste dobbeltrom, og fikk oppdatert til standard suite med klubb-tilgang og frokost i restauranten, samt tilgang til treningsrom og spafasiliteter samt sen utsjekk.

Både inn- og utsjekk gikk helt fint, med kun ett spørsmål innledningsvis om når mr. X skulle komme.

Takk til @milehigh for muligheten og for god oppfølging før bestillingen og underveis i oppholdet.

DJasko, Kjetil L, JonasHH and 5 others like this.

Del denne siden