Klm Business Kanselleringsproblem

Tråd i 'Flying blue' startet av Teletori, 29. sept 2020.

1. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Ble litt styr her i sommer å komme oss hjem før spania ble rødt. Bestilte noen Business Class billetter med KLM som jeg ikke behøvde bruke likevel. Prøvde å få kansellert over telefon/whatsapp etc, men ble henvist til å bruke Refund skjemaet. så fylte ut dette, og tenkte alt var fint. (dette ble gjort dagen før reisen skulle skjedd.

Selv om de ble kansellert dagen etterpå, så ble de trukket fra Amex, og havnet i den store refund mølla. Hadde litt mye utestående, så gjorde som en del andre, og kjørte refund mot Amex. Dette gikk fint helt til i dag, da Amex har fått beskjed om at KLM bestrider at billettene er refunderbare, og henviser til brukervilkårene.

Business Class Tickets med følgende Ticket Conditions
    • Change before departure of the 1st flight: Allowed at no charge
    • Refund before departure of the 1st flight: Allowed at no charge
    • Refund after departure of the 1st flight: Allowed at no charge

Kan ikke helt se hvilken felle jeg kan ha gått i?
    Etter som jeg leser over, så vil de også kunne refunderes i tilfelle NoShow, ref siste punkt?
    De er i tillegg kansellert innen 24 timer, men det har kanskje ikke noe å si? Bare SAS det?

Shyneno liker dette
  2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Travellingalf liker dette
  3. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
  4. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Fremdeles ikke i mål...

Sendte over alt jeg hadde, og Amex har gått tilbake til KLM. KLM har bare svart tilbake på ene billetten... (2 billetter på en booking) og Amex vil ikke svare hva KLM har svart på den ene før de får svar på den andre...

Så lever fremdeles i uvisse, og føler meg ikke trygg enda på at det går veien. Ganske frustrerende.

Edvard liker dette
  5. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Da var saken løst.
    Jeg fikk nå mail fra KLM om at jeg får billettene refundert, som svar på min originale refund request fra 22 juli.
    Så mulig bare KLM har kommet til denne saken i bunka, og kjørt den gjennom.

Så hva Amex og KLM har rota med fram og tilbake vet jeg ikke... men jeg fikk nå igjen de 15 000 noen måneder tidligere ved å ta det gjennom Amex.

flying_all and RoadKing like this.

Del denne siden