Se kul ut? Synes det er helt greit å se litt boms ut når man reiser langt i de eleverte klasser ... det er mange nok som ser ut som de skal i bryllup ...
Hardt skall er gull når du flyr ofte med mindre fly som Dash 8 og CRJ. Kofferten går rett i hyllen uten bryting, det samme kan ikke sies om de mer mye og fleksible koffertene.
Hvis det er mer enn to overnattinger så sjekker jeg heller inn en god koffert enn å dra rundt på en maks størrelse cabin-bag gjennom flyplasser - særlig hvis det er noen mellomlandinger. Denne holder: https://www.swissarmy.com/us/en/Products/Travel-Gear/Briefcases/15-Laptop-Brief/p/604988
To poser? Obs-posene er også større enn vanlige, så mer plass der.. Eller optimalt kanskje fra en interiør forretning hvor de selger puter og slikt .. De har store saker... Siste løsning kunne vært en slik blå ikea bag, da får du jo frem hvor trendy du er også
Jeg har en Samsonite Short Lite på 41l, rommer nok til 1 uke på reise og fortsatt innenfor de aller fleste siviliserte flyselskapers regler for kabin str.
Blå IKEA poser har jeg sett som håndbagasje både i Afrika og USA ... god plass i dem og med to så holder sikkert i tre uker for mor og meg ...
Men kanskje ikke i F? Kommer man inn med en slik og ser litt stresset ut blir man nok håndfast og effektivt sendt i retning økonomi
Har også denne, og er meget fornøyd! Gull verdt å alltid ha ladder tilgjengelig, og den varer ganske så lenge! I tillegg ruller den bra, og håndtaket fungerer ypperlig som PC-stativ for å se film! Var blant annet med på First reisen til Bali i sommer over 10 dager.
Jeg foretrekker generelt bagasje med lite «smarte» løsninger. For en kabinkoffert er det flott med noe intern organisering, f.eks. to adskilte rom med en liten lomme, men noe mer enn det trenger jeg egentlig ikke. Jeg har plenty med pakkekuber, små og store vanntette pakkeposer osv., og det dekker de aller fleste av mine organiseringsbehov. De kan som bonus også brukes på tvers av alt, enten det er i en stor, innsjekket koffert, i en ryggsekk eller en liten eller stor dufflebag, avhengig av hva slags tur jeg skal på.
Er det noen som har nye tips om beste kabinkoffert / kabinsekk? Har lest mye godt om Osprey Farpoint 40 men den er utsolgt over alt, en lett sekk med hjul som er godkjent som håndbagasje på fly er det jeg helst vil ha.
Jeg er svært glad i min Farpoint 40. Både når jeg kun reiser med håndbagasje og som håndbagasje i tillegg til koffert. Bruker den mest som skulderbag, og kun som ryggsekk hvis skal gå langt, og det ikke er varmt og klamt. Den er litt tung som skulderbag når man passerer 7 kg. Da gnager skulderstroppen. Min løsning er imidlertid å bære den utendørs og så hvis man skal vandre mye rundt airside på en flyplass (eksempelvis type fra SAS loungen til ytterst på B-piren på CPH), så passer den fint i kurven i håndbagasjetraller.
Er å få kjøpe på disse plassene: https://nomaden.no/products/farpoint-40l?variant=43539459080421 https://www.wiggle.co.uk/osprey-farpoint-40-backpack
Huff... den linken du ga meg i midten der tror jeg er scam, jeg bestilte sekken, den skulle koste NOK 1.250,- og jeg ble av en eller annen grunn belastet kr 1.411,- på SAS MC av noe som kaller seg 4aces i Kina. Jeg fikk et sporingsnummer etterhvert og i dag kom en liten konvolutt i postkassen med en lue, avsender er et helt ukjent firma i Kina...