Leiebil i Florida

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av AndersWE, 07. nov 2024.

1. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    På vei til Florida og første gang jeg leier bil i USA.
    Flyr til Miami.

Har leid en Dodge Challenger via Alamo, hvordan gjør man med bompengene, bare å si ja til den pakka de tilbyr/foreslår?

Har hørt såvidt om 20 dollarstrikset, som visstnok har vært i mange? År, dvs er 20 dollar for lite nå?

Ønsker egentlig å teste Dodgen, så kanskje ikke noe vits i å tipse da, eller hvordan gjør man?

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,866
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan de gjør det hos Alamo vet jeg ikke, men hos Avis blir du fakturert for de passeringene du har gjort. Tror du skal kjøre veldig mye før det lønner seg å forhåndsbetale for bompenger?
    20 dollar-trikset tror jeg ikke fungerer...

AndersWE liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Hos Sixt kunne jeg velge mellom å (over) faktureres per passering eller betale per døgn med brikke.

En rask titt på bomvei systemet viste at den første gangen var det billigere med brikke, neste tur med kjøring på småveier ble jeg bare fakturert for å komme tilbake til MIA.

Om det holder med 20 dollar diskret i hånden for å få riktig bil? aner ikke.

Jeg fikk tilbudt en challenger cabriolet. Vær klar over at den har veldig lite bagasjerom. To normale kofferter kommer ikke med. Så vi kjørte mustang i stedetfor.

AndersWE liker dette
  4. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tatt pakken de foreslår de siste gangene, betalt og glemt, ferdig med det. Tabbet oss litt ut der nå sist eneste. Alle bompengene var midlertidig pauset i Florida grunnet orkanen Milton, så hadde ikke trengt noe som helst.

Challenger finnes faktisk ikke som cab. :p

5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Da var det et eller annet som liknet veldig. Jeg hadde bestilt en Mustang, fikk tilbud om en annen kabriolet som jeg måtte avslå pga bagasjeplass :)

6. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,138
    Bonuspoeng:
    93
    Det var nok Camaro.

Del denne siden