Laurdag på reisefot

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kristian, 06. des 2025.

1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon, godtfolk!

I skrivande stund er eg i innanriksloungen på Gardermoen i forkant av ei reise til Kongens by, altså København.

— Javel, innanriksloungen, seier du kanskje lett spørjande med eit halvt heva augebryn, og lurer på om det er loungehopping eg driv med?

— Neidå, endå betre, min gode ven, kan eg svara. Eg skal nemleg fly til Kastrup — via Langnes (Tromsø)!

På denne måten får eg testa SAS Preminum innanriks og SAS Business frå ein av distriktsstasjonane (altså ikkje på ei flyging mellom det skandinaviske hovudstadstriangelet).

— Galskap!, ville kanskje nokon sagt. Men ikkje du, vel, kjære medforumist?

Det er nesten tomt i innanriksloungen no kl. 0700. Det er kanskje vanleg ein laurdag morgon?

20251206_065517.jpg

Av andre gledelege ting merka eg at innsjekkingsautomaten spytta ut eit ombordstigingskort printa på skikkeleg papir og ikkje på ei papirimitasjonslefse. Sånt synst eg er koseleg!

Dette er ikkje starten på eit reisebrev, men ein litt overivrig start på "God morgon"-tråden :)

2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,278
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Bangkok. I dag/i morgen starter hjemreisen. Drar ut mot BKK i dag. Flyet går 02.00. Sånn er det når man flyr med et Midt-Østen selskap. Så går flyet forsåvidt 20.00 norsk tid. Og det er jo ikke så lenge siden jeg var på norsk tid og skal tilbake på norsk tid, så kanskje fornuftig. Bare med litt våketid midt på natten i Doha. Hvis noen er på jakt etter ordentlig kaffe i Bangkok:
    IMG_6511.jpeg CPH fra OSL via TOS overgår selv hva jeg kunne funnet på. Det er godt å få en bekreftelse på at egen flygalskap ikke er så ille egentlig.

3. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,740
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Gardermoen og utenriksloungen.
    Mye folk i terminalen nå, men behagelig og rolig i loungen. Noen pepperkaker, litt frukt og kaffe som dagens andre frokost før det blir lunsj ombord på SK4609 om en times tid.

Nyt lørdagen folkens :)

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,530
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Barcelona.
    Planen i dag er å gjøre like mye som i går, altså minst mulig.

Vi fikk likevel fylt opp skrittelleren med ganske mange skritt, og gikk feil et par ganger i smale gater, og andre ganger endte vi på nøyaktig samme sted flere ganger, selv om vi trodde vi gikk en annen vei en forrige gang. Jaja.

Det er for øvrig behagelig temperatur på dagtid, og litt kjølig på kvelden. Og MYE folk. Som vanlig.

En ting som ble gjort i går, som ikke skal gjøres i dag, det var å booke om diverse hoteller fra meg til kona, så hun får 3x nivåpoeng i sitt 9. år som EBD. Hva gjør man ikke for happy wife!? (Og happy me..)

Snart frokost på Corgi Cafe. Som vanlig.

Ha en fin en!

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!

Kaffekopp i sofaen og hente seg inn igjen på en haug med uleste innlegg på IF. En i overkant hektisk uke er over. Det gjenstår bare 2 til før det er juleferie.

Ellers byr SAS sin julekalender på ekstra poeng på booking av turer. Vurderer å booke en Dessert Safari og dagstur til Abu Dhabi når vi skal til Dubai i vinterferien. Andre tips tas imot.

Blir guttas julebord i Tigerstaden i dag. Ønsker alle en god helg da!

funkenstein, ordnetseg, Earl and 13 others like this.
  6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,259
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

To timer til avgang med VY.

Blir inn til Oslo, for det tradisjonsrike "Guttejulebordet", som vi har holdt på så lenge med at det skulle vært omdøpt til gubbejulebordet:p

16 blide karer, quiz, øl og akevitt på vorspiel på Thon hotell slottsparken før utgang.

Har de siste åra vært på Lorry, men i år fikk vi ikke bord pga "sen" bestilling. Tror han som bestiller prøvde ved påsketider?

Så da blir det quiz, fotball på Tv og mat hjemme hos en som bor en mil unna. Så får vi se om det er noen som vil på byen etterhvert?

Har de siste åra leid suite eller treroms leilighet på Thon med vors for gjengen før Lorry (500meter unna). I år bestilte jeg billigste dobbeltrom for 6000 poeng.

