Åpningssermonien for vinter OL 2026 er ferdig. Hvorfor ikke ta ett tilbakeblikk til Norges deltakelse i OL. De første Olympiske vinter leker ble arrangert i Chamonix 1924, og der ble det litt gull på nordmenn. Jaggu har jeg skrevet ett brev derfra https://insideflyer.no/forums/threads/skitur-til-chamonix.19156/ I 1928 var det St.Moritz sin tur, og unge Sonia Henie tok i land 1 av 6 gull I 1932 ble gull fangsten halvert ift forrige OL Skulle gjerne fortsatt med OL historie, men ble litt trøtt til å fortsette videre. Så hvis dere følgere i tråden her kan fortsette med hvert deres vinter OL år fra 1936 ville jeg blitt glad! Kom igjen nå folkens, dra frem søkefingeren og kom med info om de Olympiske Vinterleker. Dugnad er vel ett velkjent ord i dagens samfunn! Ha en god Lørdag folkens
Føler meg kallet, og som en ektefødt 'Jugge' passer det vel å ta Vinter OL i Sarajevo, Jugoslavia i 1984. (Det må ikke være kronologisk vel?) Øst-Tyskland tok skalpen på flest gull, men Norge hadde noen også. De norske langrennskvinnene tok gull på 4 x 5 km stafett, Tom Sandberg vant kombinert og Eirik Kvalfoss vant 10 km sprint skiskyting. Tenk at svenskene var foran oss. Faren min elsker å fortelle (en skrøne?) at det ikke var noe snø å oppdrive i Sarajevo i ukene og dagene før åpningsseremonien. Så dagen før første øvelse snødde det så mye at militæret måtte ut å hjelpe til med å måke snø. OL ble redda i siste liten. Norge under åpningsseremonien (hvor er snøen?): Ellers var det en rørende seremoni for Sarajevo under Vinter OL på Lillehammer. Sarajevo var, som kjent, beleiret på det tidspunktet.
Flyr igjen, etter SAS ødela planene mine med 2 timer forsinkelse igår. Faktisk større forsinkelse enn flytid fra LHR til OSL. Massevis av mistede fly, og selv om det var irriterende, gjorde de en god innsats for å snakke med hver enkelt i business som skulle ha transfer. Alle fikk hotell og ny avgang i dag - mye Trondheim og Bergen transfers. Selv hadde jeg billett med mye hyggeligere flyselskap videre, men separat bestilling. Det gikk i vasken, og Radisson Blu måtte redde meg over natten. Air Baltic var hyggelige der også, og endret billig-business som ikke kunne endres for et nominelt fee på 60EUR. Er VIP (deres navn på gull) hos dem. Det kan ha hjulpet. Nå byr de på Starlink, frokost med omelett, skinke og en hel kurv med brød. Til eneste business passasjer blant 5 mulige seter på A220 med gardin bak rad 2
God formiddag fra Porsgrunn. Hjemme igjen etter en kjapp bonustur med svoger til Miami i biz med bolaget. En natt i køben, tre netter nedafor og en natt på flyet. - frykta forsinkelser på siste leg i går, CPH-TRF etter snøvær. Men det ordnet seg uten noe særlig virrvarr. 35 dager til neste tur til Mia. Da med frue og et vennepar- i SAS Premium for poeng uten gullprikk. Håper å få hanka inn litt statuspoeng
God mårnings fra foran peisen i Oslo. Skulle egentlig vært på Hafjell og stått på ski, men en av ungene ble syk, så da ble det hjemmehelg i stedet. Skal bruke tiden på å rote rundt på nettet for planlegging av vårens store roadtrip til de sør- vestlige delene av uniten.
Morn fra Fredrikstad. Rakk ikke fergen i går, så da ble det en natt på hotell. Quality Hotel Fredrikstad er ok, men frokosten er under pari. Fikk oppgradering som Plat, og sikkert 7 Spenn inn på konto. Ha en fin en!
Buenos dias fra Syden. Stille før stormen, og hjemreisedag. Skal bli godt å komme hjem til snø og kulde. Sorry, tulla bare! Har vært en fin uke. H10 spanderte ett oppgradert måltid til som avskjedsgave. Det beste var forretten og desserten Ha en fin lørdag!
God ettermiddag fra østkysten av Kenya. Her har vi vært på to dagers safari som en del av blåturen med noen kompiser. Vi så veldig mange spennende dyr, men denne var kanskje den sjeldneste i parken og vi var nok under ti meter unna.
God lørdagsmorgen fra nordvest. Vurderer å ta med madammen en tur til Ålebyen for en bedre middag i kveld så må se om det går an å få seg et bord en akseptabel plass. Ellers T-32 til min MIA tur så da tror jeg kanskje @haifinn kommer med det flyet jeg drar hjem med. ha en strålende lørdag