Mi 16 år gamle datter fikk SSSS på sitt boardingkort ved bonusreise med meg i LH first FRA-SFO. Ingen ekstra spørsmål eller baggasjesjekk nokon plass
Hva jobber du med? Hva heter mor og far.. men ikke noe vanskelig. Litt om hva du har i bagasjen osv.. Bare å være seg selv så går det greit.
Interessant. Både at dette kommer fra USA som direktiv til europeiske kontrollører, men også at kontrollørene er villige til å avsløre prosedyren. Slikt er egentlig rimelig hemmelig for å unngå tilpasninger. Jeg har forøvrig ikke fått noen ssss på flere år, og da kan det skyldes at noen gode venner hos USDOT har lagt meg på snill-gutt-listen
Du har fortsatt random/wild card kvoten som varierer basert på tid og sted. "U.S. Department of Homeland Security (DHS) estimates that about 12 percent of US-bound passengers are randomly selected for additional screening at overseas airports."
Nettopp. "Additional screening" er navnet for SSSS. Offisielt skal slik testing være tilfeldig, men denne avsløringen tyder på noe annet
Du har begge deler. Kontrollørene skal være i kontinuerlig aktivitet, men ikke skape kø. Så når de ikke har noen 'Quad S'er' så skal man plukke tilfeldige ofre. Lenge siden jeg har vært involvert i det systemet, men 12% høres veldig mye ut...
Jeg er vel fremme i Beverly Hills, og kan rapportere at ankomsten på LAX ble gjennomført fullstendig uten dikkedarer. Automagisk mottakelse på automat, og svisj rett igjennom på 10 minutter. Uber fra LAX til Rodeo Dr. på 40 minutter. /koffert.
Det er vel ganske likt norsk metodikk: portalen plukker ut tilfeldige offer til swabbing test, og det skjer relativt ofte. I tillegg skal kontrollørene plukke ut andre de mener bør testes ut fra xxx kriterier. Moral: ikke reis rett etter å ha jobbet med nitrater. Selvfølgelig skyting/sprenging, men også kunstgjødsel og kjøttprodukter med nitritt. Så ikke stapp spekepølser i PC-bagen
Fikk dette selv på tur til Chicago. Helt udramatisk. Swab på OSL, innn på et avlukke ved gate på Arlanda med swab av bagasje og deretter ønske om god tur.
Flaks, ting går som regel greit i Norge! Jeg håper egentlig på en raskere tur gjennom imigration jeg da
Fløy til EWR i Oktober - kameraten min fikk SSSS, måtte gjennom en kjapp sjekk før boarding på OSL, ingenting på EWR,