Kjøøøpelounge?

Tråd i 'Reisemål' startet av Spielhaug, 13. nov 2025.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, nesten som i Extrareklamen så er jeg ute etter gode kjøpelounger.
    Baketeppet er 4 karer som skal på guttetur, og da blir det trolig noe sør-europeisk. Malta, Calabria, Hellas, noe sånt.
    Vi har alle våre ønsker og kjepphester, og siden de ikke er vant med eleverte klasser, så ønsker jeg å ta de med noen timer i en bra lounge. Kost/nytte for å cashe ut biz-billett intra-Europa, kun for å få lounge synes jeg ikke svarer seg. Så derfor er jeg ute etter gode lounger på de store hubbene som man kan kjøpe seg inn i.
    Ser feks at hos Lufthansa kan man kjøpe seg inn på Businesslounge (tidligere F-loungen) ved A26 for €50. Da kan man jo tilbringe timesvis ved baren (forutsetter LH-billett seff).
    Finnes det andre slike muligheter?
    EDIT: Kanskje greit å vite at vi flyr ut fra SVG

Last edited: 13. nov 2025
  2. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Om dere skulle bestemme dere for noe utenfor schengen så er jo non-schengen på Schipol noe av det bedre vi har i Europa.
    75 euro er derimot ganske dyrt, og enkelte ting på menyene der inne koster vel penger i tillegg.

Spielhaug liker dette
  3. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,248
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke så mange virkelige gode lounger i Europa og enda færre man kan kjøpe seg inn på. Jeg har vært mest på SA og ST lounger, og må ærlig innrømme at de fleste synes jeg kun er ok, med unntak av Turkish sin miles&smiles som er helt topp notch. Men den kan man ikke kjøpe seg inn i.

Ellers synes jeg Sala VIP Pau Casals lounge på BCN var stor, luftig og fin. Godt utvalg av mat og drikke hadde de også når jeg var der. Har funnet pris til €38 på nett og det må være innafor.

Spielhaug and Nordlands like this.
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes også BCN med Sala VIP Pau Casals lounge er en av de bedre. Kan også bruke loungekey der om du eller noen av de medreisende har det. Merk at den kan ikke kombineres med å fly Norwegian da de flyr fra den andre terminalen.

Vienna Lounge på VIE er også stor og ganske bra.

For øvrig har jeg selv noen ganger syntes pris for biz på europareise har vært for høy, og kjøpt eco light hos Lufthansa. Etterpå har jeg kunnet oppgradere kun det lengste strekket fra bare 1000,-, da er det jo mer akseptabelt om det både gir garantert ledig midtsete, lounge-tilgang + mat og drikke på flyet.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Det er kanskje likså greit å satse på et loungekey/Prioritypass-kombo?

Wiolenze liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har da vitterlig fløyet Norweigan ut fra BCN T1 og vært i den loungen flere ganger.

Nesten alt på BCN skjer på T1. Kun ultra low cost carriers er på T2: Easyjet, Ryanair typ. Den terminalen er et godt stykke unna, og eneste transport er buss.

7. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,037
    Bonuspoeng:
    293
    FCL på FRA(kanskje MUC også) kan kanskje regnes som kjøpe også om en regner med AMEX Centurion.

OSL Loungen kan kjøpes, verdt det om en skal ha 2 øl

tobeornot999 and morradi like this.
  8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Mulig Norwegian har fløyet fra BCN T1 før, men de flyr i hvert fall fra T2 nå og har gjort det minst siden mai når jeg måtte skille lag der med kollegaer som skulle fly Norwegian mens jeg fløy LH fra T1. Men jeg ser der finnes en Sala VIP Canudas i T2, kanskje du har vært der? Ser ut som den er tilsvarende, men mindre enn Sala VIP Pau Casals på T1. Kan sikker være verdt å kjøpe seg inn på om man flyr Norwegian da.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, den var ny. Du har helt rett. Gjorde en dummy booking nå og fikk opp T2.

Har flydd derfra tidligere i 2025 på T1.

Skikkelig nedtur, for T1 i BCN er fin, om enn med store avstander.

Må teste T2 lounge neste gang hvis det blir med Norwegian da. Har tilgang med Amex, og loungen ser lovende ut:

Screenshot_20251116_133452_Priority Pass.jpg

Del denne siden