Ble ringt opp av hotellet, de lurte på om jeg ikke heller ville ha 3-roms leiligheten igjen? Vederlagsfritt:)

Det kaller jeg service altså- bravo. (hjelper nok med Black status)

Okæi, ha en fin helg.
    Over og ut

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Premium OSLounge stengt på lørdager, så det ble rødvin fra tappekran i den vanlige avdelingen idag.

Selv om flaske-vinen i Premium heller ikke er veldig høy kvalitet, er vinen fra tapp en sørgelig greie. Vel, vel, reiser som regel på hverdager. Da er begge OSLounge avdelinger åpne.

Ha en riktig fin flydag, alle!

20251206_104202.jpg

8. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Kjekt å se at folket er tidlig i gang, og på vei til fremmede steder. Når @Kristian poengterer at han kun startet dagstråden regner vi jo med at fremdrift og opplevelser rapporteres under annen heading.

Sjøl hadde vi egg og bekken i heimen, og feiret at alle delmål på juleplanen var oppnådd så langt. Innrykket blir større i år enn på lenge, og da må det være en viss struktur over dagene.

Ha en fin dag, alle IF-ere!

9. Kristian

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    En liten prat med loungedragen gjorde meg klokere. Det er veldig rolig i innenriksloungen på lørdager gjennom hele dagen. På søndager er det rolig på morgenen, men fra på ettermiddagen er det "full rock'n roll".

Dragen, meget hyggelig for øvrig, kunne fortelle at tidligere hadde kjøkkenpersonalet oppmøtetid 60 min før åpningstid, men nå var det 45 minutter. Loungedrsgen selv hadde gått fra oppmøtetid 30 min før til 20 min før. Dette framstod for dragen som et innsparingstiltak fra SAS' side. Nå, med kortere tid på jobb før loungens åpningstid, var det mindre rom for hygge og kollegialitet før hordene strømmet på....

Last edited: 06. des 2025
  10. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag!

Lite bidrag fra denne karen, hektisk men følger med og pøser på med likes til gode poster :)

Diamanten ble fornyet og gull-kort ble gitt til konemor. Dermed fikk en også reservert seter på en del bookingen som er splittet pga CT.

Heldigvis også reservert AF seter en god tid tilbake. Når jeg sjekker nå så vil de ha over 1800kr pr pers for å reservere seter! (Award booking) :eek:

T-70 SIN

17650159804818087683301028194679.jpg

Upsaker, DJasko, funkenstein and 9 others like this.
  11. Kristian

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    Denne gangen blir det ikke noe reisebrev, men ei lita oppdatering kan jeg jo tillate meg. :)

SAS kunne i sin premiumklasse fra Oslo til Tromsø by på den sedvanlige frokostboksen og varmt rundstykke (syltetøyet er fortsatt fraværende). Ingen sjokkartede nyheter der, altså:
    20251206_082821.jpg

Fra regn på Gardermoen til snø og kulde på Langnes. Herrefred, som jeg savner vinter! Ekte, stabil, snørik vinter! Finnair var klar for avreise til Helsingfors via Rovaniemi da jeg ankom Tromsø:
    20251206_100105.jpg

20251206_112413.jpg
    SAS som skal til Kongens by

Det er noe eget med å se flymaskinene på Langnes med Tromsdalstinden i bakgrunnen. Jeg liker det! Men så er jeg jo glad i både fly og fjell (i tillegg til vinter, da).

Last edited: 06. des 2025
    Calling, Upsaker, NoLimit and 12 others like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Her er det fast kutyme, kaffe og IF! Fikk ombooket 1 opphold igår til flere nivåpoeng, men de andre stedene var langt dyrere, så da blir det fremdeles 10,9% trumf. Ser ut som jeg havner midt mellom G og D på opptjening, så enten må en slå seg til ro med det, eller legge inn et støt på 20k…
    Nå straks må vi ut på julelunch hos slekta, og deretter en rolig aften hjemme, der konemor er ute på vift.
    Ha en julete helg!

Calling, Upsaker, Flymunda and 10 others like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,961
    Bonuspoeng:
    293
    En naturlig og god reiserute, direktefly er for pingler!
    Blir det via London hjem igjen?

Earl, Calling, Kristian and 1 other person like this.
  14. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,563
    Bonuspoeng:
    93
    Morgenkaffen er drukket med bølgeskvulp og havutsikt. Da rommet vi har nå dessverre ikke var tilgjengelig hele perioden skal vi i dag bytte rom. Litt hassel, men håper det andre rommet er klart snart. Skulle egentlig bruke timene til båttur, men den ble flyttet til imorgen. Sånn er livet og i-landsproblemer.

Men det er ganske så herlig her i karibien :)

Attached Files:

Calling, Upsaker, Flymunda and 6 others like this.

Del denne siden