Dette har vært et problem i starten av SK + skyteam, men mon skulle tro at det var løst nå??? Tidligere har i 100% av tilfellene KLM IT ikke spist mitt EB nr, det kom ingen feilmelding, men heller ingen bekreftelse i bookingsmasken og på Boardingpass var status ikke med før den måtte manuelt legges inn på nytt av en sur gate agent. Nå har jeg en tur igjen etter lengre pause og mistenker det samme? Nr er lagt inn og dermed er masken også *låst*, men EB nr vises ingen stans. Kan bestille gratis sete - bare vanlig dog, ingen premium sete. Må jeg regne med å tusle til checkin igjen bare for å få registrert status på boarding pass?
Hovedregel: Aldri logg inn hos KLM når du skal velge sete etc. Så fort man logger inn hos både AF og KLM så overkjøres EB og FB blir automatisk lagt inn.
Jeg kan se at min baggage allowance er økt til 2x kolli, så systemet har åpenbart gitt my sky team elite plus?
Man kan også legge inn i AF/KLM. Så lenge man faktisk ikke logger inn på flying blue går det bra. Dette kommer forresten fra en som hadde denne problemstillingen allerede før bytte av allianse.
For å løse opp denne gåten, så funker det nå. Fikk status på boardingkort, ingen problemer. Det eneste som er litt strange er at det er forskjellsbehandling i skyteam, der f.eks delta kunder får booket premium setene, mens SK kunder bare de bakre rådene...