Veien til San Diego langs I5 er ikke veldig spennende. Det er steder å stoppe, men siden dere allerede har så få dager ville jeg konsentrert meg om San Diego og LA. Uansett er det mørkt når dere kjører nedover. Ett unntak - siden dere skal dra i mars vil jeg anbefale et stopp på The Flower Fields i Carlsbad på vei fra San Diego til LA. Skikkelig vårstemning og dere kjører uansett forbi! Personlig ville jeg blitt en dag ekstra i San Diego - eller aller helst 14 dager eller mer.
Foreslår følgende rute:
17.mars - Kjør til La Jolla. Middag på Duke´s, Georges´s at the Cove, The Herringbone eller Piatti. Overnatting i La Jolla.
18.Mars - Frokost på Cody´s. Sjekk ut La Jolla Village og La Jolla Cove. Vet ikke hva slags interesser dere har, men videre vil jeg anbefale en tur til Coronado. Lei gjerne sykler og ta en sightseeing-tur rundt på øya. Etter det kan dere enten sjekke ut Old Town for meksikanske vibber og digge margaritas, eller ta turen til Balboa park for grønne omgivelser. Anbefaler Prado restaurant i Balboa Park. Kvelden tilbringes downtown San Diego - anbefaler Gaslamp quarter, Little Italy og Seaport Village. Overnatting San Diego.
19.mars - Kjør til Pacific beach og ta en rusletur på stranda. Berg- og dalbanen i Belmont Park er også morsom. Frokost på Kono´s. Kjør videre til La Jolla Shores og ta en kayaktur. Stopp deretter på Scripps aquarium på veien ut på I5 igjen. Om dere er glad i shopping anbefales Westfield UTC eller Carlsbad premium outlets. Kjør til LA. Litt avhengig av når dere kommer til LA kan dere sjekke ut Hollywood og oppleve Walk of fame (tacky, men om man ikke har vært der før er det kanskje morsomt å ha sett) og Chinese Theatre, Griffiths observatory (åpent til 22) eller The Grove.
20.mars- Er ikke så fan av LA, så har ikke så mange konkrete tips til hva dere bør gjøre de to dagene dere skal være der, men jeg ville tatt en dag i Universal studios. Videre liker jeg å gå tur, og da er jo Runyon Canyon litt morsomt å ha sjekket ut. Ellers er ikke en sykkeltur på Santa Monica Beach dumt. Synes også Malibu er veldig fint, men ikke så mye å se/gjøre der.
21.mars - LA
22.mars - Hjemreise
Når det gjelder bil står det alltid "F.eks eller lignende", men man får som oftest den bilen som er vist som eksempel. I tillegg kan man som preferred stort sett velge mellom et par biler ved ankomst om den du har fått tildelt ikke faller i smak.
Vis alt...