Kjøper du melk på kredittkort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av CrotchRocket, 01. nov 2016.

1. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Det stemmer. Som standard får man jo bare minimumsbeløp på eFaktura, men det er bare å kontakte banken for å endre dette til totalt skyldig beløp.

Kombinert med AvtaleGiro da slipper man egentlig å tenke noe på fakturaen annet enn å sørge for å ha midler på konto.

Are and samirunway like this.
  2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,196
    Bonuspoeng:
    113
    kontakt banken som utseender regning og be de sende fult brukt beløp på regning. ordet på 1 minutt ;)

EDIT: damit, so close @oveovo

1884derby, oveovo and samirunway like this.
  3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,676
    Bonuspoeng:
    183
    Vart ikkje regelverket endra i sommar slik at heile beløpet skal fakturerast og så må kunden aktivt inn for å velge minimumsbeløp om det er aktuelt? Var det forbrukerrådet som fekk det igjennom?

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,241
    Bonuspoeng:
    293
    Finanstilsynet lagde nye retningslinjer tidligere i år og en av de er blant annet at samlet utestående kreditt skal stå i beløpsfeltet. SEB følger i hvertfall ikke de, ref fakturaen som kom i går.

samirunway and Stuttfeiten like this.
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,676
    Bonuspoeng:
    183
    DNB/SAS AmEx syndar også. Eg skal prøve meg på ein telefon i morgon og be dei fakturere alt uteståande heretter. Tenk om eg skulle gløyme å rette beløpet på ein faktura ein dag, oh the horror!

Xflipper and Upsaker like this.
  6. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
  7. miura

miura Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    mhsalv and Upsaker like this.
  8. BengaluruBob

BengaluruBob Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Er det det? YaBank VISA kredittkort (også samtidig et debetkort gjennom BankAxept-systemet, noe butikkene nok er veldig takknemlige for), gir 3% på dagligvarer overalt, ikke bare hos Norgesgruppen. Kombineres dette kortet med samtidig registrering av 1% Trumfbonus hos Norgesgruppen blir det totalt 4%, noe som helt i toppsjiktet på dagligvarer. TrumfVISA gir kun 2% på dagligvarer (4% gjelder kun på trippel-trumf torsdager).

BlB

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,241
    Bonuspoeng:
    293
    yA, det vil jeg si siden du ikke tjener EB-poeng. Trumf Visa gir deg trumfkroner som du igjen kan overføre til eurobonus for 13,89 poeng per kr, YaBank gir deg rabatt. Ikke noe gærent i å få rabatt på dagligvarene, men du får ikke en førsteklassetur for det.

La oss si at begge har 4% og du bruker 100.000 kr på dagligvarer i året. Yabank sparer deg for 3000 kr og gir deg 1000 trumfkroner som igjen er 13890 poeng. Trumf Visa gir deg 4000 trumfkroner som tilsvarer 55560 poeng.

miura liker dette
  10. BengaluruBob

BengaluruBob Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Problemet er vel at Trumf VISA bare gir deg 2% bortsett fra den ene gangen i mnd. man får 4% (på trippel-trumf torsdagene som jeg nevnte). Det glemte du kanskje? Da blir ikke regnestykket ditt så fordelaktig. Samler man ikke på EB-poeng (noe ikke absolutt alle gjør), så er det enda mindre gunstig sammenlignet med YaBank-kortet. Du nevnte ikke noe om EB-poeng i den første posten din, så hvordan kunne jeg forutse at det var det du tenkte mest på?

Og, i tillegg, kombinerer du 3% på YaBank-kortet med 3% trumfbonus på trippel-trumf torsdagene, oppnår du hele 6%. Den så du kanskje heller ikke ??? Med denne kombinasjonen blir forresten ikke bonuspoeng-regnestykket ditt helt korrekt heller, og poengfordelen ikke fullt like stor for Trumf VISA-kortet. Man kan tross alt gjøre storinnkjøp av varer med lang holdbarhetsdato på trippel-trumf-torsdagene, og dermed maksimere trumfbonusen (og evt. også putte matvarer med kort holdbarhetsdato i storfryseren).

Da blir det vel ikke nødvendigvis helt korrekt å si at Trumf VISA-kortet er det beste å bruke hos Norgesgruppen, alt dette tatt i betraktning?

BlB

Last edited: 03. nov 2016
  11. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,241
    Bonuspoeng:
    293
    Neida, jeg glemte ikke Trippel Trumf, jeg bare forenklet regnestykket litt. Jeg har aldri sagt at Trumf Visa er det beste kortet generelt, men jeg ser nå at jeg burde skrevet "Trumf Visa er det beste gratiskortet å bruke hos Norgesgruppen hvis du vil ha flest mulig eurobonuspoeng".
    Legger meg flat for at jeg ikke presiserte dette nok, men flest mulig EB-poeng er et underliggende utgangspunkt for poster på dette forumet. For mange er YaBank-kortet et veldig godt alternativ som gir deg både rabatt og trumf.

mathiasfe liker dette
  12. BengaluruBob

BengaluruBob Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fordelen Trumf VISA -> EB-poeng er da i så fall potensielt en god del mer marginal en du skulle ha det til, ref. min lille "avhandling" til slutt der. Man får også da evt. betalt deler av skattene og avgiftene på drømme-bonusbilletten med den ekstra kronerabatten man oppnår med kombinasjonen jeg foreslo, selv om man kanskje bruker ørlite lengre tid på å spare opp poengene (det er forresten mange supplerende måter å samle EB-poeng på, noe jeg tror de aller fleste "bonusgale" forumlesere benytter seg av for å spe på poengtotalen).

Dette selvsagt kun ment til opplysning for folket, og husk at "the devil is in the details" ... :)

BlB

Last edited: 03. nov 2016
  13. oveovo

oveovo Medlem

Likes mottatt:
    41
    Bonuspoeng:
    28
    Fordelene med Trumf Visa og Shell MC er jo at de gir rabatt på alt mulig samtidig, ikke bare én kategori som YaBank gir.

14. BengaluruBob

BengaluruBob Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Man har da selvsagt alle disse kortene og fler til, hvis man er seriøs i denne bransjen må vite, og bruker kortene sine med omhu.

Man er da ikke amatør heller ... ;)

BlB

Xflipper and Stuttfeiten like this.
  15. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Hvis man bruker ett kredittkort med 3% cashback vil man få ca 17 poeng per 100 lapp hvis man kjøper poeng når det er rabatt. Jeg tar dog ett forbehold for regnefeil ;-)

Så lenge cashback er høyere enn ca. 2,4 % vil du få mer poeng per krone enn ved bruk av Shell Mastercard.

Lett å se seg blind på dette bonusjaget. Dog så har jeg selv Shell Mastercard da jeg liker ha færrest mulig kort.

oveovo, Upsaker and Are like this.

Del denne siden