Latam

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av stekus, 15. juni 2025.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter og ser litt etter plasser man kan ha lyst til å fly til. Latam kommer opp som er relevant selskap, men er altså ikke med i skyteam.

Finner ingenting om samarbeid med SK, selv om de har samarbeid med en del selskap. Har noen hørt om det kan komme et samarbeid? De er jo gode venner med Delta, virker det som.

Miles and more kan man visst samle poeng med, men status derfra gir visst heller ingen fordeler.

Ser det har vært gitt status match før men ingenting aktuelt nå?

Har folk ellers noe å komme med om dette selskapet? Ting å ta hensyn til om man ender opp med å bestille reiser med dem? Kommer seg vel til feks Santiago i Chile med poeng reise, så må man ta det videre derfra...

2. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly med de om én uke ish. Fant heller ingen muligheter for goder med de statuser jeg har.. virka som selv de med Delta-status sleit med å få det anerkjent med dem :p

stekus liker dette
  3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Delta-samarbeidet kommer av at Delta eier 10% av Latam. Det samme gjør Qatar Airways. Hvis SAS skulle inngått flere partnerskap i regionen tenker jeg at ST-partnerene Air Europa og Aerolineas Argentinas er med sannsynlige kandidater. Evt et bredere code-share-samarbeid med AF og KL på deres ruter i regionen.

Så lenge verken Latam eller SAS flyr mellom hverandre sine huber gir det lite mening med en codeshare-avtale.

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Fortell hvordan det var når turen er unnagjort :D

Preference liker dette
  5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk turen bra?

6. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flydd dem litt i Sør-Amerika. Helt OK, uten noe spesielt over seg, men da har jeg rett nok bare flydd økonomi/økonomi+. Økonomibillettene er i utgangspunktet uten innsjekket bagasje, men når jeg har bestilt med avios fra BA har det vært inkludert. Dette var også en fin måte og reise på overprisede ruter. Jeg tror det fremdeles skal være mulig, men det kan være du må ringe inn. Avios

Latam er, som du sikkert vet, ikke i en allianse, men har samarbeid med litt forskjellige selskap. Dersom avtalene de har inngått er symmetriske ser det ut til at det kun er status hos Aeromexico og Qantas som gir loungetilgang hos Latam, jf dette.

Når jeg fløy dem fra LIM med status hos BA (bronse, laveste nivå over ingenting), var jeg kvalifisert til å benytte en egen nærmest VIP-innsjekk. Den ligger (lå, i hvert fall) til venstre utenfor hovedområdet for innsjekking, under rulletrapp. Det kan selvsagt være at dette har endret seg.

Dersm du har avios og tenker deg til SCL, kan kanskje påskeøya (IPC) være noe å vurdere?

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,019
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har fløyet med Latam i innenriks i Brasil og mellom GRU og EZE.
    Alle flygningen var i Economy Ekstra og vi satt på første benk og hadde svært god plass … alle flygningene var med varianter av A320 ..

Vi var strålende fornøyd med både mat og drikke, vi hadde kommunikasjonsproblemer fordi CC vi ikke kunne portugisisk og de ikke kunne norsk!
    De kunne ikke engelsk eller bergensk heller.

stekus, Kristian and RoadKing like this.
  8. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, fikk oppgradering med bud på 25USD per pers. Helt supert. Tenkte å skrive litt mer når jeg er hjemme, men TL;DR, LATAM er bedre enn Avianca

stekus liker dette

Del denne siden