lengste mulige vei til målet. er fly eller fotball kjekkest?

Tråd i 'Reisebrev' startet av leeds1979, 24. jan 2023.

1. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Nyter livet her bak…. image.jpg Kom ombord til tom seterad 1-3, og spurte høflig purser om det var fullt i biz?
    Nei nei, ingen i biz på denne flyvningen. Vi loader ikke mat og drikke for det på denne flyvningen.:(

Nå gleder jeg meg bare til å bruke den ene timen jeg har på FRA til å sloss for å få biz siste leg slik hun super duper flinke jenta på diamond telefonen foreslo.
    Et lite håp at de i loungen kan fikse??? Noen som vet?

Kristian and EndreD like this.
  2. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Denne er kjip, men da har du også krav på kompensasjon grunnet "involuntary downgrade" i tillegg til kanselleringen...

Uansett god tur, og god kamp!

Spielhaug liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    Heller tvilsomt at Lufthansa vil oppgradere deg om SAS kun har betalt for economy. Er vel også begrenset hva kundeservice får gjort når reisen er under "airport control"?

4. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Nope, nada, NEIN!
    Ingenting å gjøre i FRA heller nei. Var innom serviceskranken.
    Prøvde SAS en siste gang. Hun kunne meddele at jeg hadde krav på kompensasjon.
    Usikker på hva? Mulig den «downgrade» komp du mener @NorFlight? Skjønner også at innstillingen angår meg, men kommer jo frem før jeg egentlig skulle, så kan jeg claime noe der da?

Kristian and tobeornot999 like this.
  5. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Heldigvis har man status, så en svelt ikkje ihjel:p
    image.jpg

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,336
    Bonuspoeng:
    293
    Invol downgrade gir kompensasjon.

Ta opp spørsmålet med SAS, som er ansvarlige siden de utstedte billletten.

Pleier ofte å dukke opp tilbud om å kunne velge voucher eller bonuspoeng istedet for cash, men det er litt avhengig av hvordan du betalte billetten i første omgang (EBP? Cash?)

Om du får valgene: sjekk nøye før du bestemmer deg. Ofte veldig gunstig å ta en voucher istedet for cash tilbakebetaling, hvis du vet at du kan få bruk for den.

leeds1979 and Spielhaug like this.
  7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Nedgraderingen, se svar fra @tobeornot999
    Når det gjelder kanselleringen, så tolker jeg svaret fra Forbrukerrådet og også hva jeg leser om EU261 at når kanselleringen kommer så sent så skal det ikke ha betydning når du kommer fram med tanke på retten til kompensasjon. Det som det ev. kan påvirke er størrelsen (50%?) på kompensasjonen.
    Her må gjerne andre arrestere meg om jeg tar feil, slik at jeg også er mer oppdatert dersom jeg selv skulle komme opp i samme situasjon.

leeds1979 liker dette
  8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Ved kansellering mindre enn 7 dager før avgang er det unntak for standardkompensasjon når ankomst ikke er minst 2 timer senere enn opprinnelig, så fremt avgang ikke er fremskyndet minst 1 time. Dersom ankomst er mindre enn 2 timer senere, men avgang er fremskyndet over 1 time gis 50% kompensasjon.

leeds1979 liker dette
  9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for innspill til kompkrav. Får se hva jeg gjør.
    Nå sitter man sliten på MAN og skal fly til CPH med en natt på choice AirPort og morgenflyet til BGO.

En lidelse av en ettermiddag endte med et litt forsmedelig tap, og et nedrykksspøkelse som kommer farlig nært.
    På den positive siden, truffet både gamle og nye kjente, til og med en annen bonusnisse:)

andresiniesta liker dette
  10. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Forøvrig to kontraktslounger på MAN man kommer inn med kredittkort. (Se bilde)
    Aspire loungen sto et stort skilt utenfor at her var fullt utenom for de som hadde forhåndsbestilt, eller direkte adgang.
    Kikka inn og var ikke så mye folk, så enten er de bare late, eller vil de ikke tjene penger, who knows.
    På the escape lounge kom jeg til skranken før jeg fikk beskjed at de holdt på å rydde vekk maten, og skulle stenge om 20 min. Fair enough, da fikk jeg hvertfall mulighet å droppe besøket den gang.
    Dette er terminal 1.

BC6B40E0-93D5-42C3-9809-B0A05F153583.png

Kristian, Earl, EndreD and 3 others like this.
  11. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk Mail i dag på mine to krav.
    €150/15000eb poeng for downgrade

De mener jeg ikke har krav på komp for kansellering og ombooking.
    Har svart jeg bestrider det, så får vi se

Del denne siden