Kva slags Champagne har dei i Business class rundt om kring; Ei oversikt og subjektiv vurdering

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ValdresBjarne, 05. febr 2020.

?

Kven har best Champis/Bobler i Business Class?

1. Eva Air, med La Grande Dame

10 vote(s)
    37.0%
  2. SAS

4 vote(s)
    14.8%
  3. Lufthansa

0 vote(s)
    0.0%
  4. British Airways

0 vote(s)
    0.0%
  5. Qatar Airways, uten A380 Bar

4 vote(s)
    14.8%
  6. Singapore Airlines

8 vote(s)
    29.6%
  7. Thai Airways

0 vote(s)
    0.0%
  8. All Nippon Airways

2 vote(s)
    7.4%
  9. Japan Airlines

0 vote(s)
    0.0%
  10. Cathay Pacific

0 vote(s)
    0.0%
Multiple votes are allowed.
  1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,320
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk liker dette
  2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    På min lokale kinarestaurant så får du alt av asiatisk mat, sushi, curry, fish n chips og iblant pizza, med tandori chicken. Også masse kinesisk mat, men grønnsakene er norske! (Det ligner iallefall på norsk, frossen grønnsaksblanding)
    Edit: glømte kebab, men no sporer eg bort min eigen tråd, og den var ny...

Last edited: 05. febr 2020
    CKe and drsyk like this.
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    20,320
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk and ValdresBjarne like this.
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,291
    Bonuspoeng:
    293
    Har Singapore Airlines sluttet helt med Charles Heidsieck? Var ganske sikker på at vi fikk det på SQ 22 i fjor.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Nå skal jeg drite meg skikkelig ut.
    Jeg har drukket mang en champagne (og annen musserende) på forskjellige klasser i forskjellige flyselskaper rundt omkring. Men har ikke en eneste gang tenkt et sekund på hva det står på flasken.
    Men sånn er det vel, når man er oppfostret på karsk, da blir alt annet fantastisk uansett for en enkel gutt fra Trøndelag :cool:

jgroneng, paron, ChrisTW and 3 others like this.
  6. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,160
    Bonuspoeng:
    93
    Det var i alle fall LP på HND-SIN for et par uker siden :(
    Selv har jeg stor sans for SAS sin rosé, men sammenligningsgrunnlaget er litt tynt

7. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,168
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er en enorm tråd :D

Egentlig litt skuffende at ingen har tatt diskusjonen i en egen tråd tidligere...

jgroneng liker dette
  8. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,218
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en teori om dere som er så opptatt av champagne på reisen:

På flyplassen sitter dere på lounge og drikker sub-par champagne eller musserende vin enda det finnes restaurant/bar med bedre betalt utvalg andre steder i terminalen.

Ikke noe galt med det, men det viser at dere er mer opptatt av gratis, enn kvalitet.

Eddie47, RoadKing, NoLimit and 2 others like this.
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nettopp derfor en sikter til BA GOLD for å frekventere F-class loungene fremover, enn middelmådig C-lougene bobler som eksisterer i *A. Så helt enig med deg :)

tobeornot999 and NoLimit like this.
  10. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Gratis er godt. Glem aldri det!

Maggie liker dette
  11. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    113
    Gjelder det ikke alt? Jeg er med i denne galskapen fordi jeg syns det er gøy å kunne reise «gratis» og få med alle fasilitetene og godene som er mulig å få.

Maten på fly er lounge er sjeldent bedre enn utenfor fly eller flyplassen, selv om det virker sånn når vi leser diverse tråder. Men hvis man setter denne galskapen i kontekst, så mener jeg det er fint med en slik tråd for å finne beste «gratis» whatever vha våre hardt opptjente bonuspoenger :)

Edvard liker dette
  12. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,218
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig, vi bør nyte godene som medfølger status og kabinklasse.

Men basert på noen kommentarer her på forumet skulle man tro at enkelte høvdinger og prinsesser kun drikker vintage champagne og bare spiser middag fra Michelin kjøkken.

Det blir lite troverdig å klage på tørre satay hos Swingapore, kalde nøtter og "uspiselig" mat i diverse Business Class når jeg ser de samme folka sitte å tygge på loff og Coca-Cola til frokost i en SAS Lounge.

anders82, Eddie47, RoadKing and 4 others like this.
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,102
    Bonuspoeng:
    293
    Gratis og gratis...

drsyk and Edvard like this.
  14. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Kan rette til inkludert :)
    Men @Edvard har noen morsomme betraktninger rundt dette fenomenet. Jeg spiser jo selv svette rundstykker og drikker sur øl på lounge bare fordi jeg kan og fordi da blir jeg ikke flådd mer enn nødvendig.
    I F er selvsagt historien en annen, men jeg flyr mest C i Europa og da er det ikke mye Michelin over mat og drikke

15. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,064
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo interessante observasjoner, men om man trekker det litt lenger betyr det at vi skal stå med lua i hånda og være fornøyd med alt vi får når vi reiser på en bonusreise i Biz (sub-par), fordi at om vi hadde betalt så kunne vi reist i First (bedre betalt utvalg) i stedet?

drsyk liker dette
  16. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,218
    Bonuspoeng:
    183
    I luften finner jeg det naturlig å sammenligne service og catering innen samme kabinklasse.

Mat og drikke på flyplassen med det som kan ordnes innen kort gangavstand fra lounge.

anders82 liker dette
  17. ccurrahee

ccurrahee GFL :) endelig…. Så ikke helt statusløs mer…

Likes mottatt:
    39,955
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en naturlig sammenlikning hvis en samtidig tar med betalingsfaktoren. Så lenge lounge er en med fordel som er gratis, hvis en ser produktet vi betaler for som selve flyreisen.

Som reisende vil vi veldig ofte kunne få bedre mat og drikke eller bedre hotellrom for den del. Samtidig har de fleste av oss en økonomisk virkelighet å forholde seg til.

ikke overaskende vil en 1000lapp eller to ordne bedre lunch i avgangshallen en den vi får i gullstua. Spørsmålet er om det alltid er en realistisk sammenlikning eller et valg den enkelte vil vurdere.

sammenlikner en gratistilbudet på OSL med lounge er det toalett : gratis vann fra dispenser : og sitteplass ved gate. Kontra tvilsom salat, dårlig rødvin og sofa i loungen.

Del denne siden