Hvordan er det med transport fra/ til flyet når man kommer inn med lh F og skal videre med LH C? Gå til terminalen og bil ut? Har ikke vært innom FRA i F og vil nødig sløse med tiden. I MUC gikk vi i normal passkontroll ved ankomst
Bil til terminalen hvis flyet står på remote parking. Fra FCT bil ut. Fra FCL bil ut om flyet står på remote parking.
De tre gangene jeg var på FLC (utgående vel å merke) så var det alltid nevnt oppmøte for bil, så remote er ikke et krav. Nå er jo den loungen non-schengen, så siden de ikke har passkontroll i FCL vs FCT når du skal fly tilbake til Norge innen schengensone, vet jeg ikke helt hvordan du skal få til en bil fra FCL?
Jeg har heller aldri hørt om remote parking med F. Men mener å huske at det presiseres på LH hjemmeside at det ventet en bil på F passasjerer hvis det skulle skje.
Med normal parkering ved gate må du som F spassere til F-lounge via pass (hvis du har loungetid). Fra loungen blir du kjørt hvis det er remote stand på avgang. Det er forøvrig ganske kleint å bli kjørt til et fly der det står 2 fulle busser å venter på at du + følge skal sjangle inn i flyet fra bilen.
Jeg liker å ta meg til FCT om jeg har mer enn to timer til disposisjon (ankomst F, avreise C). Frisk luft gjør underverker. Om jeg har dårlig tid, nøyer jeg meg med FCL A-gates. På utreise betyr det ikke så mye, men om avgangen din er fra A/Z-gates, er det bare å stikke til FCL B-gates, så er biltransport bankers. Rist av deg Jantes klamme klør. Det er jo det som er selve rosinen i pølsen. Min favoritt var da sjåføren spurte om vi ikke skulle ta noen bilder foran flyet mens en full buss stod og ventet på meg
...når dette etterfølges av at alle pax i bussen går ombord og vil se om det var en popstjerne eller kjendis som kom i Porschen, da er det hvertfall greit å sitte på 1F og ikke 1D. Ellers kan det bli litt kleint
Jeg var sist ombord også, men da hadde folkene i FCT løpt galematias frem og tilbake i loungen i et kvarter mens de lette etter meg. Fordi jeg var der i seks timer hadde de byttet betjening, men ingen av det nye skiftet kom på å se på bildet i passet.... Men helt greit med Porsche og rockestjerne-opplevelse av å komme sist ombord