Ikke at jeg klager på valgmuligheten men noen som vet forklaringen på at KLM gir tilgang også til OSL Lounge Premium når SAS er Skyteam-loungen? Er det ikke ganske uvanlig å kjøpe seg inn på kjøpelounge når det er så en allianse lounge?
Nå har jeg absolutt ingen kunnskap om kontrakter mellom flyselskaper og lounger, men kan det tenkes at KLM allerede har betalt for tilgang x antall år frem i tid?
@Flyrlavt har nok svaret. KLM har vært i OSLounge årevis, og har sikkert en avtale som løper fortsatt. Nyt det mens det varer!
Har bare vært i "ikke-Business"-delen av OSL loungen utland, så andre får rapportere fra det forjettede landet til høyre for resepsjonen. Men den vanlige delen av OSL loungen er ca 1/4 så stor som SAS utland. Det er 2 x 2 toaletter, og ofte kø når det er litt trøkk i loungen. Matutvalget er, etter min vurdering, ikke noe bedre enn i SAS loungen, og de to siste gangene jeg var innom nå i vår synes jeg det var skuffende slapt. Det er ikke ferdig påsmurt som i OSL lounge innland, men typisk litt småbaguetter, rifla gulerøtter, en dunk med havregrøt, og fat med kjeks fra Europris.