Jeg var ferdig med ingeniørkurset på Gløshaugen i 1978 ....og min første jobb var i fiskeindustrien ...
Er det ikkje såpass mange SAS flygninger til og fra Bergen at dei kunne påspandert seg ein skikkelig Lounge ? Utreiseflyplassen min er nesten alltid Bergen da Førde til tider er latterlig dyrt...
På 90 tallet hadde SAS en skikkelig Gull-Lounge på utenriks på Flesland...mat og drikke og serviceskranke
Og hvor har du dette fra? Føler de fleste her har komt med konstruktiv kritikk.. selv skjønner jeg ikke poenget med en "cafe lounge".. det må vell være lov å synes? Uten at jeg av den grunn skal stemples som en som "går rundt å tro jeg er en uvurderlig kunde" Det viser SAS meg støtt og stadig at jeg ikke er, så lever ikke i den villfarelsen C
Loungen ligger vegg i vegg med toalettet, så tilgang til vann og avløp burde ikke være noe problem. Ikke bare er plast og papp kjipt, det er bruk og kast.
Når man forsøker å gjøre alle til lags, blir ingen fornøyd. SAS burde innsett at plassen er liten og mulighetene små, og derfor fokusert på å gjøre dette til en cafe (som navnet jo indikerer). Det betyr begrenset, men komfortable sitteplasser - og litt større variasjon i mat & drikke. Slik som det er nå, er cafeloungene det siste stedet jeg setter meg ned i mer enn fem minutter, rett og slett fordi man må booke time hos kiropraktor uken etter. Det er inn, hente kaffe + vann og ut igjen.
Nå føler jeg at jeg må legge meg på vektskålen litt, og vise at ihvertfall én person er fornøyd. Jeg har ikke så veldig mye erfaring med Cafe Loungene, men jeg har brukt den i Trondheim fire ganger, alle ved anledninger hvor jeg hadde 2+ timer å slå i hjel før flyet mitt gikk (på reise med folk som skulle ta tidligere flighter til andre steder enn meg...). Selv om loungen ikke er all verden så synes jeg det er mye bedre enn ingenting, spesielt om man har litt arbeid å gjøre. Den er koseligere, føles mindre klinisk, og har som regel hatt bedre plass enn (den foreløpige) innenlandsloungen på OSL. Det hadde vært flott med litt sunnere mat, ja, men en banan og te er ikke å forakte. Men sitteplassene med greit bord, mange tilgjengelige støpsel, og et sted hvor man kan oppholde seg en stund uten å måtte brenne penger på noe man egentlig ikke vil ha i en kafé, det setter jeg pris på. Caveat: det skal sies at jeg alltid har verdt der godt utenom det jeg antar er rush/pendlertider, så om det rett og slett blir fullt er jeg med på at det er veldig lite å hente. Som konsept liker jeg Cafe Loungen ganske godt, og jeg synes godt SAS kan "strø" noen av disse rundt omkring på steder hvor det ikke er plass eller økonomi til å ha skikkelige lounger. Men det er noen forbedringer (sunn mat) som virker som det ville vært så gruelig lett å implementere, og mangelen blir dermed desto mer irriterende.
Når SAS går til innkjøp av ferdiginnpakkede sjokolademuffins som vi opplevde i Ålesund nå i juli vil jeg absolutt tro det er økonomisk rom for å heller kjøpe inn noen sunnere alternativer?
Hadde mitt første besøk i dag og må si Jeg synes at kafé loungen på BGO er blitt svært så fin! For meg som hverken spiser boller eller rundstykker spiller det liten rolle om de får grove utgaver. Koste meg med en kopp te og så på fly som landet fra sør denne morgenen
Noen som får bruke de nye gatene ser jeg.. D27 i morges som selvsagt endte oppe i bussgate på SVG (0750 gjør jo alltid det) og jaggu meg D27 på returen også. Nesten B-gate på OSL.. Fikk rene treningsøkten i dag
Fikk testet denne i dag. Usikker på om jeg hadde savnet den om den ikke var der. Men jeg var ikke der så lenge. De hadde kun kjeks da jeg var der ca klokken 1730. Det er ikke så matnyttig. Fikk en gratis kaffe, og gikk og satte meg en av disse liggestolene på utsiden i stedet.
Var der i går. Fint med en plass å sitte, selv om utvalget ikke er allverden. Var også ganske fullt, og ingen kontroll av SAS-status når man gikk inn Men, nye Flesland har blitt veldig fint! Ca. 1.000.000 ganger bedre enn den gamle.
Var innom idag og synes loungen var fin, mye bedre enn den mørke kroken på Værnes. Idag hadde de havregrøt også.
Havregraut, frukt og kveiteboller i dag, samt ein akseptabel kaffi. Men trangt vil eg absolutt tru at det kan bli i rushet her
Helt enig. Var schwung over den nye terminalen. Kaffekroken var stappfull på fredag, men ok å kunne hente seg en kaffe. Full kontroll på status, måtte scanne.