Kansellert legs på CT med SQ F, og ombooket i C (i stedet for F) pga agentfeil. What to do?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av veeegard, 14. mai 2019.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,298
    Bonuspoeng:
    183
  2. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,779
    Bonuspoeng:
    293
    Kult, er dette ruten til det nye 330 flyet?:oops:

alexfins, sutenai and Shyneno like this.
  3. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,179
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet akkurat hvordan det koker i topplokket i slike saker, men det er utrolig hvor mye frisk luft og litt avkobling kan hjelpe. Jeg har ingen forutsetning for å beskrive din opplevelse, men jeg hadde nok tatt bort en del av de krasseste uttrykkene og beskrivelsene, da de ikke gjør stort annet enn skygge over faktum i saken.

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Man kommer gjerne lengst med standhaftighet og saklig argumentasjon.

5. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Føler så utrolig mye med deg.
    Har heldigvis ikke opplevd lignende hos SAS, men fikk en rar runde med de for noen år siden (på en revenue billett) hvor mye av den samme frustrasjonen skaptes, over å aldri komme i kontakt med noen som kan ta ansvar og rydde opp i ting.

Jeg har heldigvis hatt flere gode erfaringer med SAS siden, hvor de har klart å gjøre livet enkelt for meg, og tilgitt de.
    Det er bare så synd at de ikke forstår hvor mye verdi det er i å ha erfarne mennesker på kundeservice, som forstår kresne kunders behov.
    (Dette gjelder langt i fra kun SAS, det virker som om det er blitt nordisk standard. Jeg elsker Antonsen og Goldens spalte med pressetalsmenn som uttaler "dette skal ikke skje")

Glad det ordner seg, men jeg er redd det ikke er det siste vi ser av klager på hvordan SAS behandler oss :(

veeegard and milehigh like this.
  6. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    553
    Bonuspoeng:
    93
    Som alltid i slike saker så er det lurt å vente litt med å sende en sånn mail, la ting roe seg litt og få det verste på avstand :)

7. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde jeg vært @veeegard hadde jeg definitivt ikke kjøpt F billetter for penger hjem. Dyrt med enveis, dyrt med F og det kan bli dyrt om SAS bare ignorer. Hva gjør man da i såfall? Ha alltid en plan A B C... ;)

8. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel bare å takke ja til den og dersom du ikke rekker flyet får du heller maile de igjen og skylde på dem :)

9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Virker som en beste løsningen fram til nå og mailen din er boarderline innnafor, men kunne brukt meg som boksepute med SAS på klistret midt på bokseputen(altså ikke meg og mitt ansikt). Hva går du for? Ny booking? Fått svar på mailen din?

10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg svarte at dette var en OK løsning, såfremt jeg ikke må bære risikoen ved en eventuell delay til SIN, men har ikke fått svar enda.

Hva gjelder klagen, så brukte jeg natten for å senke blodtrykket ytterligere, så den blir vel litt moderert før innsending :)

jgroneng, Gullars, Mavo and 1 other person like this.
  11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Foraldel håper du har fått noen timer på øyet! Uansett har du min sympati, klønete løsning for et SAS skap problem, men på andre siden gjenstår kun spekulasjon i delay eller ei, kompensasjon må du kreve for tort og svie.

Kanskje en må starte samtalen med:

Kjære SAS medarbeider, jeg ønsker å ENDRE reisen/legs IKKE slette reisen/legs
    .

Få dette bekreftet for hver gang de sier:

Ja det er ledig og vi booker om...

Har jeg forsatt de andre legs i orden? Kan du bekrefte dette er du snill?

Uansett takk for at du deler, hadde aldri i verden forventet at et konsern som SAS, kan finne på sånn hodebry og uvær... Streiken kan jeg forstå, men intent mer...

Glemte visstnok både VY og Boeing... det finnes verre selskaper...:rolleyes:

12. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Og DER var endelig ny billett issued, og jeg kan puste letta ut etter en heelvettes runddans :)

Til og med alt på samme PNR, så de kan hvis de vil!
    I alle fall noen av de...

Hallelujah for et opplegg!

Last edited: 16. mai 2019
    Maggie, DanH, ejoa and 29 others like this.
  13. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Grattis! Fint at vi her inne bare kan nevne Vegard om noe lignende skjer med oss. «do it like you did with vergard to fix this problem, thanks” :D

Xflipper, Gullars and veeegard like this.
  14. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    i mitt hode så gjør det faktisk saken værre.. det betyr jo at de kan.. bare de gidder

15. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg skjønner hva du mener, men det spørs om de på telefon-suppert rett og slett mangler kompetansen.

Stiller meg uansett svært spørrende til hvilken servicekultur og opplæring som er på disse kontorene.

Når det er sagt, så var både engelsk support og CT-telefonen svært forståelsesfulle, og oppriktig lei seg over det som hadde skjedd. For ikke å snakke om min reddende engel hos gullmailen, som løste saken på en utmerket måte til slutt.

For future endeavours, så er i alle fall min lærdom at når uhellet først er skikkelig ute, så må man bare stå på sitt till the bitter end, og for all del ikke gi seg når man får servert "tyværr så kan vi inte gøra nåt" gang på gang på gang.
    Man bør også kreve å få snakke med noen som har mer kompetanse og autoritet enn førstelinje-support, for der virker det til å være mye rart...

DanH, SAJblue, magnusant and 3 others like this.
  16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Var det VJ som hjalp deg på gullmailen? Fikk du alt på samme booking? O eller F på SIN-CPH?

17. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    32,575
    Bonuspoeng:
    183
    Bra du har vært standhaftig, og fikk en løsning til slutt.
    Gleder meg til reisebrev fra denne turen :)

veeegard liker dette
  18. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
    Da gjenstår det bare å bli refundert ~ 500 nok/time (gjerne i EB poeng) du har brukt på ubrukelig support

Shyneno and veeegard like this.
  19. flying_all

Likes mottatt:
    7,013
    Bonuspoeng:
    183
    Tror man skal ta til takke men det han fikk, at de løste opp og heller glede seg til reisen. :)

20. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det.

Ny award-billett utstedt med alle legs på et PNR :)

Gullars and Insomnia4u like this.

Del denne siden