Kuala Lumpur og lounge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av anders8, 20. des 2019.

1. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Vi skal reise ut fra KUL i februar med 5 pax på TK business. Fire er på bonusbilletter og den femte (meg) er på vanlig cash billett (bookingklasse J). (Altså to separate reservasjoner, men "bundet" sammen av TK kundeservice).

Utifra anmeldelser av flyplass og lounges er det nesten så man angrer på at man ikke tar en taxi i fire timer til SIN først, men det er nå så. Men jeg ser at Plaza Premium First er bedre enn de andre, og at man kan komme inn dit med TK business. Dog snakkes det om at man må være *A gold også, men ser ikke at det står noen sted. Det er jeg, men ikke øvrig familie (så da er jeg like langt, min kone blir ikke glad for å bli forlatt på en nedslitt premium lounge med ungene).

Er det noen som kan bekrefte om dette er tilfelle, evt om hvilken av øvrige lounger som er minst ille, om vi i det hele tatt har et valg da flyet går 23:40 og nesten alt ser ut til å være stengt?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis alle reiser i business så skal det i følge Star Alliance Lounge Finder være muligheter for Thai sin Royal Silk Lounge, Singapores SilverKris lounge og Plaza Premium Lounge som Turkish har kontakt med.

3. anders8

anders8 Medlem

Likes mottatt:
    353
    Bonuspoeng:
    63
    Både Royal Silk og SilverKris har åpningstider og er stengt på kvelden. Plaza premium er en kontraktlounge med ganske dårlige karakterer. Premium first har a-la-carte og har generelt gode karakterer.

https://cultureguru.nl/index.php/2018/02/19/plaza-premium-first-lounge-in-kuala-lumpur-kul/

Han over hadde buisness billett (ikke spesifisert billettklasse) på TK og *A gold, og fikk invitasjon til Premium First.

https://www.tripadvisor.com.my/Show...m_Lounge-Sepang_Sepang_District_Selangor.html

Han her skriver
    "Plaza Premium First Lounge in Kuala Lumpur

Those that have access to this lounge are those in J or F with TK, EY & QR.

No paid access. Must fly Premium classes with TK, EY or QR. But if wanting to pay then there is the Plaza Premium Lounge."

Men det jeg lurer på er om passasjerer i I også får invite. Og om noen på forumet hadde gjort dette.

Upsaker liker dette
  4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    J=I=C. Tviler på at TK skiller på opprinnelig bookingklasse. Når folk skriver J i reviews mener de oftest business class. Med mindre han spesifikt sa at billetter på poeng ikke gjelder.

Kan ellers skrive under på at alle andre lounger der er ganske dårlig. Har flydd utifra KUL noen ganger. Synes likevel ikke at 4t i taxi forsvarer forskjellen i standard ift SIN.

anders8 liker dette
  5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,153
    Bonuspoeng:
    183
    Eller bytt til et OneWorld flyselskap. Da er mulighetene straks veldig mye bedre:):D

E28083BD-C029-4142-9C1B-A5B38B3960E6.jpeg FBD14B55-C521-48F1-987E-BDD86519C4DD.jpeg 69CCE666-A562-43E5-8766-7AA471B104F7.jpeg 1DDA9A54-9E14-4E1A-A7DB-669954827AEA.jpeg 2808A6BF-9FA5-4099-BF8E-B891EE4000FD.jpeg 883C0E96-8E82-40F6-A44B-30F06336F46F.jpeg

Earl, paron, Insomnia4u and 2 others like this.

Del denne siden