Ser mitt ya kredittkort blir sperret for bruk i september siden Resurs Bank ikke gidder å holde på oss ya kredittkort kunder lenger. Grunnen til at jeg fremdeles hadde det var at det var ett av de få/eneste(?) kredittkortene med BankAxept. Ville vel bare sjekke om at det ikke finnes noen andre kredittkort med BankAxept? Noen som vet om noen?
Sånn som jeg har brukt det så er det for kontantuttak i butikk og på de få stedene som ikke tok kreditt med Visa/Mastercard (pleide å være hos f.eks. lege jeg bruker)
Enig. BankAxept får man (nær) gratis av alle norske banker. Selvsagt debetkort mot konto, men alle kredittkort beregner vel renter fra første stund på kontante uttak - så jeg har vanskelig for å se nytten med BankAxept på kredittkort når resultatet blir det samme.
Betaler selvsagt inn penger på kredittkortet samme dag så det ikke løper renter. Koster jo 250-300 i året for debetkort, så gidder ikke betale det for de få gangene i året jeg trenger å ta ut penger. Har konto i både DNB og Nordea uten debetkort som da koster 0 i året.
Ok, skjønner settingen. Høres likevel ut som mye logistikk for å spare 30 kr i året, hvis du tar ut cash 3 ganger med 10 kr gebyr. Et Norwegian Visa kort (feks) koster 0 kr i året, og tar 0 betalt for cash uttak i både norsk og utenlandsk minibank. Smartere enn særnorske BankAxept, vil jeg mene
Joda, men må jo inn i sentrum for å finne en minibank her. Nærmeste butikk er jo i gåavstand Kommer jo an på hvem som eier minibanken også. Hvor mye selve minibanken tar i gebyr: https://www.finansnorge.no/artikler/2024/02/omlegging-av-minibankgebyrer/ Edit: Sjekket med Nokas. De tar 10 kroner i gebyr for uttak under 200, 20 for uttak for 200-1000 og 25 for uttak opp til 2000 som er maks. For Nordea er det 0,5% av uttaksbeløpet, minimum kr 10 og maksimum kr 50 for kort som ikke er Nordea sine fikk jeg høre på telefon. Så det er like billig/billigere å ta ut i matbutikk.
Bra du minnet om den, jeg må å huske å sjekke den da jeg ikke har tilgang til en like god bedriftsavtale lenger. Sparer også fort inn Obos medlemsskap på en Avis billeie med kode O250801.
Du må huske det er 300 kroner i innmeldingsavgift også. Da tar det årevis å komme i null med de femti kronene man sparer på gratis bankkort