Lørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 30. juni 2018.

1. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,271
    Bonuspoeng:
    113
    God dag fra Jeju!

Jeju er et populært feriereisemål for koreanere og kinesere. Spesielt kjent for haenyeo (해녀), gamle bestemødre som dykker etter sjømat. Den yngre generasjon jenter ønsker ikke å opprettholde tradisjonen, så den er uheldigvis utdøende. Og ja, det er kun jenter. Jeg var så heldig å se et par haenyeo på øyen Udo, rett øst for Jeju, for et par år siden. Snakket litt med sønnen til en av dykkerdamene, han var pensjonert og i 60 årene :eek:
    Respekt til haenyeos, for det er en tøff jobb og er virkelig ikke for pyser.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haenyeo

Gårsdagen ble tilbrakt på Hyeopjae beach hvor ungene og far badet, fanget krabber, fisk og til med reker med hendene.

20180629_153514.jpg 20180629_153554.jpg 20180629_161446.jpg 20180629_165624.jpg

Last edited: 30. juni 2018
  2. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    God lørdag fra Westkanten. Etter morgenjogg i Frognerparken, er det kaffe og
    klesvask etter Japan turen som er på pri listen.

Skal se om jeg kan snekre sammen en oppsummering av Finnair t/r Japan i biz. AY har et godt produkt. Nye fly, god mat og service med klasse.

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,036
    Bonuspoeng:
    293
    ... godværet fortsetter på solkysten 6340E036-B25A-46A2-BDBA-AC795438CD36.jpeg

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,170
    Bonuspoeng:
    293
    Hæh? Er det laurdag no? Jammen, for to dagar sidan såg eg då vitterleg ein tråd som hadde fredag i overskrifta... Eg var i går 100 % sikker på at det var laurdag... Kanskje eg skal lære meg å bruke ein kalender igjen og ikkje berre orientere meg etter dagstråden her på IF...? :eek:

Javel, god dag frå Aust-Finnmark!

Her er det frisk vind frå nord, overskya og litt regn i lufta. I tillegg dirrer kvikksølvet på frekke +8 grader. Sommartrusa (=shorts som søringane kaller det) får kvile i dag òg :rolleyes:

Ut må ein anten ein vil eller ikkje. Dei to vofsane som eg er vikarierande matfar for synst +8 er perfekt. Dei har pels, medan eg har ull – i fleire lag :D

Ha ein fin laurdag, folkens!

NRK fjernsynet viste ein dokumentar om desse damene i haust. Det står verkeleg respekt av arbeidet deira og synd at den oppveksande generasjonen ikkje ser verdien i å oppretthalde tradisjonen.

EDIT: SAS kjem no kanskje snart med i Ducktales: And i motoren

Last edited: 30. juni 2018
    Eddie47, artanis, Earl and 4 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,565
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra øyparadiset!
    Solen skinner!

God lørdag til alle forumister!

6. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,706
    Bonuspoeng:
    93
    God lørdag,

I dag bærer det avsted til Montreal via Reykjavik med Icelandair. Montreal, Toronto, Quebec City og skauen i Quebec (provinsen) står for tur de neste 15 dagene. Satser på samme vær som i gamlelandet hele turen.

Kristian and Eddie47 like this.
  7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
    God lørdag, og hengekøya satt opp og ferien kan begynne ...

D5C38F70-6512-4EDD-8D29-8CE8F9DB31A5.jpeg

Kristian and Eddie47 like this.
  8. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra FCT Frankfurt. Heldig med Porsche leien idag, fikk en 911 Carerra 4S Spider. 31 grader varmt her idag og da var kabriolet fortreffelig. Fikk VM bade and også. Lunch/ middag er unnagjort og venter nå på å bli hentet for bording LH712 til ICN.

RoadKing, Baldrick, Kristian and 5 others like this.

Del denne siden