LHR - Europas verste transferflyplass?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Herlov, 31. jan 2017.

1. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    Nei uenig, det er to terminaler på MUC dvs at du må ut av T2 der LH er hvis du skal fly med selskaper som ikke er med i A*. Da er det ned, ut over plassen inn i T1 ny sikkerthskontroll, hvordan du får det til å være bedre enn alt på en terminal skjønner jeg ikke ;) (vet at dette sjelden er tilfelle, men det er allikevel en downside med flyplassen)

RoadKing liker dette
  2. ArrogantBastard

ArrogantBastard Medlem

Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel noe avhengig av hvor man er kjent og om man reiser innen en alliance eller med et selskap. Ser at min nærflyplass Seattle er nevnt som "ille" , det er jo generelt rimelig klønete(tm) med transfer I USA når man kommer fra Utlandet og skal videre innenlands, men at Seattle er noen værsting ser jeg ikke helt. Immigrasjon kan ha køer om man kommer Lufthansa, men med BA er det stort sett greit, den lille sikkerhetskontrollen I South Terminal har sjelden kø og man er raskt på vei med det lille toget. Rimelig godt skiltet også.

Frankfurt passerer jeg I snitt 2 ganger I måneden, enten på vei fra SEA eller YVR til Italia eller Norge - eller hjemreise fra Norge eller Italia til SEA eller YVR. I Frankfurt har jeg opplevd alle mulige kombinasjoner, fra SEA/YVR er det 747 så sjelden buss, Seattle kommer nesten alltid til Z gate - så gjennom Passkontroll og ned en rulletrapp og man er I A - YVR havner av og til på C, da er det godt skiltet (jeg er ikke vant med C så jeg følger skilt) har aldri hatt noen problemer med å komme til hverken B eller A med det hyggelige lille toget uten å matte ta en strafferunde via Sikkerhetskontroll.

På hjemreise er det nesten alltid buss og havner 95% av gangene på B - rask spurt ala Fnate gjennom tunnelen - her velger jeg alltid å gå opp trappene (skal sitte stille I 10 timer ++) og kommer rett opp til Z - en passkontroll og man står midt I Keinemann (Nein, Nein haben Keine Nein, Nein!!!) igjen null sikkerhetskontroll (og til A er det jo ennå enklere da det er rett ut I A fra tunnelen uten Passkontrol og en slipper strafferunden gjennom Keineman.

Munchen med Air Dolomiti og videre med Lufthansa er jo supert - ser at det kan være klønete om man kommer med eller skal videre med selskaper som ikke er innen same alliance, men da har man jo valgt å ta strafferunder.

3. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,564
    Bonuspoeng:
    183
    AUH-LHR-OSL med EY F var en prøvelse på LHR med 1 infant+ 1 pregnant+ 1 wheelchair og undertegnede. 15 min med shuttle!? Omtrent som OSL- Oslo S.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en virkelig "worst case" reiseopplevelse. :D

milehigh liker dette
  5. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    321
    Bonuspoeng:
    63
    Unngår LHR transfer fullstendig etter flere dårlige erfaringer med hele plassen.
    Har brukt FRA ganske mye, den er rimelig rotete, men har vendt meg til plassen.

Del denne siden