Kode: SSSS på boardingkortet

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RemiWM, 04. nov 2015.

1. tadagast

tadagast Medlem

Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Mi 16 år gamle datter fikk SSSS på sitt boardingkort ved bonusreise med meg i LH first FRA-SFO. Ingen ekstra spørsmål eller baggasjesjekk nokon plass

RoadKing and Are like this.
  2. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hva jobber du med? Hva heter mor og far.. men ikke noe vanskelig. Litt om hva du har i bagasjen osv.. Bare å være seg selv så går det greit.

3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,674
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant. Både at dette kommer fra USA som direktiv til europeiske kontrollører, men også at kontrollørene er villige til å avsløre prosedyren. Slikt er egentlig rimelig hemmelig for å unngå tilpasninger.
    Jeg har forøvrig ikke fått noen ssss på flere år, og da kan det skyldes at noen gode venner hos USDOT har lagt meg på snill-gutt-listen ;)

RoadKing and Are like this.
  4. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Du har fortsatt random/wild card kvoten som varierer basert på tid og sted.

"U.S. Department of Homeland Security (DHS) estimates that about 12 percent of US-bound passengers are randomly selected for additional screening at overseas airports."

kiev liker dette
  5. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,674
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp. "Additional screening" er navnet for SSSS. Offisielt skal slik testing være tilfeldig, men denne avsløringen tyder på noe annet :eek:

Shyneno liker dette
  6. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Du har begge deler. Kontrollørene skal være i kontinuerlig aktivitet, men ikke skape kø. Så når de ikke har noen 'Quad S'er' så skal man plukke tilfeldige ofre.

Lenge siden jeg har vært involvert i det systemet, men 12% høres veldig mye ut...

7. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er vel fremme i Beverly Hills, og kan rapportere at ankomsten på LAX ble gjennomført fullstendig uten dikkedarer. Automagisk mottakelse på automat, og svisj rett igjennom på 10 minutter.

Uber fra LAX til Rodeo Dr. på 40 minutter.

/koffert.

RemiWM and RoadKing like this.
  8. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,674
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel ganske likt norsk metodikk: portalen plukker ut tilfeldige offer til swabbing test, og det skjer relativt ofte. I tillegg skal kontrollørene plukke ut andre de mener bør testes ut fra xxx kriterier.
    Moral: ikke reis rett etter å ha jobbet med nitrater. Selvfølgelig skyting/sprenging, men også kunstgjødsel og kjøttprodukter med nitritt.
    Så ikke stapp spekepølser i PC-bagen o_O

anders82 liker dette
  9. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk dette selv på tur til Chicago. Helt udramatisk. Swab på OSL, innn på et avlukke ved gate på Arlanda med swab av bagasje og deretter ønske om god tur.

10. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Står på OSL nå og kona har fått SSSS. Er det på OSL eller den smidige og raske Newark sjekken er?

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,503
    Bonuspoeng:
    293
    Kona hadde SSSS for 14 dager siden, sjekken ble tatt på OSL før avgang til MIA.

12. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Flaks, ting går som regel greit i Norge! Jeg håper egentlig på en raskere tur gjennom imigration jeg da

13. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Forøvrig mener Lounge damene at sjekken skjer i Uniten, så vi får se!

14. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,811
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy til EWR i Oktober - kameraten min fikk SSSS, måtte gjennom en kjapp sjekk før boarding på OSL, ingenting på EWR,

elgaaen liker dette

Del denne siden