God lørdag folkens! Kl 23 i går kunne jeg nyte bobler og utsikt Fy faen å deilig å være tilbake på Ona som turist, etter 3 års fravær. Gamle travere på forumet vet hva dette stedet betyr for meg!
Heisann fra Seogwipo! Det er regntid og de fleste gangene vi har vært på Jeju så har det vært en god del regn. Ikke denne gangen, så vært heldige. Det regnet MYE her før vi kom, mens vi hadde fint vær i Songdo, Incheon, mens det er mottatt nå med overforsvømmelser på fastlandet. Rolige dager, sov lenge i går, sen og lang brunch og massasje. Og så ble det endelig koreansk biff til middag. Croffle med Synnøve brunost Koreansk biff (한우), et must når man besøker Korea. Må ha bil når man besøker Jeju. Valget landet på en Kia EV6. Sporty, fast og fin bil å kjøre. Pris hurtiglading = 2.3 kr/kWh, noen tar seg godt betalt i Norge (som vanlig).
Synd å forlate øya i dette været Blir en svipp tur innom Ålesund-Molde kampen, før det blir kveldsfly til Oslo og Norge-England kampen der.
God morgon frå 1222 m.o.h.! Varmen og folkehavet i hovudstaden frista ikkje, så eg stakk til fjells. I dag blir det ein dagstur i området rundt Finse Finsevatn og Hardangerjøkullen sett frå Finsehytta Ha ein fin laurdag, gode medforumistar!
God morgen fra sofaen. Halvdel og arving ute noen timer. Dagen starter med YouTube og litt drømming om leverte reiser. Må vel påføre beskyttelse mot uv, og finne frem sykkelen og komme seg ut før det ble enfor varmt. God helg gjengen!
God morgen fra OSL. Endelig skal det flys litt igjen, med trykk på litt. Ferden går helt til Hell International, men tur er tur! Uten riktig status ble det hverken fast track eller lounge på OSL idag. Men det er overraskende rolig her, så no worries. Ha en god lørdag, og måtte det beste norske laget vinne i natt.
God formiddag fra hverdagen. Svært så stille for meg, men travelt nedover i gangene ser jeg. Så her er det foreløpig planlegging av høstens ferieuker og turnus som skal fikses. Godt å se at sommeren nytes både på vannet og til fjells, eller med god biff og kjent kultur. Og selvfølgelig litt fotball når solen begynner å dyppe. Selv skal jeg på den bruneste puben på Tøyen og plage stamgjestene sammen med venner og sikkert en god del av tøyens befolkning som ikke henger der til hverdags. Så får vi håpe på folkefest, en gang til.......
På BGO på vei til det glade Sørland (eller «til syden» som noen kanskje ville sagt). Meldt strålende vær, så da kan man ikke klage. Hadde for én gangs skyld med meg innsjekket bagasje på innenlandsreise. Jeg visste kofferten var i grenseland på vekt… så gikk til manuell skranke for å unngå «flause». 24.1kg! Såvidt ikke. «Er dette den eneste du skal sjekke inn?» spurte damen. «Ja». Og så kom bagasjelappen på. Slapp å betale, så det var jo snilt. Spurte om den hadde gått gjennom på self-drop (eller hva man kaller de). «Nei» sa hun, og smilte (-: Skulle ha meg en «Joes Club» som vanlig, men de var tom for kylling. Som de ofte er. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig å «hele tiden» gå tom for en av hovedingrediensene de har. Jaja. Da blir det frokost på loungen i OSL i stedet for. Sparte jeg de pengene. Ha en god dag, lørdag og helg!
God ettermiddag fra OSL. Stille og rolig i SAS utenlands loungen idag og generelt ganske raskt og effektivt overalt. Første utenlandstur på noen måneder står på programmet, det blir bra Nyt lørdag folkens
Lørdagen har rullet over Atlanteren og det har blitt morgen på Bonaire også, Bon Dia! Litt disig på morgenen, men går vel helst greit! Ingen store planer for dagen, gutta skal på treningssenter og vi i den eldre garde skal vrakdykke. På ettermiddagen blir det beach club og fotballkamp.
God morgen fra Minneapolis. Har pakket kofferten, og er klar for kjøretur. I dag skal jeg besøk en ny stat! Handlelisten hjemmefra fylles opp for hver dag som går. Jeg har heldigvis med meg en ekstra bag.. Ha en fin en!
Fikk noen timer i Ålesund før kamp, tuslet opp til Aksla Klokken 13 var det planlagt roing i trappen opp til Aksla, vi valgte å følge det på avstand fra supporter puben Rett ved lå den første hybrid super yacht som ble levert i 2015 Kampen gikk vår vei helt til siste slutt, da scoret Ålesund dessverre og det ble 2-2 Kommet oss til AES, og venter på flyet Som sett på bilde over har jeg flydd det en gang før. Og det var på Og jaggu lagde jeg ikke ett mini reisebrev derfra https://insideflyer.no/forums/threads/trysil-oslo-via-sverige-og-danmark.15176/