KVS Availability Tool og SkyTeam

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jon_Noj, 18. des 2024.

Tags:
  1. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Har tidligere i mange år hatt ekstremt stor suksess med å bruke KVS Windows-programmet for Star Alliance bonus-reiser, inkludert reise F til Bangkok i A380 flere ganger med fruen :)

(Har flere venner og bekjente som har mye poeng og reiser, men ikke lykkes like bra med å finne bonus-turer, men når de prøver min anbefaling skjønner de ingenting av dette programmet :-D )

Men uansett, spørsmålet mitt var om det finnes noen KVS brukere her på IF som har erfaring med å bruke det på SkyTeam bonusreiser? Er det like bra her også?

Last edited: 19. des 2024
    Rscott liker dette
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,121
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri hørt om. Kan du gi noen kjappe pros/cons ift Awardfares, Expertflyer, Seats Aero osv?

3. Jon_Noj

Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Pros: Veldig effektivt å søke opp multi-leg awards på bestemte klasser på tvers av fleksible datoer. Hvis jeg ikke har kunnet booke selv har EB kundeservice alltid funnet turene toolet viser. Jeg har funnet så mange award flighs via dette verktøyet.

Cons: Gammeldags Windows-program som andre frequent flyers jeg har anbefalt det til ikke har skjønt hvordan de skal bruke eller tolke :D

Last edited: 19. des 2024
    Rscott liker dette
  4. JonathanI

JonathanI Medlem

Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    53
    Hva slags kilde bruker det for å vise dataene sine?

5. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,055
    Bonuspoeng:
    113
    Må vel være SAS sitt API vel?

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,782
    Bonuspoeng:
    183
    Er det dette du sikter til? http://www.kvstool.com/MembershipLevels_Body.php

Har ingen erfaring med det, men stusset på prissetting som du kaller kostbar. Et helt år med diamond er jo allerede billigere enn 4 måneder med Awardfares.

Ut ifra oversikten støtter de Skyteamselskap, men de har ikke flyttet SK enda.

7. Jon_Noj

Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, mente egentlig ikke å si det var dyrt kontra alternativene, var mer ute etter å høre om noen hadde erfaring med det og Skyteam i praksis før jeg kjøper.

Flyingdutchman liker dette
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,782
    Bonuspoeng:
    183
    OK, da misforto jeg deg litt.
    Er selv også interessert i erfaringer. Kommer nok til å ta et prøveabo, men ikke før sluttet av januar, for jeg vil ikke ha tilgang til en Windows-PC i flere uker.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,502
    Bonuspoeng:
    293
    Kikket på nettsidene nå, og SK står fortsatt under Star Alliance, betyr det at KVS tools ikke er klare for SK i SkyTeam ennå? Eller har de bare glemt å oppdatere nettsiden?

10. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,294
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg ville vært skeptisk til KVS, fra flyertalk, https://www.flyertalk.com/forum/36663240-post1037.html:

Jon_Noj liker dette
  11. Jon_Noj

Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, var sånn erfaring jeg var ute etter å høre, flere år siden jeg brukte det sist. Synd, var veldig effektivt.

12. KVS Tool

KVS Tool Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    KVS Tool continues to have an unparalleled 100% Award Availability coverage across all airlines in Star Alliance, OneWorld and SkyTeam (total of 118+ airlines worldwide):

http://Help.KVSTool.com/#Classes

The move has happened automatically back in Sep 2024, and the KVS Tool User Guide has been updated accordingly:

http://Help.KVSTool.com/#SK

tmolvik liker dette

Del denne siden