Finnes det en lavpriskalender eller et verktøy for å finne rimelige SAS Business-billetter? Jeg vil spandere på oss en finfin tur til Miami neste vår, men er lite interessert i å klikke meg fra dag til dag. Synes prisene på nåværende salg var skuffende høye, i fjor fant jeg t/r OSL-MIA for ca 20k kr. Nå ser det ut til å havne på 27k
Det er nok ikke en normal pris mao. Så det en del ganger i fjor men det var nok litt spesielt med å fylle opp litt seter til US. Vil nok anta at 30k tur/retur er mer normalt sånn sett dessverre.
SAS har lagt til en fuel surcharge i våres, så 20K er neppe mulig for tiden dessverre. Da de temporary, men vi får se.
SAS har kun skrudd opp YQ (drivstoffavgift/"carrier imposed surcharges") for reiser som starter i USA:
Jøss, fikk ikke med meg den begrensningen. Merkelig, men prisene er uansett opp på business fra Norge ser jeg på vestkyst.
Iran sørger for at krona blir sterk, det gjør også USA, og skulle de formodning finne på å ordne en fredsavtale som senker prisen på olja, så stepper Israel og fikser biffen. Oljeprisen skal være høy, det har denne trioen bestemt at den skal være, så dette vil nok fortsette i ett par år tipper jeg, om ikke lengre. At flyprisen blir en smule høyere er en ting, men er en i de billige landene så rekker krona enda lengre enn hva den gjorde før, så kanskje vi får se en kurs på 2011 nivå igjen, får håpe det
Min erfaring er at Miami er veldig sesong-betont. Jeg vet ikke hva prisene er nå når Iran pågår, men jeg har hatt billetter ned i 15k i biz tredje uka i januar. Selvfølgelig ikke like varmt som resten av året men jeg hadde fine 20 grader på min siste tur der dette året (og håvet inn noe sinnsykt med poeng med julekalenderen).
Takk for tipset om Google Flights. De har en flight deals med AI som lar meg skrive inn i tekst hva jeg vil ha, og da var det lett å se at selv nå under "salget" så er business svindyrt Får håpe det dukker opp noe bedre senere i år eller under Friends & Family-salg.
Det gjør vondt å være lojal. Jeg savner virkelig tiden da man kunne fly Oslo-Miami direkte. Jeg kjenner et intenst voksende hat over å måtte fly innom et dansk kjøpesenter for hver eneste reise.
Icelandair er ikke lie flat da, og minner sånn sett mer om Norwegian sine premium-seter. Ikke helt businessfølelse av det. Man får heller ingen lounge i Oslo eller i Miami hvis jeg ser rett (men vi har jo priority pass så det er et mindre tap).