Lounge på El Dorado Bogotá

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kenneth79, 30. nov 2017.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Med 4 døgn på bakken tror jeg neppe det blir mer spansk enn dos cervezas og den slags.

Are liker dette
  2. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Siden reisen vår via Lima ble endret, ble det ikke så mange timer i loungen som opprinnelig planlagt. Det ble overnatting på hotell isendenfor. Og da trengte vi feks ikke dusj i loungen.
    Siden vi reiste i C og har *gold kunne vi velge mellom de to Avianca- loungene. Jeg ble anbefalt Sala vip diamond-loungen som har utsikt mot oppstillingsplasser/rullebane.
    Ved første besøk der, om morgenen, var vi nesten alene. Jeg jobbet derfra de to timene vi var der og tok kun et par kopper kaffe og en juice. Opplevde noe trengt wifi.
    Andre gang vi var der var kun en drøy time om kvelden. Da var det rimelig mye folk, i forkant av flere Avianca-avganger mot Europa.
    Etter å nettopp spist på flyet fra Cusco og snart nytt måltid på flyet til London droppet jeg også denne gang mat. Slappet bare av med en Cola og nøt utsikten med mange kjekke fly, bla et par 727 som man sjelden ser i Europa. Samboeren hadde et glass vin eller to, tror jeg.
    Inntrykket generelt var at det var begrenset utvalg, men at de hadde det vesentligste som sandwich, noe varmmat, kaffe, jus, vann, øl, vin og muligens drinker. Bra med sitteplasser.

RoadKing liker dette
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Er det den som har dusj?

4. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Så ikke etter dusj, så vet ikke. Uansett er det enkelt å gå mellom de to loungene, hvis du har adgang til begge. "Hovedinngangen" til *gold-loungen er dårlig merket, du må ta heis uten skilt, men det er mulig å gå mellom de to loungene i andre etasje.

RoadKing liker dette
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser Avianca Biz og er *A Gold så vi kommer nok inn der vi vil :)

6. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    I motsetning til her på berget så er faktisk Diamond loungen kun for dem i Biz (pluss Avianca Diamond) og ikke Star Gold.

Den skal ha bedre mat fikk jeg fortalt da jeg var der i sommer, sjekket ikke ut den andre. Hadde nattfly hjem til London så spiste i loungen før jeg la meg til å sove med en gang ombord og droppet hele serveringen der, våknet til frokost og innflyvning til London. Deilig når 11 timers flyturer oppleves som 2 timer :) Så jeg er i klanen Nattflyvninger FTW :)

Lnbre, Petter B-C and RoadKing like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Det henger egentlig på greip, hvis du betaler masse for den enkeltbilletten. Men nå har vi begge deler, så da blir det bra :).

Vi får 3-4 timer etter sightseeingen på tur ut, og da tenker jeg det kan smake med en dusj i loungen.

Vi kommer nok ikke til å sove. Vi reiser hjem på nyttårsaften, så da blir det nok litt ekstra sprudlevann :).

Lnbre liker dette
  8. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    «Dos Poker cervezas por favor»

Evt ta en tur på Bogota Beer Company..

Ta også å drikk litt Ron..

Tipper timene går greit fort i Bogota..

C

RoadKing liker dette
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Pussig ting at guidetjenesten skal ha passinfo og tvungen forsikring. Vet dere hva det er @Chrisbgg / @Lnbre ?

10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde i medellin og benyttet bare folk fra skolen til Guide i Bogota, de kostet en øl, og så fikk jeg en øl tilbake senere.. Pass krevde de heller ikke, men de introduserte meg for familien sin selvom..

C

RoadKing liker dette
  11. Lnbre

Lnbre Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    163
    Alle guider vi brukte både i Colombia og Peru trengte passinformasjon på forhånd. Ps. Opplevde en gang at en tur i Costa Rica ble kansellert på grunn av manglende passinfo.

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Såpass... men du vet ikke hvorfor det er slik?

13. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker denne tråden til live med et spørsmål om lounge i Bogota. Har sendt kona med en venninne til Curacao neste vår, via Bogota. BOG-CUR opereres kun med economy, betyr det at de ikke har loungetilgang? Dette er særlig relevant pga. en schedule change som gjør at de må tilbringe over ti timer der etter å ha ankommet i tretida på natta fra LHR.

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke uten *A gullkort.

Lounge access eller ei, ved ankomst i tretiden og 10 timer til neste flight, så tror jeg at jeg hadde funnet ett hotell ved flyplassen for å sove litt.

Wiolenze liker dette
  15. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    4,274
    Bonuspoeng:
    93
    Gitt at de ankommer med AV121 LHR-NOG har de et problem med tanke på Avianca- og Copa-loungen. De er begge stengt noen timer midt på natten. Vi hadde "gleden" av å tilbringe altfor mange timer der i juni, med LoungeKey gjennom DnB Saga fikk vi tilgang til El Dorado Lounge for å få oss antydning til hvile mens vi var der. Mat og drikke imponerte ikke i den loungen, men det var bedre enn å sitte i avgangshallen!
    På hjemreise var derimot Aviancas lounge helt fin å sitte i. Business-delen var bedre enn den delen alle forskjellge lounge-program hadde tilgang.

Wiolenze liker dette
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,019
    Bonuspoeng:
    293
    Avianca Loungen åpner kl 04:00
    Copa-Loungen er trist ..

Del denne siden