Nedlegges umiddelbart og setter 27 fly på bakken. Alle A340-600 og 2x B747-400 settes på bakken ila sommeren. Det drar seg til… https://simpleflying.com/lufthansa-cityline-suspension/
Jepp... 747-400 skal også parkeres permantent iløpet av 2027. 4000 ansatte skal også ut frem mot 2030. Men så kommer også mange nye fly inn. Discover Airlines får også allokert 9 ekstra A350-900 maskiner. https://newsroom.lufthansagroup.com/en/lufthansa-group-accelerates-strategy-implementation/
FRA-SVG opererte med tre daglige fra CityLine. De er borte nå. Blir spennende å hva de henter fra mainline. Har en booking med FRA-SVG på tirsdag, den har de nå brukt gode 24 timer på å ennå ikke ha booke om. Tipper det koker godt hos de som jobber med ruteplanlegging og ombookinger etc. Det hadde vært interessant å visst i hvor stor grad dette er et lønnsforhandlingsgrep som føle av streikene denne uken.
Jeg anslår ca 100% relatert, selv om det bare er en framskutt nedleggelse. Resultatet blir jo mer uroligheter og streiker framover. For ombookingen din så er vel den rimelig enkel men de har nok noen hundretusener som skal bookes om får de kommer til tirsdagsplanene
SVG foreløpig uten Lufthansa fremover, de foreslår bytte BGO eller OSL.. får håpe det løser seg snarlig.
Hmm… Har en tur med Cityline TRD-MUC-IST om en uke. Nystartet rute her fra bartebyen med gode tider og gode priser. Det ser ut til å bli en særdeles kortvarig gjesteopptreden på Værnes. Forrige gang klarte de jo fem år, selv med skarp konkurranse fra UK/US
… og der kom kansellering på utgående rute med fem dagers varsel. Bare knapp for å få pengene tilbake, ingen alternativ ruting. Trodde de var pliktige til å tilby alternativer, det går jo plenty med SAS/Turkish nedover til Istanbul? Your flight has been cancelled Dear Mr. Kiev, We have had to make some adjustments to our flight schedule. Unfortunately, an alternative is not available for all sections of your journey. You can see the remaining sections below. Please contact our Service Centre to rebook or choose one of the options below. We kindly request your response by Thursday 23 April 2026 to prevent any potential cancellation of your booking. Please accept our sincere apologies.
Litt underlig hele greia. Heller ikke noen årsak til kansellering, så jeg aner ikke rettigheter osv. Er det vanlig for tiden at de bare kansellerer uten å komme med alternativ ruting? Dette var en full flex biz t/r Istanbul til bare vel 7000, så kanskje de har regnet det som en error fare?
Når jeg går inn der, så får jeg kun snakke med en bot som først sier at min flight er på rute og kan sjekke inn om xxx timer. På neste steg gir den bare en knapp for om jeg godtar kansellering av retur også. Ikke noe mulighet for å komme i kontakt med mennesker nå som Senator er utløpt Merkelige greier, ikke mye Ordnung Muss Sein!
De skal jo tilby ombooking. 7000 er ikke å regne som feilprising heller. Du kan vel booke egen tur selv og så få penger tilbake omsider?
Ja, det er flere alternativer nedover. Blir nok SAS siden det er lurt å ha status og kunne bakveiene når ting går dritt, ref LH nå. Problemet er at de har så ugudelige tider på siste strekket, lander 03:40 på natten Men jeg er visst ikke alene, VG har en sak på førstesiden nå…
Noen som har klart å få fornuftige rutinger fra SVG, når de tilbyr ombooking til OSL og ingenting mellom SVG og OSL?
Vi ble automatisk booket om til SVG med SK. Det hadde kanskje litt å si at vi allerede var på tur. Erfaringsmessig er LH gode på ombookinger og løser dette greit enten på chat (også med chatbot) eller på telefon.