Light fares

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Are, 10. jan 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Er litt bekymret for fremtiden når slike light fares spiser opp statusen.
    Booket Swiss og har havnet i en light fare. Ingen bagasje som Star Gold og ingen setereservasjon.
    Samme gjelder jo lufthansa, billig fare gir ikke setereservasjon og light gir ingen bagasje..
    Neste skritt er vel at light ikke gir lounge og fasttrack samt drikke på flyet..

Jeg er i alle fall bekymret..

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,103
    Bonuspoeng:
    293
    Enten innebærer dette at dyre billetter får sin renessanse, at det igjen er den som betaler mest for den enkelte reise som får service på den enkelte reise.

Ellers så ser vi en trend hvor fordelsprogrammene blir så uthulet etterhvert at de mister sin verdi.

Jeg ser andre gjør det, og jeg vurderer det selv, om det egentlig er noen vits, skal jeg f.eks til Sydney, så kan jeg spare tusenlapper med å reise alternativt. Når biz er så billig som det er med f.eks Qatar i deres kampanjer (som stort sett gjelder hele året utenom høytiden) så skal ikke EB miste mange incentiver før det blir veldig aktuelt.

Ser jo trenden her på forumet, man shopper der det er billigst, most bang for the buck.

OttoL and kaijoar like this.
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,582
    Bonuspoeng:
    293
    Billigst er ikke nødvendigvis mest bang for the bucks, spesielt ikke hvis det kuttes i alle goder og prisen er marginalt lavere. Men jeg tror light fares har en hensikt da det er (alt for) mange som kun ser på prisen og ikke bryr seg om poeng, lounge osv. Kanskke har ikke faren inkludert bagasje engang, men det var billigst på et tidspunkt.

kaijoar, braathens safe and mathiasfe like this.
  4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,620
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat min tanke også. Og ingen tvil om at dette gjelder veldig mange.

Del denne siden