Kan få DNB Saga, men DnB krever lønningang hos de, noe jeg ikke vil siden boliglån renten er elendig

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av memzo94, 20. juli 2025.

1. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Kan få DNB Saga, men DnB krever lønningang hos de, noe jeg ikke vil siden boliglån renten er elendig

Er det noen måter jeg kan komme meg fordi dette med lønnsinngang kravet?

2. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderte faktisk det samme, men droppet det av samme grunn. Har faktisk fortsatt Sbanken som i teorien også er DnB, men spørs vel om det argumentet holder.

3. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Agentrulett? Jeg fikk uten lønn dit eller lån der for et par-tre år siden iallefall.

Cumulus liker dette
  4. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    Var heller ikkje noko problem for meg å få Saga utan at eg nokon gong har hatt lønnsinngang der. Søkte berre på Saga Mastercard sovidt eg hugsar. Ca to år sia.

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Hva har boligrenten med lønnsinngang å gjøre? En fast overføring fra DNB til den andre banken på lønningsdagen løser vel det?

6. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Enig med deg. Hvis det er en stor sak kan du også bytte tilbake ‘lønnsingangen’ noen måneder senere. Du vil ikke miste DnB avtalen av den grunn.

7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vært slik at mange banker krever at du skal ha lønnskontoen hos de som en forutsetning for å ha lån i banken, "totalkunde"-tenkning...

8. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    93
    Flytt lønnsinngang dit et par måneder og så er du good to go. DnB sjekker meg bekjent hverken lønnsinngang eller lønnsnivå når man først har fått seg Saga.

Nordlands and The_Dude like this.
  9. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke helt det samme, men Nordea krevde også lønnsinngang for sitt premium kundeforhold, ref. deres vilkår. Jeg flyttet i stedet alle sparepengene mine over, opprettet noen kontoer slik at jeg så ut som en genuin kunde som nå skulle ta banken i bruk. Søkte, og fikk kortet. Flyttet så alt tilbake igjen til min bank. Jeg har både kundeforholdet og kortet ennå.

Men heller litt on-topic, så har jeg lest en hel haug med erfaringer hvor folk beholder Saga kortet. Selv etter at de har flyttet bort både lønnsinngang og boliglån. Til tross for at kortet ble innvilget under forutsetning av at kunden hadde begge deler i banken.

10. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg spurte om det samme, fikk beskjed om at det var greit så lenge at lønnen kommer inn på den kontoen.

11. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Lurer på om de vet hvis jeg bare overfører noen faste beløp en gang i måneden fra Nordea som jeg har bank hos? :D

12. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Lurer på om de vet hvis jeg bare overfører noen faste beløp en gang i måneden fra Nordea som jeg har bank hos? :D

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Da er jo dette strengt tatt et ikke-problem.

14. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hmm, har du noen tips? For meg er det ett fett fordi jeg kommer ikke til å ha pengene hos dem. Men rart at de skulle være vanskelige på akkurat det

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    Altså tipset er å si at du skal ha lønnskonto der. Ha det i 2-3 mnd der du flytter pengene rett tilbake til din andre bank. Etter 2-3 mnd så flytter du lønnskonto. Ferdig snakka. :)

Preference and WingmanWizard like this.
  16. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Så om jeg bytter i dag, så har jeg det bare i 2 - 3 måneder før jeg flytter det vekk igjen?

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,963
    Bonuspoeng:
    293
    Ja

18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Banker er morsomme. De er helt deperate etter å etterleve alle utlønnskrav med tanke på egenandel, 5x inntekt etc for å gi ut lånet, men de bruker ikke en kalori i ettertid for å sjekke om du faktisk fortsatt har jobb og mottar lønn.
    Det samme gjelder nok for de som 'må' har lønnsinngang for å få SAGA.

stekus liker dette
  19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, og de bruker heller ingen kalorier for å «sikre at du som kunde har beste rente», heller…

stekus liker dette
  20. Alekseolsen

Alekseolsen Medlem

Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer å kutte ut Amex da CT ikke blir brukt (og dermed bruker jeg ikke Amex nok til å få CT), men føler jeg "må" ha mer enn ett kredittkort, har SEB SAS Premium som brukes til "alt" per nå.

Er det Saga kortet som er mest fornuftig som backupkort, eller er det noen bedre der ute? Har inntekt til Saga men ikke villig til å flytte investeringer for PB.

Del denne siden