Lufthansa City Line legges ned

Tråd i 'Nyheter' startet av Spielhaug, 16. april 2026.

Tags:
  1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,442
    Bonuspoeng:
    183
    Flymunda liker dette
  2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,144
    Bonuspoeng:
    183
    Flymunda liker dette
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,199
    Bonuspoeng:
    183
    FRA-SVG opererte med tre daglige fra CityLine. De er borte nå. Blir spennende å hva de henter fra mainline. Har en booking med FRA-SVG på tirsdag, den har de nå brukt gode 24 timer på å ennå ikke ha booke om. Tipper det koker godt hos de som jobber med ruteplanlegging og ombookinger etc.

Det hadde vært interessant å visst i hvor stor grad dette er et lønnsforhandlingsgrep som føle av streikene denne uken.

4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    47,700
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg anslår ca 100% relatert, selv om det bare er en framskutt nedleggelse. Resultatet blir jo mer uroligheter og streiker framover.

For ombookingen din så er vel den rimelig enkel men de har nok noen hundretusener som skal bookes om får de kommer til tirsdagsplanene

5. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    SVG foreløpig uten Lufthansa fremover, de foreslår bytte BGO eller OSL.. får håpe det løser seg snarlig.

Wiolenze liker dette
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,684
    Bonuspoeng:
    293
    I dag er 2 av 4 Lufthansa flygninger fra BGO kansellert

7. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm…
    Har en tur med Cityline TRD-MUC-IST om en uke. Nystartet rute her fra bartebyen med gode tider og gode priser.
    Det ser ut til å bli en særdeles kortvarig gjesteopptreden på Værnes. Forrige gang klarte de jo fem år, selv med skarp konkurranse fra UK/US

8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    47,700
    Bonuspoeng:
    293
    Det kommer nok med LH, eller mest sannsynligvis Lufthansa City

kiev liker dette
  9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    … og der kom kansellering på utgående rute med fem dagers varsel. Bare knapp for å få pengene tilbake, ingen alternativ ruting.
    Trodde de var pliktige til å tilby alternativer, det går jo plenty med SAS/Turkish nedover til Istanbul?

Your flight has been cancelled
    Dear Mr. Kiev,

We have had to make some adjustments to our flight schedule. Unfortunately, an alternative is not available for all sections of your journey. You can see the remaining sections below.

Please contact our Service Centre to rebook or choose one of the options below.

We kindly request your response by Thursday 23 April 2026 to prevent any potential cancellation of your booking.

Please accept our sincere apologies.

10. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113

11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    Vinner ikke NM pokalen i quoting ser jeg

kiev, NoLimit and jgroneng like this.
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,572
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvd LH chatten? Kanskje du får velge noe selv der?

kiev liker dette
  13. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    Litt underlig hele greia. Heller ikke noen årsak til kansellering, så jeg aner ikke rettigheter osv.
    Er det vanlig for tiden at de bare kansellerer uten å komme med alternativ ruting?
    Dette var en full flex biz t/r Istanbul til bare vel 7000, så kanskje de har regnet det som en error fare?

14. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg går inn der, så får jeg kun snakke med en bot som først sier at min flight er på rute og kan sjekke inn om xxx timer. På neste steg gir den bare en knapp for om jeg godtar kansellering av retur også. Ikke noe mulighet for å komme i kontakt med mennesker nå som Senator er utløpt :(
    Merkelige greier, ikke mye Ordnung Muss Sein!

Wiolenze liker dette
  15. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,572
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har god erfaring med å booke om med botten. Men hadde ikke fått mail om full kansellering

kiev liker dette
  16. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    47,700
    Bonuspoeng:
    293
    De skal jo tilby ombooking. 7000 er ikke å regne som feilprising heller. Du kan vel booke egen tur selv og så få penger tilbake omsider?

kiev liker dette
  17. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,794
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er flere alternativer nedover. Blir nok SAS siden det er lurt å ha status og kunne bakveiene når ting går dritt, ref LH nå. Problemet er at de har så ugudelige tider på siste strekket, lander 03:40 på natten :confused:

Men jeg er visst ikke alene, VG har en sak på førstesiden nå…

18. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,442
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har klart å få fornuftige rutinger fra SVG, når de tilbyr ombooking til OSL og ingenting mellom SVG og OSL?

19. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,199
    Bonuspoeng:
    183
    Vi ble automatisk booket om til SVG med SK. Det hadde kanskje litt å si at vi allerede var på tur. Erfaringsmessig er LH gode på ombookinger og løser dette greit enten på chat (også med chatbot) eller på telefon.

Del denne siden