Takk. Er det avhengig av poengsummen du har betalt? Jeg har brukt FlyPremium så det kostet 60.000 poeng pr person for tur-retur.
Hva du har brukt/betalt betyr ingenting. Send klage, så får du raskt svar. De er vant til å håndtere dette
Aner ikke om det er standard, men vi fikk 15 000 poeng pr person pr strekning med LN-RKP. Vi Hadde betalt 96 000 poeng t/r for to personer til Boston(flypremium+rabatten man kunne kombinere på en eller annen kampanje). Siden vi fikk LN-RKP begge retninger fikk vi tilbake 60 000 av 96 000 poeng vi hadde betalt. Så ille er det ikke ombord, så det ble egentlig mye verdi for poengene. Det er bare å klage på at du ikke får den varen/tjenesten SAS reklamerer med både på nettet og i annonser. Det står ingen plasser at man risikerer å få andre kabiner, så de kan skylde seg selv.
Jeg ordnet det på en annen måte før reisen. Jeg og kona skulle til ORD via CPH og om natten byttet de til RKP. Men fikk byttet til ORD via ARN på OSL
Jeg har fått 30k begge gangene dette har skjedd meg og hadde da som deg FP billett til 60k. I skjema etter reisen skriver du om at dette ikke var det du hadde bestilt og bildene var noe helt annet enn det du fikk. Hvis du får sete som ikke virker elller trøblete IFE så skriv det og. Det kan hjelpe også å skrive at du forventer en kompensasjon på 30k. Som andre sier, SAS er vant til dette og gir nærmest alltid kompensasjon.
Er denne maskinen scheduled å fly mellom CPH-NRT i morgen? :S Kan man kreve noe poeng fra kjøpt Go? Får jo ikke produktet som markedsføres, meeen er jo forsatt Go da
Er ikkje ofte den maskina går til Tokyo men ser at eg ikkje får lasta inn seat map på returen laurdag, det kan vel tyde på at noko er på gong. Tvilar på at det er særleg mykje å hente i GO, du får evt oppgradere ved gate og sjå om du kan få tilbake noko i kompensasjon.
Ahh, så typisk Trodde denne maskinen kun gikk vestover for det meste. Biz configen er 2-2-2 så da får vi krysse fingrene for flybytte noen timer før avgang. Fikk avslag på oppgradering, verdt å oppgradere til Biz ved gate på denne maskinen (og evt. kreve poeng tilbake) eller bli værende i GO?
Er vel alltid verdt å sitje i biz framfor go, spesielt dersom du kan få tilbake delar av det du betalar for oppgraderinga. Eg kjem i alle fall ikkje til å klage dersom eg kan få tilbake nokre av dei poenga eg har betalt for reisa. Men vi får sjå, kan vel skje endringar på equipment før flyet tek av i morgon.
Go på LN-RKP er helt kurant vel, det store problemet er vel Plus og ikke minst Business der man ikke får det man har betalt for eller SAS reklamerer for.
Vi hadde RKP fra Chicago til København. Hadde bare SAS PLUS og fikk ikke lasta setekart ved innsjekk, møtte opp på flyplassen og da hadde vi blitt nedgradert. Men med Diamant og Gullkort fikk vi hvert vårt 2-er sete for oss selv, seat block + 400 EUR eller noe PP i komp. Turen var betalt med poeng og det var en kampanje. Så alt i alt tjente vi penger og fikk en gratis tur til Chicago i plus bort, og Go hjem med seat block og 4000 KR hver
Har SAS sykt fly siden LN-RKP virker å være satt opp flere dager frem i tid eller er det planlagt vedlikehold?
En kamerat av meg som fløy i plus fikk ikke lov å oppgradere til business da vi fløy denne. Selv om det var mye ledig og jeg spurte om han kunne sitte ved siden av meg. Det var absolutt no go.