Lounge Helsinki

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av DJViking, 21. juni 2024.

1. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vanskelig å få høy status når man ikke flyr så mye.
    Business hadde nok vært litt for dyrt for meg.

Det var opprinnelig ikke så lang ventetid, men Finnair utsatte avgangen med et par timer.

Jeg må nok bare finne meg en Kafe hvor jeg kan kjøpe kaffe og sitte å jobbe på min PC, og vente 5 timer før jeg kan gå på Lounge og spise.
    Hopper da over Lunsj for å spare penger...
    Eventuelt kunne jeg tatt med meg noe hjemmefra, men hvordan er det å få med mat og drikke gjennom sikkerhetskontrollen?

Last edited: 30. sept 2025
  2. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Med så lang tid på flyplassen hadde jeg vurdert å ta offentlig transport inn til sentrum. Kanskje funnet seg et par cafeér/bibliotek man kan sjekke ut, og heller returnere til flyplassen til 3-timers bolken i lounge.

I Norge kan man fint ta med seg mat gjennom sikkerhetskontrollen, så lenge det ikke er flytende. Har aldri opplevd utfordringer med å ta med mat inn på sikkert område - kun når man eventuelt lander i et bio-økologisk strengt land (Australia, New Zealand, USA, etc). Den mest spesielle maten jeg har sendt gjennom røngten-maskinen var en rykende fersk Dominos-pizza. Ha en tom brusflaske eller drikkeflaske i håndbagasje, så kan du fylle den når du har passert sikkerhetskontrollen. Den desidert billigste måten vil selvfølgelig være å ta med seg påsmurt hjemmefra. Det viktigste er at man koser seg på tur, enten man nyter medbrakt eller spanderer på seg noe overpriset mat ;)

Merk at import av mat fra andre land kan være regulert av tollbestemmelser, men jeg har ikke inntrykk av at dette er særlig håndhevet innad i EU.

Preference liker dette
  3. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Å dra inn til Helsinki kunne vært aktuelt, men jeg hadde planlagt å jobbe på min PC mens jeg ventet i stedet for å ta en hel fridag for noe som bare er en reisedag.

Så må finne en plass på flyplassen hvor jeg kan sitte med min PC og jobbe. Så kan jeg heller dra til Lounge på ettermiddagen når jeg er ferdig.

4. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Er på Finnair Lounge i dag i Schengen-området..

Klarte å få komme inn selv om det var litt over 3 timer til avgang.

Mange sitteplasser, både kjempebra, bra, gode og dårlige.

De er litt trege med å rydde bordene. Flere av sitteplassene var tomme, men bordene var fulle.

Ikke mye varm mat å velge. Kun en pasta med laks.
    Mye valg av drikke dog.
    Virker som de er mer opptatt av drikke enn mat.

20251023_163820.jpg

Kan hende Finnair Lounge Non-Schengen er bedre.

Last edited: 23. okt 2025
    Earl, Spielhaug, Kristian and 3 others like this.
  5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, er nok det. (ca kl 10, like før de skiftet til annen tilbud)

IMG_5373.jpeg

IMG_5374.jpeg

IMG_5375.jpeg

IMG_5376.jpeg

Platinum Wing serverte dette:
    IMG_5384.jpeg

6. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    På min retur fra Vilnius brukte jeg mitt siste besøk med LoungeKey på Aspire Lounge Gate 27.

Før Lounge kjøpte jeg med middag. Asiatisk mat pluss brus og det kom på 410kr.

Jeg trudde ikke Aspire Lounge hadde varm mat.
    Men lenger inn i Lounge så jeg de hadde varm mat. Da kunne jeg spart meg for de 410kr. Bare 70kr mer så kunne jeg kjøpt tilgang til Finnair Lounge.

20251026_165449.jpg

Last edited: 26. okt 2025

Del denne siden